دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

کدام بانک سود بیشتری به سپردهای ارزی میدهد؟ 

دوشنبه، 16 مهر 1397
کد خبر: 15656
دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله است و اگر مشتری تمایل داشته باشد، با موافقت بانک مرکزی دوره یک ساله تمدید خواهد شد و سود ارز ماهانه واریز می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بانک مردم، بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، بانک‌ها به عنوان عامل از سوی این بانک، با دریافت ارز  برای دوره یکساله، سود چهار درصدی به سپرده دلاری، سه درصدی به یورو و دو درصدی برای درهم پرداخت خواهند کرد. دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله است و اگر مشتری تمایل داشته باشد، با موافقت بانک مرکزی دوره یک ساله تمدید خواهد شد و سود ارز ماهانه واریز می‌شود. همچنین بانک مرکزی تضمین کرده که اگر ارز خود را به صورت کاغذی سپرده‌گذاری کنید، هنگام بازپرداخت بانک عامل موظف است در زمان سررسید همان ارزی که سپرده‌گذاری شده به همراه سود ارزی تعیین شده را به سپرده‌گذار پرداخت کند.
 فقط تعداد محدودی از بانک‌ها (چه دولتی و چه خصوصی) به این بخشنامه عمل می‌کنند؛ یعنی یا میزان سودی که می‌دهند با سودی که بانک مرکزی اعلام کرده مغایرت دارد و یا برخی از آن‌ها تضمینی برای بازپرداخت سپرده به صورت ارزی ندارند.

*نکته مهم در این گزارش میدانی این است که اطلاعات ، از شعب ارزی بانک‌ها در منطقه ۶ شهر تهران تهیه شده است و اینکه شعب تا چه اندازه در تعیین ساز و کار افتتاح سپرده‌های ارزی مختار هستند، مشخص نیست. بنابراین شرایط اعلام شده در زیر را نمی‌توان به عنوان ضوابط اصلی ابلاغی بانک‌های مذکور به شعب استنباط کرد.

بانک ملت:

سالانه برای سپرده‌گذاری هزار دلار و همچنین هزار یورو، سود ۲ درصد با تضمین بازپرداخت ارزی در نظر گرفته است.

بانک پارسیان:

سالانه ۴ درصد برای دلار و یورو بدون کف سپرده‌گذاری و با تضمین بازپرداخت ارزی.

بانک پاسارگاد:

سه ماهه ۱ درصد، شش ماهه ۳ درصد و یکساله تا ۵٫۵ درصد برای سپرده‌گذاری ارزی سود ارزی می‌دهد. کف سپرده‌گذاری ارزی در این بانک ۲۶۰۰ دلار و دو هزار یورو می‌باشد.

بانک سپه:

کمترین سود سپرده ارزی مربوط به این بانک است. در حالی که ادعا می‌کند زمانی برای این نوع سپرده سود سالانه ۶٫۴درصد به مشتریان پرداخت می‌کرده اما اکنون برای سر رسید‌های سه ماهه تا یکساله، به حداقل ۱۰هزار دلار و همچنین ۱۰هزار یورو تنها ۲۵صدم درصد سود ارزی پرداخت می‌کند. این بانک اظهار کرد در شرایطی که منابع ارزی نداشته باشد با سپرده‌گذاران به صورت ریالی تسویه می‌کند.

بانک تجارت:

سالانه حدود ۳ درصد برای یورو و نیز دلار سود سپرده پرداخت می‌کند و برای تسویه آن نیز به صورت ارزی ضمانت می‌کند.

بانک صادرات:

سپرده‌گذاری دلار برای مدت شش ماه ۳درصد و برای یکسال ۵درصد سود ارزی پرداخت می‌کند. برای یورو نیز ۴درصد سود سپرده ارزی در نظر گرفته شده است.

کف سپرده‌گذاری ارزی در این بانک هزار دلار و یا هزار یورو با مشخص بودن منشا ارزی است. همچنین باید سپرده جداگانه‌ای در این بانک با حجم ۱۰۰ دلار و یا ۱۰۰ یورو باز کنید تا سود سپرده شما به این بانک واریز شود.

بانک کشاورزی:

این بانک تنها برای شش ماه سپرده‌گذاری انجام می‌دهد و سود آن برای دلار ۳٫۷۵ درصد و یورو ۲٫۷۵درصد است. همچنین برای سپرده‌گذاری در این بانک حداقل باید ۲۰هزار دلار و یا ۲۰ هزار یورو داشته باشید.

بانک شهر:

این بانک برای دلار در سال سود ۵درصدی و برای یورو ۴دردصد در نظر گرفته و کف سپرده‌گذاری در این بانک هزار دلار است. این بانک تضمین می‌کند عین وجه سپرده‌گذاری شده را بازپرداخت می‌کند.

بانک انصار:

این بانک برای حداقل ۵۰۰هزار دلار و یا یورو، شش ماهه تا یکساله حداکثر ۲٫۵درصد سود می‌دهد و اگر موجودی ارزی داشته باشد به صورت ارزی تسویه می‌کند واگرنه بازپرداخت آن ریالی می‌باشد.

بانک سرمایه:

این بانک برای سپرده‌های یکساله (با کف سپرده‌گذاری ۱۰۰دلار و یا ۱۰۰ یورو) ، سود ۳درصدی برای دلار و ۴درصدی برای یورو اعلام کرده است.

بانک ملی:

حداقل سپرده‌گذاری ارزی در این بانک باید هزار دلار و یا یورو باشد.

بر اساس جدول نرخ سود ارزی این بانک، برای سپرده یک ماهه دلار سود ۲٫۳۸ درصد، دو ماهه ۲٫۵۰درصد، سه ماهه ۲٫۶۲درصد، شش ماهه ۳درصد، ۹ماهه ۳٫۵۰درصد و یکساله سود ۵درصد در نظر گرفته است.

همچنین برای یورو در مدت یک ماه سپرده‌گذاری ۲٫۱۰درصد، دو ماهه ۲٫۴۰درصد، سه ماهه ۳درصد، شش ماهه ۳٫۳۰درصد، ۹ماهه ۳٫۷۵ درصد و یکساله ۴ درصد سود ارزی پرداخت می‌کند.

این بانک اعلام کرده اگر موجودی نداشته باشد هیچ گونه تضمین کتبی برای بازپرداخت پول به صورت ارزی ندارد اما تا کنون نیز موردی پیش نیامده که سپرده‌گذار به صورت ارزی سپرده‌گذاری کند و این بانک به صورت ریالی تسویه کند.

بانک اقتصاد نوین:

منشا سپرده‌گذاری در این بانک باید اسکناس باشد و همچنین فقط سپرده‌گذاری ۶ماهه انجام می‌دهد. یود سپرده‌گذاری برای یورو در شش ماه ۲٫۵درصد و برای دلار ۳٫۵درصد است. این بانک نیز تضمین بازپرداخت به صورت ارزی به مشتری می‌دهد.

در این میان بانک‌های آینده، ملل، ایران زمین از جمله بانک‌هایی هستند که سپرده ارزی دریافت نمی‌کنند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی