خطرات رانندگی با چراغ EPC روشن

  جمعه، 15 دی 1402   زمان مطالعه 1 دقیقه
خطرات رانندگی با چراغ EPC روشن
چراغ هشدار EPC نشان‌دهنده مشکلی در سیستم کامپیوتری خودروی شما است. ما در این مطلب از ساعد نیوز خطرات رانندگی با EPC روشن را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

چراغ هشدار EPC در خودرو به عنوان چراغ هشدار دهنده کنترل الکترونیکی قدرت شناخته می شود، یک علامت هشدار دهنده وسیله نقلیه است که نشان دهنده مشکلی در سیستم دریچه گاز اتومبیل شماست، مانند پدال گاز، بدنه دریچه گاز، کنترل کشش یا کنترل کروز.

آیا رانندگی با چراغ EPC روشن خطرناک است؟


بله چراغ EPC می‌تواند نشانگر طیف وسیعی از مشکلات باشد، برخی نسبتاً جزئی و برخی کاملاً جدی‌تر. اگر وسیله نقلیه شما دارای چراغ EPC روشن است و در حالت لنگی است، باید در اسرع وقت آن را برای تشخیص و تعمیر به نمایندگی ببرید.

علاوه بر این، برخی از خودروها که به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) مجهز هستند ممکن است زمانی که برنامه EPC مشکلی را تشخیص دهد، ESP به‌طور کامل خاموش شود.

ممکن است وسیله نقلیه شما هنوز (تا حدودی) در حالت شلوغی قابل رانندگی باشد، اما سرعت و شتاب آن برای جلوگیری از آسیب جدی به اجزای پیشرانه محدود است. این چیزی است که به‌عنوان «طراحی مقاوم در برابر خطا» شناخته می‌شود و هدف آن جلوگیری از آسیب رساندن ناخواسته به کاربر است. به‌خصوص وقتی در مورد سیستم خنک‌کننده، آلاینده‌ها، انتقال و سایر سیستم‌های اصلی صحبت می‌کنیم، اگر مشکل اولیه را فوراً برطرف نکنید به‌سرعت می‌تواند چند برابر شود و به یک سری مشکلات جدی تبدیل شود.

چراغ EPC

سخن پایانی


برای خاموش کردن چراغ epc باید به تعمیرگاه مراجعه نموده و از کارشناس بخواهید با استفاده از اسکنر ODB اقدام به بررسی خودروی شما و شناسایی مشکل نماید. سیستم OBD مخفف عبارت On-Board Diagnostic است. ما در ایران از اصطلاح دیاگ زدن برای انجام این کار استفاده می‌کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (231 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (184 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (42 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر)