دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

معرفی استاندارد ISO 14001:2015 و کاربرد های آن 

شنبه، 16 مرداد 1400
خانواده استانداردهای ISO 14000 که توسط کمیته فناوری ایزو تدوین و توسعه داده‌شده‌اند، اسباب کاربردی برای تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد تا این سازمان‌ها بتوانند مسئولیت‌های زیست‌محیطی که به عهده‌دارند مدیریت کنند.

ISO 14001:2015

ISO 14001:2015 و سایر استانداردهای پشتیبان آن مانند ISO 14006:2011 بر روی سیستم های زیست محیطی تمرکز می کنند تا به این مهم دست پیدا کنند. استانداردهای دیگر موجود در خانواده ISO 14000 بر روی رویکردهای خاصی نظیر بازرسی، ارتباطات، لیبل زنی و آنالیزهای بازیافت و تغییرات زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوایی متمرکز هستند.

معرفی استاندارد ISO 14001:2015

ISO 14001:2015 الزامات سیستم مدیریت محیط زیست را مشخص می کند. به کمک این دست الزامات، سازمان ذی ربط می تواند عملکرد زیست محیطی خود را بهبود و ارتقا ببخشد. سازمان هایی که درصدد هستند مسئولیت های خود را در زمینه محیط زیست و طبیعت به صورت سامانمند مدیریت کنند از این استاندارد کمک می گیرند. مدیریت سامانمند ازاین جهت اهمیت دارد که می تواند به پایداری و نجات محیط زیست برای نسل های بعدی کمک کند.

درواقع هر سازمانی که خود را در قبال محیط زیست مسئول می داند، برای خود و یا شرکت های متبوع خود اهدافی در این مقوله تعیین می کند که رسیدن به آن ها هم برای خود سازمان و هم برای محیط زیست نتایج ارزشمندی را در پی دارد. ISO 14001:2015 کمک می کند تا سیستم مدیریت محیط زیست به اهداف و نتایج مشخص شده نائل آید. اهداف مدیریت سیستم شامل موارد زیر است:

  • افزایش عملکرد زیست محیطی
  • تحقق تعهداتی که به عهده یک شرکت گذاشته شده است
  • دستیابی به اهداف زیست محیطی

هر شرکت یا سازمانی فارغ از این که چه نوع موسسه ای است یا در چه عرصه ای که فعالیت می کند می تواند از استاندارد ISO 14001:2015 بهره مند شود. این استاندارد می تواند به صورت قسمی و یا کامل برای توسعه و بهبود مدیریت محیط زیست استفاده گردد. البته دریافت این استاندارد چندان آسان نیست و شرکتی که خواهان دریافت این استاندارد باشد باید تمام موارد را موبه مو اجرا کند. درواقع، هیچ استثنایی از سوی هیچ کس یا گروهی در برابر هیچ کدام از موارد و بندهای آن قابل قبول نخواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی