دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

کودکان تا چند سالگی دندان در می آورند؟ اولین دندان کدام دندان است؟ 

شنبه، 04 آذر 1402
اولین دندان های شیری معمولاً در ناحیه دندان‌های جلویی پایین رویش می‌کنند و اکثر کودکان تا 3 سالگی تمام دندان‌های شیری خود را رشد کرده کی می بینند.

البته توجه داشته باشید که برای برخی از کودکان، این جدول زمانی متفاوت است. برای برخی ممکن است محل اولین دندان شیری بیرون آمده و سن رویش آخرین دندان شیری با سنی که در بالا گفته شد متفاوت باشد.

برخی علائم در کودک نشانگر در آمدن دندان های شیری کودک شما است. این علائم معمولاً با ناراحتی خفیف، آبریزش بیش از حد و لثه های متورم یا حساس شدن لثه های کودک همراه است.

اولین دندان کودک شما نقطه عطف رشدی بزرگی است، به احتمال زیاد برای شما مهم است که بدانید چه چیزهایی در خصوص مراقبت از دندان های کودک مهم است و چگونه از دندان های کودک خود در هنگام شروع رویش مراقبت کنید.

مراقبت از دندان های شیری به همان اندازه که دندان های دائمی مهم هستند حیاتی است، حتی اگرچه دندان های شیری در نهایت می ریزند. بهداشت نامناسب دندان کودک می تواند کودک شما را در دوران دندان های شیری و دندان های دائمی با مشکلات دهانی و دندانی بسیاری رو به رو کند و لازم باشد برای رفع مشکلات دندانی نزد دندانپزشک مراجعه کنید. برای مثال ممکن است عدم مراقبت صحیح از دندان های کودک، باعث افتادن زودتر از موعد دندان شیری کودک شود، به گفته دندانپزشکان این ممکن است باعث عدم رشد صحیح و کجی دندان های دائمی کودک شود. این نامرتبی دندان ها می توانند مشکلات مختلفی مانند پوسیدگی دندان در کودکان را به دنبال داشته باشد و شما نیاز به درمان ارتودنسی برای دندان های کودک داشته باشید. علاوه بر مشکلاتی و اذیت های که برای کودک هست، باید هزینه های ارتودنسی نیز پرداخت شود.

دندانپزشکان توصیه می کنند هرگونه مشکلی در دندان های کودک مشاهده کردید یا اگر دندانی زودتر از موعد افتاد، حتما برای بررسی موضوع و جلوگیری از مشکلات بیشتر به دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید. توصیه می شود برای بررسی مشکلات دندان های شیری کودکان به دندانپزشکی تخصصی کودکان مراجعه کنید و شما می توانید با بررسی دندانپزشکان مختلف بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان را انتخاب کنید. این دندانپزشکان مشکلات دندانی کودکان را به صورت تخصصی تر بررسی می کنند و همچنین محیط دندانپزشکی شان برای کودکان پسندیده تر می باشد.

سوال برخی از والدین این است که دندان های شیری به چه ترتیبی ظاهر می شوند؟ دندان درآوردن معمولاً در حدود سنین 6 تا 12 ماهگی شروع می شود، اگرچه برای برخی از نوزادان دندان می تواند از 4 ماهگی یا دیرتر از 12 ماهگی نیز ظاهر شود.

بیشتر اوقات، دو دندان جلویی - دندانهای ثنایای مرکزی - در ردیف بالا یا پایین ابتدا ظاهر خود را نشان می دهند. اغلب رشد این دندان‌ها توسط دندان‌های جلوی مقابل (یعنی اگر اول دندان های صنایی ردیف پایین رشد کرده باشد، سپس دندان های ثنایای فک بالا رشد می کنند و یا برعکس)، سپس دندان‌های آسیاب اول و سپس دندان نیش دنبال می‌شوند.

دندان ها معمولاً، اغلب به صورت جفت، با یکی در هر طرف فک بالا یا پایین پر می شوند تا زمانی که همه دندان ها در بیایند. معمولاً زمانی که کودک شما 2/2 تا 3 ساله می شود، تمام دندان های شیری اش روییده می شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(عکس)رونمایی از خودروی ایرانی که در یک کشور خارجی ماشین پلیس شده است! / چرا ماشین پلیسای خودمون اینجوری نیستن؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
استوری تسلیت متفاوت رضا گلزار برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی