دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

آشنایی با خط بوی عطر و ترفندهایی برای افزایش آن 

چهارشنبه، 19 مرداد 1401
بسیاری از ما حتی قوانین کلی خرید عطر خوشبو را نمی‌دانیم و از رازهایی که خرید عطر دارد بی‌خبر هستیم. در نتیجه عطری که می‌خریم رایحه‌ای خاص و منحصربه‌فرد ندارد. برای رفع این مشکل در خرید عطر زنانه باید دنبال ویژگی‌های دیگری باشیم. در واقع باید بدانیم چه عواملی بر نوع، شدت یا ماندگاری بوی عطر تأثیر دارد.

دنیای عطرها بسیار بزرگ و در مواقعی گیج کننده است . توصیف های بلندی که روی بطری عطرها وجود دارد که رایحه ها و نت های به کار رفته در عطر را توضیح داده و دسته بندی های بسیاری از رایحه ها مثل چوبی ، گلدار، تند و شیرین و غیره همگی برای ایجاد سر در گمی در هنگام انتخاب عطر کافی هستند .در کنار تمام اصطلاحاتی که برای توصیف رایحه یک عطر وجود دارد ، احتمالا خط بوی عطر نیز به گوشتان رسیده است و کنجکاو شده اید که بدانید خط بوی عطر چیست ؟گاهی اوقات ممکن است بعد از مدتی که از عطر مورد علاقه خود استفاده می کنید بوی آن را حس نکنید ، اما ممکن است متوجه چروک شدن بینی مردم در حین عبورتان شوید . این موضوع به این دلیل است که عطرها دارای "خط بو" هستند .در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با خط بوی عطر کسب کنید و از این طریق بتوانید بهترین عطر و ادکلن را برای موقعیت های مختلف تهیه کنید .

خط بوی عطر چیست ؟

اگر می خواهید عطر شما در هنگام ورود یا خروج از اتاق تأثیر درستی بگذارد ، باید این کلمه فرانسوی یعنی سیاژ (sillage) یا خط بوی عطر را درک کنید . خط بو عطر که با عبارت "sillage" معرفی می شود ، به میزان ماندگاری رایحه یک عطر در هوا هنگام استفاده گفته می شود . اصطلاح سیاژ ، در واقع یک کلمه فرانسوی برای دنباله عطر است که هنگام خروج شخصی از اتاق در هوا باقی می ماند، شبیه به مسیر حرکت یک قایق و مسیر امواجی که در پشت آن ایجاد شده و در طول آب حرکت می کند .

در واقع خط بو عطر یا سیاژ عطر ردپایی است که رایحه در حین پخش شدن در اطراف صاحبش از خود باقی می گذارد و این طور به نظر می رسد که انگار شخص واقعاً نرفته است . کسانی که در اتاق مانده اند با یک سوال مواجه می شوند : آن شخص چه کسی بود ؟

به عبارت دیگر ، اگر بتوانید عطر شخص را بدون نزدیک شدن به او استشمام کنید ، به این معنی است که عطر او دارای خط بوی خوبی است و اگر می توانید عطر شخص را در اتاق استشمام کنید ، عطر یک سیاژ غالب دارد .

این اصطلاح که "see-yahzh" تلفظ می شود ، در اصل به این معنی است که اگر عطر و رایحه خود را به یک امضا تبدیل کرده اید ، عطر و رایحه شما به عنوان یک کارت ویزیت و نشانه ای برای حضور شما عمل می کند . البته در رابطه با این موضوع باید توجه داشته باشید که جادو زمانی اتفاق می افتد که نسبت خط بو عطر به "حجم" درست تنظیم شود . شما نباید اتاق را با عطر خود خفه کنید بلکه فقط باید یک خط بو و سیاژ ملایم از شما در اتاق باقی بماند .

افزایش خط بوی عطر

برای افزایش خط بوی عطر، عطرتان را روی نقاطی از بدن اسپری کنید که دارای نبض هستند مانند گردن یا مچ دست عطر را در محیط مرطوب مانند حمام نگه ندارید. حتما باید در محیط خشک و به دور از نور خورشید نگه داری شود. اسپری عطر روی لباس، دستبند چرمی و روسری پشمی سیاژ عطر را تقویت می کند. اگر حواستان نبود و عطری با خط بوی تند را بیش از حد اسپری کردید، مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید و به قسمتی که عطر زده اید بمالید تا بوی تند عطر به کمک الکل، سریع تر پراکنده شود.

چگونه خط بوی عطر خود را تست کنیم ؟

برای اینکه خط بوی عطر خود را تست کنید ، این آزمایش ساده را امتحان کنید : مقداری از عطر یا ادکلن خود را فقط یک بار در یک اتاق تمیز و خالی اسپری کنید و در و پنجره ها را ببندید . بعد از ده تا پانزده دقیقه در را باز کنید و یک دم عمیق بکشید . این تست ساده بوییدن به شما می گوید که آیا عطری که استفاده می کنید مدت ها پس از خروج از آسانسور یا اتاق در فضای آسانسور یا اتاق باقی می ماند یا خیر . به طور کلی ، خط بوی عطر و انتشار عطر ارتباط نزدیکی با هم دارند . اگر عطری ، سیاژ یا خط بو قوی داشته باشد ، به طور گسترده در هوا پخش می شود و اگر سیاژ ضعیفی داشته باشد ، کمتر منتشر می شود . انواع خاصی از عطر و ادکلن های مشک دار (musky) ، رایحه هایی با نت های گلی قوی (floral notes) و عطرهایی که حاوی هدیون (hedione) بوده که رایحه مرکباتی (citrusy aroma) علامت تجاری این عطرهاست ، عموماً دارای سیاژ قوی هستند . اگر می خواهید یک عطر با خط بو قوی داشته باشید ، به دنبال رایحه ای با نت پایه در این ترکیبات باشید . البته لازم است بدانید که خط بو عطر یا سیاژ به این نیست که یک ادکلن یا عطر چقدر قوی است یا چقدر ماندگاری دارد . زیرا عطرهای قوی و ماندگار زیادی با خط بوی سبک وجود دارند . یک عطر با بوی قوی و سیاژ قوی به این معنی است که تقریباً همه افراد در اتاق می توانند شما را استشمام کنند ، در حالی که یک عطر لطیف تر با خط بوی قوی تر به طور گسترده و در عین حال ضعیف پخش می شود .

تفاوت خط بو و ماندگاری عطر

سیلاژ به معنای دنباله بوی عطر شما است و ماندگاری عطر یعنی اینکه عطر یا ادکلن شما چقدر ماندگار است. این دو به هم ربط دارند، اما متفاوتند. در واقع این دو در تضاد با یکدیگر هستند. به طور کلی خط بو با چگالی عطر شما رابطه مستقیم دارد. زمانی که در یک عطر، غلظت اسانس عطر از الکل آن بیشتر باشد، ماندگاری بیشتری روی پوست و لباس شما دارد. اما اگر درصد الکل در عطر شما بیشتر باشد، چون باعث تبخیر سریع تر عطر از پوست شما می شود، خط بویی از خودش در هوا به جا می گذارد.

بنابراین، عطری که خط بویی بالایی دارد، ماندگاری کمتری دارد و هر چند ساعت نیاز است که تمدید بشود.

برای تاثیر گذاری بیشتر ، عطر قوی انتخاب کنیم یا ضعیف ؟

ما از رایحه خود برای ایجاد تأثیر مطلوب استفاده می کنیم . انتخاب بین خط بوی قوی و ضعیف به تأثیری بستگی دارد که می خواهید بر روی اطرافیان خود ایجاد کنید . اینکه تا چه حد می خواهید عطرتان پخش شود ؟ می خواهید پهنای بیداری شما چقدر باشد ؟ نحوه پاسخ دادن به این سؤالات تعیین می کند که چه نوع خط بویی برای شما مناسب است . اگر می خواهید رایحه خود را از کانون توجه دور نگه دارید ، بهتر است به سراغ عطرهایی با حداقل خط بو یا سیاژ بروید . رایحه های سبک برای موقعیت های صمیمی یا شب های رسمی مناسب هستند ، زمانی که نمی خواهید اطرافیان خود را در معرض تأثیر گذاری بیش از حد قوی عطر خود قرار دهید . با این انتخاب ، ممکن است از راه دور تأثیری نگذارید ، اما وقتی نزدیک هستید این کار را خواهید کرد . اما اگر می خواهید مورد توجه قرار بگیرید ، انتخاب رایحه ای با خط بوی قوی این کار را انجام می دهد . سیاژ قوی با رایحه مناسب مانند آهنربا عمل می کند و مردم را به مدار شما می کشاند . فقط به یاد داشته باشید ، یک عطر با بوی قوی که دارای سیاژ قوی نیز هست ، ممکن است توجهات را به شما جلب کند، اما نه لزوماً به خوبی ؛ به خصوص اگر آن را به مقدار خیلی زیاد در نواحی باز مانند گردن یا مچ دست استفاده کنید و اینکار ممکن است تاثیر برعکس داشته باشد و باعث شود تا دیگران از شما دور شوند .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!