کنترل و مداوای بیمار کرونایی با یک نوارچسب؟

  چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ID  کد خبر 82505
کنترل و مداوای بیمار کرونایی با یک نوارچسب؟
ساعد نیوز: چند شرکت آلمانی و بلژیکی نوارچسب پزشکی پیشرفته‌ای ساخته‌اند که با آن کنترل علائم حیاتی بیمار کرونایی از راه دور ممکن می‌شود و به این ترتیب خطرات و بار سنگینی که بر روی کادر درمانی و خانواده بیمار است کاهش می‌یابد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از برترین ها، به نقل از رسانه فارسی زبان؛ شرکت معروف هنکل که در ایران بیشتر با پودرهای رختشویی پرسیل، پورکس و محصولات آرایشی و بهداشتی شوارتسکف شناخته می شود در زمینه تولید چسب های مختلف، از جمله چسب برای مصارف و معاینات پزشکی هم فعال است.

این شرکت آلمانی حالا همراه با ۶ شرکت پزشکی و فن آوری دیگر، نوارچسبی شبیه چسب زخم ولی مجهز به الکترودها و سنسورهای پیچیده طراحی کرده که مراقبت تمام عیار و لحظه به لحظه وضعیت تنفسی، قلبی و همچنین دمای بدن بیمار را از راه دور ممکن می کند.

نوارچسب مشابه ای تا کنون وجود داشته که از آن برای کنترل وضعیت بیماران قلبی یا دارای صرع استفاده می شده است، ولی حالا با تجهیز و توسعه آن استفاده از آن برای کنترل بیماران کرونایی هم ممکن می شود.

بنا بر داده های شرکت هنکل نوارچسب تازه ۱۵ سانتنیمتر طول دارد، به سادگی روی بخش چپ سنیه بیمار کرونایی چسبانده می شود و تا ۵ روز قابل استفاده است. الکترودها و سنسورهای حساس درون نوارچسب به کمک برخی مواد حساس، علائم حیاتی بیمار را لحظه به لحظه استحصال می کنند و به صورت بی سیم به یک کلود مخصوص انباشت داده ها ارسال می کنند. پرستاران و پزشکان عمومی و متخصص می توانند با دسترسی دائم به این علائم حیاتی مراقبت های بهتری از بیمارانی که در خانه ها بستری هستند داشته باشند و در بیمارستان ها هم رجوع دائم کادر پرستاری و پزشکی برای کنترل وضعیت بیمار منتفی می شود.

بدین ترتیب علاوه بر کاهش فشار بر کادر پزشکی، تماس مستقیم وریسک آمیز آنها با بیمار مبتلا به کرونا که در طول روز برای کنترل علائم حیاتی او چندبار انجام می شود، هم کاهش می یابد و در وقتشان هم صرفه جویی می شود.

ریسک کمتر برای خانواده بیمار کرونایی

یکی از پیامدهای کرونا فشار سنگین تر و مضاعف تر بر کادر درمانی و پزشکی کشورهای درگیر بوده است که عملا رسیدگی به سایر بیماران را هم با مشکلاتی اساسی مواجه کرده است. بیمارانی که در خانه ها بستری بوده اند نیز کنترل وضعیتشان که تماس نسبتا مستقیم اعضای خانواده را ضروری می کرده محمل ریسک و شیوع بیشتر این ویروس بوده است.

البته به نوشته بیانیه مطبوعاتی هنکل، کادر پزشکی در بیمارستان ها و موسسات درمانی در صورت استفاده از نوارچسب جدید هم باید در طول روز به طور مرتب داده های ارسالی بیماران را رصد کنند.

در مجموع با این نوارچسب بستری کردن بیماران در درون خانه خودشان هم آسان تر می شود، چرا که کار کنترل علائم حیاتی بیمارانی که در خانه بستری هستند هم از دوش اعضای خانواده برداشته می شود، تماس مستقیم و توام با خطر با فرد بیمار کاهش می یابد و بیمار و خانواده هم مطمئن می شوند که علائم حیاتی (قلبی، ریوی و ...) دائما و به طور دقیق کنترل و ارسال و در صورت لزوم سریعاً خدمات پزشکی ارائه می شود.

هنکل در اطلاعیه اش آورده است که چسب تازه در مرحله اول بر روی ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستانی در بلژیک امتحان می شود و قرار است به سایر موسسات پزشکی هم تعمیم یابد. موفقیت این تست تولید انبوه چسب را برای پاییز که احتمالا موج دوم کرونا بروز پیدا کند ممکن می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (452 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (316 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (293 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (242 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (209 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (176 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (107 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (79 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم/ الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 8 مهر 1403 + فیلم
مدیر عامل معدن طبس سکته مغزی کرد
چشم و چراغ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله به لقاء‌الله پیوست
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
رابطه بین هاشمی رفسنجانی و سریال اوشین؛ کشفی که کیهان انجام داد
پسرم را سربریدند! خواب دیدم جنازه خون‌آلودش را خانمی سیاه‌پوش با خود برد+عکس
عجیب اما واقعی؛ 9 مادر خارق العاده در دنیا/ از زایمان یک زن در 70 سالگی تا مردی که دختردار شد+عکس
تکذیب شهادت سردار قاآنی در حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو