خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد مالینویز بلژیکی

  سه شنبه، 11 بهمن 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد مالینویز بلژیکی
مالینویز بلژیکی یک سگ کاری باهوش، با اعتماد به نفس و همه کاره در کلاس جهانی است که پیوند ناگسستنی با طرف انسانی خود ایجاد می کند. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

مالینویز بلژیکی یک سگ شکاری می باشد. این سگ ها از نظر ظاهری شباهت چشمگیری به نژاد ژرمن شپرد دارند و ممکن است با ان ها اشتباه گرفته شوند. نژاد این سگ ها همان طور که از نامشان مشخص است، به کشور بلژیک باز می گردد و توانایی های منحصر به فرد آن ها، موجب شده تا به عنوان چهارمین سگ شکاری برتر در جهان شناخته شوند. در ادامه به معرفی کامل این نژاد و ویژگی های ظاهری و رفتاری آن، خواهیم پرداخت.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد مالینویز بلژیکی

موهای بدن بلژین مالینویز کوتاه، نرم و به رنگ قهوه ای سایه دار بوده و قسمت پوزه و صورت نیز سیاهرنگ می باشد.
 در بالاترین فرایند رشد، قد حیوان ۶۰ سانتی متر و وزن آن حدود ۲۴ کیلوگرم می باشد.
 گوش ها افراشته و درون آنها متمایل به رنگ صورتی است.
 چشم ها قهوه ای رنگ و بدون برآمدگی بوده که جذابیت خاص این نژاد را دارا می باشند.
 دست های جلو راست و قائم و پاهای عقب برخلاف نژاد ژرمن شفرد، زاویه دار و کشیده نمی باشند.

خصوصیات شخصیتی سگ نژاد مالینویز بلژیکی

سگهای نژاد مالینویز باید به خوبی از سنین تولگی اجتماعی شوند تا در سنین بالا حساس و یا خجالتی نشوند. بلژین مالینویز به صاحبی با تجربه و محکم نیاز دارد که خیلی هم سخت گیر نباشد. اگر شما شخصی نا ملایم و خشن باشید این سگ با شما همکاری نخواهد کرد. صاحب مالینویز باید اعتماد بنفس و قدرت ذاتی خود را به آن نشان دهد. قوانین باید به وضوح به سگ فهمانده شود. این نژاد ذاتاً نگهبان و محافظ است بنابراین حتماً باید در تولگی به خوبی اجتماعی شود.

توله ها را باید از همان بدو تولد اجتماعی کرد. سگهای کاری خوبی هستند ، همچنین مالینویز یکی از بهترین سگهای گارد پلیس می باشد و امروزه بیشتر در این زمینه از آن استفاده می گردد. دیدبانهای بسیار خوبی ، هوشیار و با وفایی هستند. اگر از ابتدا اجتماعی شوند رابطه خوبی با کودکان خواهند داشت. این نژاد باید عضوی از خانواده باشند نه اینکه تمام عمر خود را در قفس و به تنهایی بگذراند. آنها نیاز به یک رهبر مسلط ، فعالیت بدنی روزانه به همراه آموزش دارند. در غیر اینصورت ممکن است به حیوانی بدخلق و مخرب تبدیل شود.

در زمان مواجه شدن با سایر حیوانات باید به خوبی مراقب بود. بلژین مالینویز سگی است پر انرژی با قابلیت یادگیری بسیار بالا که فرامین را به سرعت می آموزد. آنها نیاز دارند که دائماً کاری را انجام دهند و مشغول باشند. طریقه صحیح آموزش بلژین مالینویز می تواند تاثیر بسزایی در خلق و خو و خوشنت آن داشته باشد. قبل از خرید این نژاد ، حتماً با فردی با تجربه مشورت کنید ، پیشنهاد می کنم هرگز تا زمانی که معنای واقعی آلفا بودن را نمی دانید ، اقدام به خرید این نژاد ننمائید. توانـایی ها و سرسخـتی اش برای ارتش، با ارزش و بـعـنوان سگ پلیس استفاده می شود. سطح بالای توانایی اش در یادگیری، امروزه او را برای شرکت در بسیاری از رشته های ورزشی مربوط به سگ ها ماهر و با ارزش ساخته است.مالینویزها مانند همه ی بلژین شپرد ها باهوش، با اعتماد بنفس، باوفا و درستکار هستند. او بشدت حساس و عاشق خانواده اش می باشد. مالینویز سگی باوفا و محافظ بوده که خواستار گذراندن هر چه بیشتر وقت خود با صاحبش است. بخاطر آمادگی برای کار کردن و هوش وافرش، مورد علاقه و توجه نیروهای پلیس می باشد.

 سگ نژاد مالینویز بلژیکی

هوش سگ نژاد مالینویز بلژیکی

میزان هوش در این نژاد از سگ ها بسیار بالا می باشد و مانند دیگر نژاد ها قدرت بویائی فوق العاده ای دارند. از قدرت بویایی این نژاد می توان برای تشخیص انواع بیماری های مختلف نظیر سرطان نیز استفاده کرد. می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایلی که از این نژاد سگ ها در نیرو های پلیس استفاده می شود، هوش چشمگیر و آن ها می باشد. این سگ ها در صورت تربیت صحیح، بسیار مطیع هستند و از آن ها در رقابت های شوتیزهوند نیز بهره گرفته می شود.

تغذیه سگ نژاد مالینویز بلژیکی

بلژین مالینویز به غذای سگ باکیفیت نیاز دارند؛ فرقی نمی کند که این غذا در خانه تهیه شده باشد یا در کارخانه تولید شده باشد، در هر صورت باید توسط دامپزشک کنترل و تایید شود. هر رژیم غذایی باید متناسب با سن سگ (توله سگ، بزرگسال یا سالخورده) باشد. برخی از سگ ها مستعد اضافه وزن هستند؛ بنابراین باید بر کالری و وزن بدن سگ خود نظارت داشته باشید. از این که کدام غذاهای انسانی برای سگ ها بی خطر است و کدام غذاها این گونه نیست مطلع شوید. اگر نگرانی در مورد وزن یا رژیم غذایی سگ خود دارید، حتما آن را با دامپزشک خود در میان بگذارید.

نظافت سگ نژاد مالینویز بلژیکی

مالینویزها موهای کوتاه و پوشش ضد آبی دارند و مراقبت از آن بسیار آسان است. شانه زدن و نظافت مرتب با برس متوسط دارای موهای زبر، دستکش بلند پلاستیکی و ابزارهای دیگر برای نظافت، ظاهر آراسته این سگ ها را حفظ می کند، به تقویت رشد موهای جدید کمک می کند و چربی و روغن پوست را در همه جای پوشش سگ پخش می کند. موهای این نژاد از سگ ها دو بار در سال می ریزد. در طی این دوران با یک برس نرم موهای آن ها را شانه کنید. این کار به از بین بردن موهای ریخته شده کمک می کند. مانند سایر نژادهای سگ، ناخن های مالینویزها نیز باید به طور منظم، کوتاه و مرتب شوند؛ ناخن های بیش از حد بلند می تواند برای سگ ها دردناک باشد و راه رفتن و دویدن را برای آن ها دشوار کند.

ورزش سگ نژاد مالینویز بلژیکی

بلژین مالینویزها سگ هایی بسیار با هوش، ورزشکار، وفادار و عضلانی هستند و به فعالیت فیزیکی و ذهنی همراه با صاحب خود نیاز دارند. مالینویزها سگ هایی نیستند که بتوانید آن ها را در حیاط پشتی رها کنید؛ پیاده روی روزانه نیز برای این سگ ها کافی نیست. ورزش زیاد و ترجیحا در کنار صاحبان این سگ ها، کلید خوشحالی و خوشبختی آن ها است. محروم کردن مالینویزها از فعالیت و دوستی و همراهی با انسان ها به معنای محرومیت آن ها از زندگی است. این سگ ها برای دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری همراهان بسیار خوبی هستند. آن ها در مسابقات چابکی، اطاعت، گله بانی و محافظت برتری دارند.

آموزش سگ نژاد مالینویز بلژیکی

مانند اکثر نژادهای گله بان، مالینویزها دارای مهارت بالایی در شکار کردن طعمه داشته و علاقه زیادی به اشیای متحرک دارند. این ویژگی آن ها می تواند منجر به تعقیب كودكان، وسایل نقلیه یا حیوانات دیگر شود؛ از این رو آن ها باید از طریق آموزش به فعالیت های قابل قبول هدایت شوند. اجتماعی کردن و آموزش فرمانبرداری امری ضروری و مهم برای این نژاد از سگ ها است.

سلامت سگ نژاد مالینویز بلژیکی

مالینویزها به طور کلی نژاد سالمی هستند و مشکل خاصی در حوزه سلامتی ندارد. پرورش دهندگان مسئولیت پذیر این سگ ها نقش خود را در حفظ شرایط سلامتی و بهداشتی این نژاد و جلوگیری از بروز بیماری هایی مانند در رفتگی زانو و مفصل ران و مشکلات خاص مربوط به چشم به خوبی ایفا می کنند. مانند همه نژادهای سگ، گوش های این نژاد نیز باید به طور مرتب از نظر وجود علائم عفونت کنترل شود و دندان های آن ها باید به طور مکرر مسواک زده شود.آزمایشات و تست های بهداشتی توصیه شده از باشگاه ملی نژاد (National Breed Club) عبارتند از:


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (440 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (240 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (192 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (176 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (160 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (114 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
تسلیت پزشکیان به خانواده های داغدار کارگران معدن طبس در بدو ورود به تهران
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW