خوراک نودل را چگونه درست کنیم؟

  پنجشنبه، 26 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
خوراک نودل را چگونه درست کنیم؟
اگر به دنبال غذاهای سریع و خوشمزه هستید و مایلید فرزندانتان از غذاها استقبال کنند غذاهایی که با نودل تهیه می شوند را امتحان نمایید. غذاهای چینی که با نودل تهیه می شوند بسیار خوش طعم و مزه هستند و شما می توانید در وعده های غذایی اصلی برای خانواده غذاهای چینی سالم را بپزید. در این مقاله دستور و تهیه خوراک نودل چینی آورده شده است.

خوراک چینی نودل سرخ شده یک غذای خوشمزه است که طرز تهیه آن زمان زیادی نمی برد. شما می توانید در طرز تهیه این چاینیز فود از نودل مرغ آماده به همراه تکه های مرغ و سبزیجات استفاده کنید. برخی خوراک نودل را به صورت آب پز آماده می کنند. اما برخی نیز آنرا به صورت سرخ شده سرو می کنند. خوراک نودل سرخ شده، می تواند با سبزیجات تهیه شود و یا ترکیبی از مرغ و سبزیجات باشد.

مواد لازم:

  • گوشت گوساله 200 گرم
  • نودل دو بسته یک نفره
  • هویج 1 عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز 1/2 عدد
  • فلفل دلمه ای سبز 1/2 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سس سویا 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • آب به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

نودل را می توانیم با مواد مختلفی از جمله گوشت سفید مثل مرغ و یا گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند و یا با مواد گیاهی و یا دریایی غذا ها و خوراک های خوشمزه و لذیذی درست کنیم که اکثرا متنوع و دلچسب هستند.

مرحله اول تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

ابتدا پیاز را پوست گرفته و تمیز شسته سپس در داخل تابه مناسبی خرد می کنیم و روغن زیتون را اضافه می کنیم بعد تابه را روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم و تفت می دهیم تا از خامی درآید و بعد از نرم و سبک شدن کمی سرخ شود.

مرحله دوم تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

حال در ادامه گوشت گوساله را خرد می کنیم و بعد از شستن و آبکشی آن را اضافه می کنیم و مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم چون گوشت را ریز خرد کرده ایم زود تر پخته می شود کافی است تا به مدت 12 الی 15 دقیقه تفت داده تا رنگ گوشت تغییر کرده و کمی نیم پز شود.

مرحله سوم تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

سپس سبزی جات را از جمله هویج و فلفل دلمه ای قرمز و فلفل دلمه ای سبز را بعد از شستن و گرفتن اضافه های آن ها به صورت خلالی خرد می کنیم و اضافه کرده و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا با هم قاطی شده و هم می زنیم اگر هر چه بیشتر تفت دهیم سبزی جات نرم تر می شوند.

مرحله چهارم تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

در این مرحله مقداری نمک و فلفل به همراه زرد چوبه اضافه می کنیم و مواد را خوب هم زده و زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد مخلوطی مزه دار شوند بعد حرارت را ملایم کرده و درب تابه را می گذاریم تا کم کم سبزی جات پخته شوند.

دقت کنید که سس سویا که در مراحل پایانی اضافه می شود مقداری نمکی هست و هم در بسته بندی نودل ادویه ای است که آن نیز دارای نمک می باشد پس نمک خالی را نسبت به سایر ادویه ها کم تر اضافه می کنیم تا کنترل نمک در دستانمان باشد.

مرحله پنجم تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

حال در این فاصله چهار الی پنج لیوان آب را در داخل قابلمه مناسبی می ریزیم و روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم تا به جوش آید بعد نودل ها را با توجه به دستور العمل نوشته شده روی پاکت آن را پخته و آبکش می کنیم.

مرحله ششم تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

بعد در ادامه نودل آبکش شده را به گوشت و سبزی جات پخته شده اضافه می کنیم و مواد را خوب هم زده و زیر و رو می کنیم تا خوب با هم قاطی شده و کاملا مخلوط شوند.

مرحله هفتم تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات:

سپس نوبت اضافه کردن سس سویا است که بعد از ریختن خوب مواد را هم می زنیم و زیر و رو می کنیم تا کاملا خوراک نودل با گوشت و سبزی جات مزه دار و خوش طعم شود بعد از 5 الی 7 دقیقه تفت دادن مواد حرارت را خاموش می کنیم.

ارزش غذایی خوراک نودل در هر بشقاب (۳۰۰ گرم)

  • کالری: ۳۳۰
  • پروتئین: ۲۳.۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۵۰.۴ گرم
  • قند: ۵.۱ گرم
  • چربی: ۶ گرم
  • چربی اشباع: ۱.۱ گرم
  • فیبر: ۸.۷ گرم
  • سدیم: ۰.۶۵ گرم
  • نمک:۱.۶۲۵ گرم

خواص غذایی نودل

رشته فرنگی یا همان «نودل» که یکی از ترکیبات اصلی در طرز تهیه خوراک نودل و جوجه تریاکی است در کشورهای خاور دور به ویژه کره جنوبی از جمله غذاهای محبوب به خصوص در میان جوانان است. نودل از آرد گندم و یا نشاسته گندم و یا سایر انواع آرد به همراه آب به عنوان ترکیبات اصلی با یا بدون افزودن ترکیبات فرعی تهیه می شود. با این همه طبق توصیه پزشکان در مصرف آن باید جانب اعتدال را رعایت کنید. نودل یا رشته فرنگی حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین، مواد معدنی، آهن، فیبر، کربوهیدرات و البته موادی مثل چربی های اشباع و سدیم است سبب می شود در مصرف انواع فوری آن جانب احتیاط را رعایت کنید.

چند روش دیگر

املت صبحانه نودل

چه کسی گفته که نمی توان نودل را برای صبحانه صرف کرد! ترکیب نودل با ژامبون و تخم مرغ یکی از لذیذترین املت های دنیا است. برای تهیه این املت ابتدا نودل را به روش مرسوم در آب پخته و آب کشی کنید. سپس آن را داخل ماهیتابه ای که از قبل گرم کرده اید، ریخته و تخم مرغ ها را اضافه کنید. ترکیب نودل و تخم مرغ را کاملا هم بزنید و صاف کنید. سپس ژامبون و پنیر را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا عطر و طعم مواد با هم ترکیب شوند.

نودل با بروکلی و پنیر چدار

آیا تصوری درباره ترکیب نودل با کلم بروکلی و پنیر چدار دارید؟ این وعده غذایی خوشمزه و خاص را می توانید به آسانی تهیه کنید. ابتدا نودل را به روش مرسوم و معمول آماده کنید و سپس پنیر را به آن اضافه کنید و بگذارید تا کاملا غلیظ شود (از ترکیب های آماده پنیر چدار با نام Rice-a-Roni نیز می توان استفاده کرد). در پایان، بروکلی و مقداری فلفل سیاه را به ترکیب اضافه کرده و نوش جان کنید!

ترکیب نودل با سبزیجات سرخ شده

غذاهای بیرون بر چینی با وجود اینکه بسیار خوشمزه هستند، ولی قیمت بالایی دارند؛ در حالی که با اندکی حوصله می توان به صورت سالم آن ها را تهیه کرد. کافی است تا سبزیجاتی مانند بروکلی، فلفل دلمه ای و هویج را تفت دهید و سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید. در مرحله بعد، این مواد را به سس سویا آغشته کرده و حتی در صورت دلخواه مقداری تخم مرغ و لوبیا نیز به آن اضافه کنید. در پایان همه مواد را با نودل آماده شده مخلوط کنید.

یک نودل خوشمزه دیگر با سبزیجات سرخ شده را می توانید به سادگی درست کنید. نودل را طبق دستور روی جعبه آماده کنید ولی کامل آن را نپزید. برای آماده کردن سس نودل آب لیموی تازه، سس سویا، سس ماهی، سرکه سفید، شکر، فلفل سفید و فلفل چیلی تازه خرد شده یا خشک و پودر شده را مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. سپس تابه را روی شعله بگذارید و سیر و زنجبیل و موسیر را یک دقیقه تفت دهید. هویج و کمی از سس آماده شده را اضافه کنید و دو دقیقه تفت دهید. قارچ، بروکلی، فلفل قرمز و کمی دیگر از سس آماده شده را اضافه کنید و تفت دادن را سه تا چهار دقیقه دیگر ادامه دهید. نودل و باقی سس را توی تابه بریزید و خوب به هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. در آخر قبل از برداشتن تابه جوانه ماش اضافه کنید و نوش جان کنید!

نودل با پنیر

آیا شما نیز طرفدار پر و پا قرص پنیر هستید؟ کافی است تا نودل را به روش معمول آماده کرده، نصف قاشق چای خوری کره را به همراه ورقه هایی از پنیر آمریکایی یا پنیر دلخواهتان اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا پنیر آب شود. ترکیب را هم بزنید تا پنیر به خورد همه نودل ها برود. بنا به ذائقه می توانید همانند یک مزه شناس حرفه ای مواد دیگری مانند ژامبون، سبزیجات و ... را به آن اضافه کنید.

برای درست کردن نودل با پنیر روش دیگری نیز وجود دارد. برای درست کردن این ترکیب باید نودل را مثل همیشه آماده و آبکشی کنید. کره را در یک تابه ذوب کنید و سپس به آن آرد اضافه کنید. مقدار خیلی خیلی کمی به آن شیر اضافه کنید و پیوسته مخلوط را به هم بزنید تا یکدست شود. دو فنجان پنیر رنده شده را بعد از آن اضافه کنید تا کامل آب شود. سپس سس رو به نودل آماده اضافه کنید و باقی مانده پنیر را روی آن بریزید. این ترکیب را در فر که از قبل گرم شده است به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با در بسته بپزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیز با در باز در حرارت فر بگذارید تا پنیر روی آن قهوه ای شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (661 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (75 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان