دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

ویژگی ها و مزایای گواهینامه ایزو معتبر 

شنبه، 16 مرداد 1400
اخذ گواهینامه‌های ایزو فواید و امتیازهای بسیاری برای دارندگان، شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد. امتیازاتی که یک گواهینامه‌ ایزو برای دارندگانش به ارمغان می‌آورد بسیار متنوع بوده و تأثیر زیادی در بازاریابی، تبلیغات و موفقیت در بازار کسب‌وکار دارد. ازاین‌رو، روزبه‌روز، افراد و شرکت‌هایی که می‌خواهند گواهینامه‌‌های ایزو بگیرند، افزایش می‌یابد.

گواهینامه ایزو معتبر چیست؟

. این افزایش تقاضا به نوبه خود موجب افزایش موسسه های شده است که اقدام به صادر کردن هرگونه گواهینامه ایزو می کنند.

در حال حاضر، در ایران ، مراجع صدور گواهینامه های ایزو متعددی فعالیت می کنند. این مراجع درجه های اعتبار متفاوتی دارند.ازاین رو افرادی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو از این مراجع می کنند باید بدانند که گواهینامه ایزو معتبر چه ویژگی هایی دارد.

ویژگی های گواهینامه ایزو معتبر

برای اطمینان از اعتبار گواهینامه صادرشده باید به CB صادرکننده گواهینامه توجه کنید. در یک گواهینامه ایزو معتبر، CB صادرکننده به زبان انگلیسی نوشته می شود.در غیر این صورت، باید در اعتبار گواهینامه شک نمود. . CB شرکت های خصوصی صادرکننده گواهینامه هستند، تحت پوشش الزامات ایزو 17021 هستند. این شرکت ها باید توسط مراجع اعتبار دهی دسته بالا یا AB ممیزی و صلاحیت آن ها برای صدور گواهینامه ممیزی و تأییدشده باشد.

در هر گواهینامه ایزو معتبر، CB صادرکننده، آدرس وب سایت خود را بر روی گواهینامه درج می کند. این سایت باید به تأیید حداقل یک AB رسیده باشد. دقت کنید که بر روی گواهینامه ایزو، کد گواهینامه درج شده باشد. زیرا تنها با جستجوی این کد در سایت CB صادرکننده گواهینامه ایزو، می توان اطلاعات مربوط به آن را دریافت کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید در ارتباط با گواهینامه ایزو دقت نمایید، لوگوی سازمان IAF است. IAF انجمن جهانی اعتبار دهی است. این انجمن صلاحیت مراجع اعتبار دهی ،AB، را بررسی، ممیزی و تأیید می کند. در یم گواهینامه ایزو معتبر، این لوگو درج می شود.

مورد مهم دیگر در رابطه با گواهینامه های ایزو صادرشده، مهر برجسته و لیزری بر روی گواهینامه است. تمام گواهینامه های ایزو معتبر، باید دارای مهر برجسته و یا لیزری باشند. در غیر این صورت، گواهینامه صادرشده بی اعتبار خواهد بود.

چگونه اصالت گواهینامه ایزو را تشخیص دهیم؟

برای بررسی اصالت گواهینامه ایزو صادرشده باید وارد سایت رسمی IAF شوید. برای این کار، به این آدرس اینترنتی بروید: www.iaf.nu. در وب سایت انجمن جهانی اعتبار دهی، به صفحه IAF Members & Signatories واردشده و از فهرستی که در این صفحه درج شده است کشور خود را انتخاب نمایید. در صفحه فرود بعدی، وارد وب سایت شرکت خصوصی اعتبار دهی AB شوید. در این وب سایت، در ذیل یکی از کلمات body یا Certified Body ، CB مدرج در گواهینامه را جستجو کنید، در صورت معتبر بودن گواهینامه، اطلاعات مربوطه نمایش داده خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان