خصوصیات و شرایط نگهداری از سگ نژاد آفن پینچر

  سه شنبه، 29 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
خصوصیات و شرایط نگهداری از سگ نژاد آفن پینچر
نژاد آفن پینچر (Affenpinscher) سگ کوچکی است به همراه پوشش ضخیم و موهای بلند در سرتا‌سر صورتش. رفتارش مانند تریرهای کوچک است. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

آفن پینچر سگی است با چثه ای کوچک و صورتی پوشیده از موهای بلند دارد. رفتار عمومی این نژاد همانند تریر است. آفن پینچر برای خانواده های شلوغ پیشنهاد می شود.سگی کوچک با موهای بلند صورت است. دارای چشمان گرد سیاه و بدن کوتاه می باشد. دم خود را بالا نگه می دارد در مورد گوش ها نیز همین امر صدق می کند.طیف رنگی آفن پینچر خاکستری، سیاه، قهوه ای و قرمز می باشد. این نژاد دارای گوش های نوک تیز است.

معرفی نژاد سگ آفن پینچر

این سگ ها وفادار، کنجکاو و بسیار سرگرم کننده هستند و مدت هاست که به یکی از نژاد های محبوب و پرطرفدار تبدیل شده اند. حال در رابطه با مشخصات آفن پینچر بهتر است که بدانید آفن سگ کوچکی به همراه موهای بلند در تمام صورتش است و شبیه نژاد تریر رفتار می کند. از دیگر ویژگی های این نژاد، بدن گرد، گردن کوتاه، سینه عمیق و چشم های گرد و سیاه است. این نژاد اغلب دمش را افراشته نگاه می دارد. گوش های این نژاد نوک تیز و کاملاً برافراشته است. این سگ ها معمولا به رنگ سیاه و خاکستری تیره دیده می شوند اما به رنگ های سرخ و قهوه ای نیز یافت می شوند. این نژاد دارای جثه کوچکی است چرا که قد این نژاد به طور میانگین 24 تا 29 سانتی متر و وزن آن ها به طور میانگین 3 تا 4 کیلوگرم است.

بهتر است که بدانید آفن با جوندگان و هم چنین سگ های هم نژاد خود بسیار خوب است اما تمایلی به گربه سانان ندارد مخصوصا که با آن ها بزرگ نشده باشد. بهتر است این نژاد در کنار کودکان خرد سال همبازی نشود و با کودکان بزرگسال همبازی شود. آفن سگی بسیار وفاردار به اعضای خانواده و به ویژه صاحبش می باشد

سگ آفن پینچر

تاریخچه نژاد آفن پینچر

  • نقاشی های هنرمندان هلندی که در قرن ۱۵ به تصویر کشده شده است سگ کوچک، خشن گالوانیزه، سگ ریشو را نشان می دهد و این ممکن است قطعا برخی از اجداد آفن پینچر باشد.
  • منشاء آن در آلمان و به شدت در سراسر اروپا مرکزی گسترش پیدا کرد. که در اصطبل ها، مغازه ها، مزارع و خانه نگهداری میشدند.
  • آفن پینچر در سال ۱۹۳۶ به تصویب رسید و به طور رسمی به کتاب AKC گل میخ وارد شد. اولین آفن پینچر با AKC ثبت Nollie V. شد و به Anwander نامگذاری شد.
  • در جنگ جهانی دوم پرورش آفن پینچر در ایالات متحده متوقف شد. در سال ۱۹۵۰ علاقه به این نژاد دوباره زنده شد. او هنوز هم امروزه کمیاب است .

شخصیت نژاد آفن پینچر

با سایر سگها و حیوانات خانگی سازگار است مخصوصاً اگر از سنین پایین در کنار آنها بزرگ شود. شجاع، لجباز، بازیگوش و شلوغ است. یک مدافع نترس، بسیار احساساتی و جذاب، رفتاری مشابه تریر دارد، از بودن در کناراعضای خانواده لذت می برد. او باید با دقت و حوصله آموزش ببیند. کارهای معمولی را خیلی سریع می آموزد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. نسبت به غذا و وسایل بازیش حالت دفاعی دارد. به شرط آنکه دما بالای ۲۰ درجه باشد به کوهنوردی علاقه دارد. غالباً پارس می کند و بیشتر برای خانواده های شلوغ و پر جنب و جوش پیشنهاد می شود.

مراقبت از نژاد آفن پینچر

یک سگ ایده آل برای زندگی در آپارتمان است، به خصوص اگر همسایه های حساس دارید. پیاده روی کوتاه سریع با طول مناسب برایش کافی است. یک حیاط خلوت محصور شده برای فعالیتش ایده آل است. این سگ لحظه ای به مقابله با حیوانات بسیار بزرگتر از خود تردید نمی کند، که حتی ممکن است این برخورد به تراژدی منجر شود.مانند بسیاری از نژادهای housetrain اسباب بازی، دوست دارد. کلید دستیابی به آموزش و یادگیری در آفن پینچر تشویق است و سعی کنید که همیشه آموزش برایش سرگرم کننده باشد . یادتان باشد حتما تشویق و انگیزه را در آموزش آفن پینچر در نظر بگیرید .

تغذیه نژاد آفن پینچر

توصیه می شود روزانه: ۴ /۱ تا ۲ فنجان از مواد غذایی خشک با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده غذایی به آفن پینچر داده شود .توجه: میزان غذای سگ بالغ بستگی به اندازه، سن، جثه، سوخت و ساز بدن ومیزان فعالیت او دارد. اگر شما از اضافه وزن سگ خود مطمن نیستید میتوانید با اندازه گیری مواد غذایی و تغذیه دو بار در روز، سگ خود را در شرایط ایده آل نگه دارید . دست خود را درکمر او، در امتداد ستون فقرات قرار دهید و با انگشتان به سمت پایین بدون فشار زیاد، لمس کنید. شما باید قادر به احساس دنده های او باشید در این حالت سگ شما شرایط بدنی خوبی دارد. در صورت اضافه وزن، نیاز به مواد غذایی کمتر و ورزش بیشتر دارد .

آراستن نژاد آفن پینچر

آفن پینچر دارای یک پوشش ضخیم و خشن، با طول ۲.۵۰ سانتیمتر درروی سطح بدن می باشد که روی کفل و دم کوتاه تر است.آفن پینچر به رنگ سیاه و سفید، خاکستری، نقره ای، سیاه و سفید و قهوه ای مایل به زرد و یا قرمز، که از قهوه ای به قهوه ای مایل به زرد ونارنجی متغیر دیده می شود. برخی آفن پینچرهای قرمز موهای سیاه و سفید، قهوه ای، سفید و یا سفید با قرمز مخلوط، قهوه ای مایل به زرد و برخی از آفن پینچرهای سیاه و سفید چند تار موی سفید یا نقره ای مخلوط دارند. در اروپا ، آفن پینچر تنها در سیاه و سفید و گاهی با پوشش خاکستری روشن موجود است.

برای حفظ ظاهر سگ خود، هر هفته آفن خود را با یک شانه نرم، سپس او را با یک شانه فلزی برس بزنید.نیازهای نظافت دیگرعبارتند از بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ناخن، مانند بسیاری از نژادهای کوچک، آفن پینچر نیاز به مسواک زدن دندان ها چند بار در هفته دارد تا مانع رشد باکتری ها شود . مسواک روزانه پیشنهاد می شود.ناخن یک یا دو بار در ماه کوتاه شود. اگر شما می توانید صدای ناخن را بر روی زمین بشنوید، آنها بیش از حد بلند است.آفن پینچر نیاز به رسیدگی پنجه ها دارد و بطور منظم داخل دهان و گوش او را چک کنید و سعی کنید که انجام نظافت همراه با تشویق باشد .شما باید زخم، خارش یا علائم عفونت مثل قرمزی، یا التهاب بر روی پوست را بررسی کنید، باید گوش، بینی، دهان و چشم هم چک شود که بدون هیچ قرمزی یا ترشحی باشند و دهان بوی بدی ندهد.

میزان سازگاری نژاد آفن پینچر با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

آفن پینچر انجام رفتار پرخاشگرانه مانند ضربه، فشار ناخواسته و یا بغل کردن را دوست ندارد به این دلایل، آنها انتخابهای خوبی برای نگهداری در خانه با فرزندان کوچک نیستند.برای نگهداری افن پینچر بچه ها باید چگونگی رفتار با سگ را آموزش ببینند نظارت بر هر نوع فعل و انفعالات بین سگ ها و کودکان خردسال باید صورت بگیرد تا مانع هر گونه گاز گرفتن یا کشیدن گوش یا دم شوید .آفن پینچر معمولا با سگ و گربه در خانواده سازگار است مخصوصا اگر از تولگی با آنها بزرگ شده باشد، اما مانند بسیاری از نژادهای دیگر از اسباب بازی خود در برابر بقیه اعضا محافظت میکند.

بهداشت و بیماری آفن پینچر

معمولا سالم هستند ولی مانند سایر نژاد های صورت پهن در هوای گرم دچار اختلال در تنفس می شوند.

  • دیسپلازی مفصل ران : این بیماری سبب چسبندگی استخوان ها می شود و در حرکت سگ اختلال ایجاد می کند. یک بیماری ارثی بوده و می توان آن را از طریق غربالگری اشعه X درمان کرد. سگ های مبتلا به این بیماری در پاهای عقبی خود درد زیادی را متحمل می شوند. چه بسا بهتر است در هنگام خرید طوله از نداشتن بیماری های ارثی او آگاه شوید.
  • در رفتگی کشکک : این بیماری به دلیل اتصال غیر طبیعی نقاط مختلف استخوان (کشکک، درشت نی و استخوان ران) ایجاد می شود. علائم این بیماری راه رفتن غیر طبیعی، ورم مفاصل و دژنراتیو است. سگ های بالغ به آن دچار نمی شوند و در توله سگ ها خود را نشان می دهد.
  • بیماری لگ پرتس : این بیماری شباهاتی با دیسپلازی مفصل دارد و معمولا با آن اشتباه گرفته می شود. زمانی این اختلال روی می دهد که سگ در 6 تا 9 ماهگی باشد. علائم آن ورم مفاصل است و می توان از طریق عمل جراحی آن را درمان کرد.
  • سوفل قلبی: به خاطر اختلالات ناشی از جریان خون ایجاد می شود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (256 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (234 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (189 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (168 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (140 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW