دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

خرید خانه و آپارتمان در استانبول به پول ایران 

پنجشنبه، 07 بهمن 1400
کد خبر: 189630
ساعدنیوز:وقتی صحبت از سرمایه گذاری جهانی می‌شود، برای بسیاری از سرمایه گذاران خرید ملک در استانبول به دلایل مختلف، از رشد سرمایه گرفته تا پروژه‌های بزرگ در آینده، در اولویت قرار دارد.

وقتی صحبت از سرمایه گذاری جهانی می شود، برای بسیاری از سرمایه گذاران خرید ملک در استانبول به دلایل مختلف، از رشد سرمایه گرفته تا پروژه های بزرگ در آینده، در اولویت قرار دارد. استانبول با توجه به پروژه های ساختمانی موجود که فرصت های سرمایه گذاری جدیدی را ایجاد می کنند، یک فرصت استثنایی محسوب می شود. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استانبول یک گزینه عالی برای آینده شماست.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

تابعیت ترکیه به افرادی اعطا می شود که به میزان حداقل ۲۵۰ هزار دلار در این کشور ملک خریداری می کنند. همچنین، علاوه بر خریدار خارجی خانواده ایشان نیز حق شهروندی ترکیه را خواهند داشت. به عبارت دیگر، شما با خرید ملک در ترکیه می توانید هم سرمایه گذاری سودآوری داشته باشید و هم شهروند ترکیه شوید.

علاوه بر این، شما با خرید ملک با ارزش کمتر از 250000 دلار، می توانید اقامت موقت این کشور را برای خود و خانواده خود دریافت کنید. همچنین درصورتی که به مدت 5 سال بدون وقفه در ملکی که در ترکیه خریده اید، زندگی کنید، می توانید برای دریافت حق شهروندی ترکیه درخواست بدهید.

دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اتباع خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند، به شرط تمدید در دوره های معین می توانند اجازه اقامت ترکیه را دریافت کنند. همچنین این حق را دارند که برای خانواده خود نیز اجازه اقامت بگیرند. با این اجازه اقامت، فرزندان اتباع خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. در نظر داشته باشید افرادی که اجازه اقامت ترکیه را دارند، راحت تر می توانند کار پیدا کنند.

لازم به ذکر است که فرقی ندارد شما در کدام شهر ترکیه برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک اقدام می کنید. درصورتی که سرمایه لازم برای خرید ملک در شهر استانبول را ندارید، می توانید برای خرید ملک در شهر آنکارا، ازمیر و سایر شهرهای ترکیه اقدام نمایید.

فرآیند خرید ملک در استانبول ترکیه

پروسه خرید ملک در استانبول و همچنین در کل ترکیه بسیار شبیه به پروسه خرید ملک در کشورهای اروپایی است. پس از امضای قرارداد با مشاور املاک، باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت بپردازید. پرداخت نهایی در زمان انتقال اسناد مالکیت ( که در زبان ترکی به آن Tapu گفته می شود) انجام می شود.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت شما به اضافه فتوکپی پاسپورت
  • شش قطعه عکس در پاسپورتی
  • داشتن حساب بانکی در ترکیه
  • شماره مالیاتی ترکیه

به هنگام عقد قرارداد نکات زیر را در نظر بگیرید

  • پس از تصمیم نهایی خود برای خرید ملک، قرارداد خرید منعقد خواهد شد. شما در آن زمان باید باقی مانده مبلغ را به صاحب ملک پرداخت کنید.
  • مبلغ ودیعه از ملکی به ملک دیگر متفاوت است. اما به عنوان یک قاعده کلی تا 10 درصد قیمت ملک را باید به عنوان ودیعه پرداخت کنید.
  • با امضای طرفین قرارداد و دریافت ودیعه، قرارداد لازم الاجرا می شود.
  • پس از اتمام مراحل توافق، خریدار و مالک ملک (یا وکیل آن) برای انتقال سند در اداره ثبت اسناد رسمی و املاک ملاقات خواهند کرد. در بیشتر موارد، این فرآیند حدود یک ساعت طول می کشد. خریداران خارجی نیز ملزم به همراه داشتن یک مترجم برای انجام امور مربوطه هستند.
  • شما باید قبل از امضای سند نهایی، مالیات و هزینه ها (حدود 4 درصد ارزش ارزیابی شده ملک) را که توسط قانون تعریف شده است، پرداخت کنید. پس از امضای طرفین قرارداد، فرآیند خرید کامل می شود.
  • امضای قرارداد و گرفتن سند مالکیت به این معنی است که ملک و مالکیت آن اکنون به شما منتقل شده و نام شما در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می شود.
  • پس از انتقال سند مالکیت، باید مابقی قیمت ملکی را که خریداری کرده اید به فروشنده بپردازید.

قیمت ملک و آپارتمان در استانبول به پول ایران

درصورتی که قصد دارید برای خرید ملک در شهر استانبول اقدام کنید، باید بدانید قیمت ملک در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه نظیر آنکارا و ازمیر گران تر است. برای خرید ملک در استانبول باید حداقل چیزی حدود یک میلیارد تومان هزینه کنید.

برای خرید ملک با متراژ 100 متر در مناطق خوب شهر استانبول، باید چیزی حدود 3 میلیارد تومن در نظر بگیرید. این درحالی است که قیمت ملک در سایر شهرها مناسب تر است. به عنوان مثال شما با سرمایه ای حدود 600 میلیون تومان می توانید برای خرید آپارتمان یک خوابه در شهر ازمیر ترکیه اقدام کنید.

انتخاب مکان مناسب

انتخاب یک مکان مناسب به هدف شما برای خرید ملک در ترکیه بستگی دارد. شما قصد دارید در ملک خریداری شده زندگی کنید و یا با هدف سرمایه گذاری آن را خریداری کرده اید؟

بهترین مناطق برای زندگی در استانبول

اگر علاقه مند به زندگی شهری هستید و از شب های پر جنب و جوش شهر، خیابان های شلوغ، قرار گرفتن در مرکز شهر، پیاده روی یا استفاده از وسایل نقلیه برای دسترسی به امکانات شهری لذت می برید، ما مناطق و محله های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم. درصورتی که شاغل هستید، بهتر است محل زندگی شما به محل کارتان نزدیک باشد تا از ترافیک استانبول در امان بمانید.

بخش اروپایی

  • شیشلی، بشیکتاش، اورتاکوی، ساری یر، باکرکوی، یشیل کوی، فاتیح

بخش آسیایی

  • اوسکودار، کادیکوی، بستانجی، آتاشهیر، سوادیه، مال تپه

بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در استانبول

درصورتی که قصدتان از خرید ملک در شهر استانبول سرمایه گذاری است، بهتر است مناطقی را انتخاب کنید که در سال های آینده پیشرفت خوبی داشته باشند. برخی از مناطق مناسب استانبول برای سرمایه گذاری در ادامه مطلب آورده شده اند.

بخش اروپایی

  • بشیکتاش، تکسیم، شیشلی، باکرکوی، بیلیک دوزو، باهچه لی اولر، کوچوک چکمجه

بخش آسیایی

  • اوسکودار، کادیکوی، چکمه کوی، عمرانیه، آتاشهیر، بستانجی، مال تپه

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب