دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع شکلات /

خرید نبات چوبی طعم دار با کیفیت و قیمت مناسب 

شنبه، 09 مهر 1401
ساعدنیوز : یکی از خوراکی هایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد نبات بوده که به عنوان یک طعم دهنده قوی و شیرین مورد استفاده قرار می گیرد.

نبات از خوراکهای مخصوص ایرانیان باستان می باشد البته نمونه هایی از نبات در مصر باستان و شبه جزیره هند یافت شده است که مورد استفاده قرار می گرفته است، اگر بخواهیم ریشه نبات را بررسی کنیم می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که نبات در دایره المعارف فارسی به معنی گیاه می باشد شاید شما کلمه نباتات و حتی نباتی را شنیده باشید مانند کره یا روغن نباتی که به منظور کره گیاهی یا همان روغن گیاهی می باشد.

در واقع نبات هزاران سال است که در کنار دمنوش گیاهی ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و با شیرینی که دارد تلخی دمنوشها را حل می نموده است البته ناگفته نباشد که در مصر باستان زمانی که پادشاهان شراب می نوشیدند پس از آن از نبات استفاده می نموده اند تا لذت ببرند.

این محصول تجارت بسیار بالایی به دلیل خواص و فواید پزشکی داشته توسط آراد برندینگ به کشورهای جهان صادرات و سالانه تقریبا بالای نه هزار تن تولید می گردد.

امروزه در کارخانه ها از نی شکر استفاده بی شماری شده و انواع نبات چوبی و ساده با طعمهای زعفرانی، قهوه، لیمو، پرتقال و غیره تولید می گردد، معمولا افرادی که به سفرهای زیارتی مراجعه نموده به عنوان سوغاتی از آن استان، نبات چوبی را به همراه جانمازی و نخود کشش به همراه خود آورده تا با هم زدن آن در چای، کام خود را شیرین نمایند.

نبات خواص بیشماری دارد. چنانچه نبات سوزانده شود، تبدیل به ماده قهوه ای رنگ مایل به سیاه می شود که برطرف کننده اسهال خواهد بود. نبات مقوی عضلات بوده و از این رو سوخت و ساز چربی ها و پروتئین ها را در بدن افزایش می دهد. مکیدن نبات سرفه را قطع کرده و خشونت صدا و سینه را برطرف می کند. نبات زعفرانی نیز باعث رفع خستگی های ناشی از کار و فعالیت جنسی می شود و استفاده از آن در چای یا شیر آرامش خاصی به فرد می دهد.

خرید نبات چوبی طعم دار

بسیاری از کشورها خواستار خرید نبات چوبی طعم دار از ایران هستند زیرا ایران باکیفیت ترین نباتها را در جهان تولید می کند، دلیل عمده آن نوع قند و شکری است که در ایران کشت و تولید می شود است.

در حقیقت طریقه درست کردن نبات را ایرانیان باستان از هزاران سال پیش هم فرا گرفته بودند و امروزه تعداد زیادی تولیدی نبات در ایران مشغول به کار هستند که در ایران مقدار مصرف بسیار زیادی وجود دارد.

همچنین مقدار فراوانی از نبات چوبی طعم دار به خارج از کشور صادر می گردد که این کشورها 5 قاره را تحت تاثیر قرار می دهند. درست کردن نبات کاری بسیار آسان و بدون مشقت می باشد که شما حتی می توانید در خانه تان هم نبات را درست کنید.

در ابتدا قابلمه آب را روی اجاز گاز قرار داده تا جوش بیاید و پس از آن شکر یا قند را داخل قابلمه ریخته البته فراموش نشود که نبات تهیه شده از شکر بسیار سالم تر از نبات تهیه شده از قند می باشد.

با این حال بهتر است از شکر استفاده کنید که نیشکرهای ایرانی بهترین شکرهای جهان می باشند عده ای با توجه به کدر بودن شکر ایرانی آن را نمی پسندند اما بهترین طعم را شکرهای ایرانی دارا می باشند.

قیمت نبات چوبی عمده

همچنین در هنگام خرید نبات های تک نفره دقت نمایید نبات چوبی خرید نمایید و از نبات نی دار پرهیز نمایید چرا که به خاطر پلاستیکی بودن نی آن در مجاورت با گرمای چای و یا نوشیدنی مواد مضری از خود خارج کرده و میتواند برای شما سرطان زا بوده و یا بیماری های دیگری در اثر استفاده از آن بگیرید.

از گذشته نبات مظهر شادی و جشن بوده و مردم از آن در مراسمات خود مثل عقد و عروسی استفاده میکردند. درباره ی تاریخچه ی نبات اطلاعات کاملی در دست نیست اما طبق شواهدات موجود، ایرانیان و مردم شبه قاره ی هند اولین مردمانی بودند که از آن استفاده میکردند.

قیمت نبات چوبی بستگی به موارد زیادی داشته و فرایند تولید نبات یک فرایند فیزیکی است که تابع دما و زمان میباشد. برای تولید نبات از نیشکر استفاده شده و آن را درون آب جوش ریخته سپس با آویزان نمودن نخ داخل آن و در طی سرد شدن این محلول بلورهای نبات شروع به تشکیل شدن میکند.

ما انواعی از اشکال و حالات نبات را داریم از جمله ی آن، شاخه نبات، نبات چوبی، نبات دندانه، نبات مخلوط، پرده نبات، و پودر نبات که هر کدام مصرف کننده و خواهان متفاوتی دارند که از آن استفاده میکنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI