خرید نهال پسته بهتر است یا خرید نهال فندق؟

  یکشنبه، 19 آذر 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
خرید نهال پسته بهتر است یا خرید نهال فندق؟
نهال فندق و نهال پسته دو نهال با کیفیت و پربار هستند. در این مقاله نیز ما قصد داریم راهنمای کاشت نهال فندق و نهال پسته را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم اما قبل از آن بهتر است در همین ابتدا بدانید که کاشت نهال پسته بسیار مقرون به صرفه تر و کم ریسک تر از کاشت بذر می باشد.

کشت بذر ممکن است همیشه موفق نباشد و اصطلاحا تمامی بذر ها سبز نشوند و از همه مهم تر، پرورش بذر با کیفیت می باشد که اغلب کشاورزان ممکن است به اشتباه رقم های متفرقه را پرورش دهند، همچنین با خرید نهال پسته حداقل 1 سال زمان خود را صرفه جویی کرده اید. حال در ادامه به چگونگی نحوه ی پروش نهال پسته و فندق خواهیم پرداخت.

بررسی کاشت نهال پسته

برای کاشت نهال پسته نیز باید مقدار عمق خاکی که برای آن در نظر بگیریم عمق 40 تا 50 سانتی متر (16 تا 20 اینچ) در نظر گرفته شود. خاک آن نیز باید زهکشی مناسبی را به خودش اختصاص دهد.

پسته

بررسی روش های مختلف کاشت نهال پسته

روش های مختلفی در این جا وجود دارد که مورد اول کشت مستقیم نام دارد. معنای کشت مستقیم به این صورت است که شما نهال پسته خود را در مکانی که می خواهید کشت می دهید.

در برخی فصول مثل بهار نیز شما می توانید چندین پسته را خیس کنید و بعد آن ها را در دمایی قرار دهید که خشک شوند سپس باید در داخل خاکی که درست کردید آنها را بکارید تا جوانه بزنند.وقتی جوانه به مقدار خاصی رسید باید در زمینی که می خواهید آن را بکارید قرار دهید.

سپس بعد از کاشت در زمین اصلی می توانید از کودهای حیوانی پوسیده استفاده کنید تا روند کاشت به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

یکی دیگر از روش هایی که می توانیم برای کاشت نهال پسته در نظر بگیریم، روش گلدانی است که ابتدا پسته داخل پلاستیک خواهد بود و سپس برای اینکه رنگ خودش را داشته باشد به زمین زراعی آن را بر می گردانند.

برای کاشت نهال پسته از طریق بذر باید در ماه های آذر و یا دی این کار را انجام دهید. آبیاری نهال پسته را نیز باید در نظر بگیرید.

بررسی جزییات کاشت فندق

بهترین زمانی که می توانیم برای کاشت نهال فندق در نظر بگیریم اسفند و فرودین است. مقدار فاصله کاشتی که نیز می توانیم برای نهال فندق در نظر داشته باشیم مقدار 4 در 5 متر مربع را به خودش اختصاص می دهد. البته اگر بخواهید در منطقه کوهستانی نیز بکارید فاصله کاشت چیزی در حدود 4 در 4 متر مربع است.

فندق

در هفته بهتر است سه مرتبه آبیاری را برای نهال فندق به انجام برسانید و به طور کلی نهال های مربوطه را آبیاری کنید.

درختان فندق به هرس نیاز ندارند چون امکان خشکی آن ها به شدت وجود خواهند داشت.

کوددهی نهال فندق نیز به گونه ای است که می توانیم از کودهای شیمیایی و کودهای حیوانی استفاده کنیم. در حالت کلی نیزدر خصوص محافظت از نهال می توانیم آنها را از روش های مختلف بپوشانیم. برای کاشت و خرید نهال فندق نیز شیوه های مختلفی وجود دارد، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

بررسی روش های کاشت نهال فندق

روش های کاشت نهال فندق موارد زیر را در بر می گیرد:

اولین روش به این صورت است که می توانیم بذر فندق را بکاریم و آن را در داخل گلدان قرار دهیم. ارتفاع نهال فندق نیز بعد از کاشت می تواند مقدار 25 سانتی متر را به خودش اختصاص دهد؛ اندازه عمق نهال فندق در این حالت 8 سانتی خواهد بود.

روش پاجوش نیز یکی از شیوه هایی است که برای کاشت نهال فندق به کار خواهد رفت به طوری که وقتی پاجوش به سمت خاک بیاید می توانیم به سرعت اطراف آن را بکنیم و روند کاشت را انجام دهیم. مقدار فاصله کاشتی که می توانیم برای نهال فندق در این حالت در نظر بگیریم مقداری در حدود 4 الی 5 متر را نیز به خودش اختصاص می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی راهنمای کاشت نهال فندق و پسته پرداختیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نهال پسته و فندق در هر هکتار نیاز به آبیاری فراوان به روش قطره ای دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (219 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (112 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (38 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جراحان زیبایی زیرزمینی و اینستاگرامی و نیازِ فیکِ زیبا شدن!
آغاز ثبت‌نام کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین
امکان انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به پردیس‌های شهریه‌دار دانشگاه دولتی امکان‌پذیر شد
(ویدئو) سوتی‌های وحشتناک غول‌های تکنولوژی/ 10 لحظه شوکه‌کننده از رویدادهای معرفی محصول در کمپانی‌های بزرگ!/ قیافه‌ی استیو جابز و ایلان ماسک محشره 😂
(ویدئو) قایق‌های برقی پرنده؛ گامی نوین در جهت حفظ محیط زیست! / استکهلم میزبان اولین قایق برقی پرنده‌ی جهان
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موشک" متفاوت در سایت موشکی را در عرض 5 ثانیه شناسایی کنند
تست دقت/ حتی افرادی با قدرت بینایی 10 از 10 نمی‌توانند در 4 ثانیه "پاندای" متفاوت را در این "باغ وحش" شلوغ پیدا کنند
(ویدئو) رقص تراشه‌های چوب در دستان هنرمند خلاق/ نابغه‌ای که از ابزارآلات ساختمانی برای خلق اثرهای هنری زیبا استفاده می‌کند
ویدیو/ وقتی "آقا رشید" قربانی آتیش سوزوندن همکلاسی‌هاش میشه ولی سابقه‌اش اینقدر خرابه که ناظم هم باورش نشد...
ویدیو/ شاهکاری هنری از ایجاد افکت و صداگذاری کارتون "تام و جری" که حتماً باید ببینید
(ویدئو) رفتار عجیب عقاب‌ها که شما را شگفت‌زده خواهد کرد / پرنده‌ای که با قربانی کردن اعضای بدنش مانند ققنوس دوباره از خاکسترش متولد می‌شود!
روشن شدن تلفن مقتول پس از 10سال، مچ قاتل را باز کرد
از بازگشت مهران مدیری تا خداحافظی جو بایدن در حواشی داغ امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
ویدیو/ دکتر عباس موزون: بزرگترین درسی که واقعۀ کربلا داد این بود که "هول نزنیم" و "هُل ندهیم"
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با موزیک انیمیشن «کوکو»
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت