دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق عفو قاتلان آمریکایی را محکوم کرد 

جمعه، 05 دی 1399
کد خبر: 124489
ساعد نیوز: کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اقدام رئیس جمهوری آمریکا در عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی «بلک واتر» آمریکا که ۱۴ غیرنظامی عراقی را در سال ۲۰۰۷ میلادی به قتل رساندند، محکوم کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: در بیانیه کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق آمده است: این کمیسیون تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای عفو عناصری که در دادگاههای آمریکا به جرم به قتل رساندن غیرنظامیان عراقی در میدان «النسور» بغداد در سال ۲۰۰۷ میلادی محکوم شدند، به شدت محکوم می کند.

این بیانیه افزود: این کمیسیون از جانب خود اقدامات وزارت خارجه در این زمینه را پیگیری خواهد کرد.

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در این بیانیه که امروز در رسانه های این کشور انتشار یافت، خواهان توقف یا بازنگری در قراردادها با شرکت های امنیتی آمریکایی در پاسخ به این موضع دولت این کشور شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه فرمان عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی بلک واتر آمریکا را که به دلیل به قتل رساندن ۱۴ غیرنظامی عراقی در سال ۲۰۰۷ میلادی در بغداد به زندان طولانی مدت محکوم شدند، صادر کرد.

این چهار نفر بخشی از یک کاروان زرهی بودند که به طور پراکنده و بی هدف با تیربار و پرتاب نارنجک به سمت گروهی از مردم بی پناه در پایتخت عراق، تیراندازی کردند که به «کشتار میدان النسور بغداد» مشهور شد.

وزارت خارجه عراق چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: معتقد است که این تصمیم خطرات جنایت مرتکب شده را مد نظر قرار نداده و منسجم با تعهد دولت آمریکا در خصوص ارزش های حقوق بشر، عدالت و حکومت قانون نیست و به طور تاسف بار کرامت قربانیان و احساسات و حقوق بستگان آنها را نادیده می گیرد.

این بیانیه افزوده است: وزارت خارجه عراق موضوع را با دولت آمریکا از طریق کانال های دیپلماتیک دنبال خواهد کرد که آن را برای صرف نظر کردن از این تصمیم ترغیب کند.

«مارتا هورتادو» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز روز پنجشنبه در بیانیه ای از تصمیم ترامپ برای عفو چهار نیروی سابق شرکت بلک واتر که غیرنظامیان عراقی را به قتل رساندند، «به شدت ابراز نگرانی» کرد.

هورتادو گفت: ما در قبال تصمیمات اخیر رئیس جمهوری آمریکا برای عفو چهار کارمند شرکت نظامی خصوصی بلک واتر احساس نگرانی شدید می کنیم و عفو آنها فرار از مجازات را تقویت و دیگران را به ارتکاب چنین جنایت هایی در آینده تشویق می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب