کوتاه کردن ناخن ها به روش صحیح

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
کوتاه کردن ناخن ها به روش صحیح
ناخن ها از اعضای مهم بدن هستند و مراقبت از آن ها نقش اساسی در سلامت دست ها و بدن دارد. ناخن گرفتن به شکل غلط می تواند باعث عفونت و بیماری شود.

بهترین وسیله برای کوتاه کردن ناخن چیست؟ سوهان کشیدن ناخن ضرر دارد یا خیر؟ از وسایل مانیکور و پدیکور باید چگونه استفاده کرد؟ قبل و بعد از مانیکور و پدیکور باید به چه نکاتی توجه کرد؟ هنگام گرفتن ناخن بچه ها باید به چه نکاتی توجه کنیم؟رشد ناخن های دست و پا چه فرقی با هم دارند؟

نحوه کوتاه کردن ناخن ها بسیار مهم است. برخی از افراد از قیچی برای این کار استفاده می کنند اما کوتاه کردن ناخن ها با قیچی برای همه افراد ممکن نیست و نیاز به مهارت ویژه ای دارد. در این روش به دلیل اینکه سرعت بریده شدن صفحه ناخن پایین است، خطر شکنندگی و غیرصاف بریده شدن ناخن ها افزایش می یابد. این نقاط تیز گاه می توانند موجب بریدگی پوست صورت شوند. استفاده از ناخن گیر مناسب برای کوتاه کردن ناخن ها بهتر است.

آشنایی با ابزار گرفتن ناخن

۱ ناخن گیر کلاسیک: اگر شما حتی در دهه ۱۸۸۰ هم زندگی می کردید احتمالا یکی از این ناخن گیر های کلاسیک را داشتید و از آن برای کوتاه کردن ناخن هایتان استفاده می کردید. امروزه هرکسی که می شناسید مسلما یکی از این ناخن گیرها را داشته و یا از آن استفاده می کرده است. اما آن ها در واقع بدترین نوع ناخن گیر حرفه ای هستند و عات آن این است که این ناخن گیر ها بسیار سریع ، کند می شوند به این معنی که در نهایت آن ها ناخن ها را به جای این که برش دهند خرد می کنند و این برای سلامت ناخن های شما مفید نیست.از طرفی هم زاویه بندی درست با این ناخن گیرها نیز کمی مشکل است. از طرفی این نوع ناخن گیر ها نیز در همه جا یافت می شود و کار با آن ها هم بسیار ساده است. اگر می خواهید از این مدل ناخن گیر بخرید از نوعی بخرید که از کربن فشرده یا فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد.

۲-ناخن گیر انبری: ممکن است در نگاه اول با کمی ارعاب به این ناخن گیر نگاه کنید اما نگران نباشید قرار نیست انگشتانتان قطع شود. این نوع ناخن گیر با وجود عملکرد مانند ناخن گیر کلاسیک اما برش های بسیار دقیق تری انجام می دهد. اما به درد افرادی می خورد که می خواهند زاویه های دقیق تری در روی ناخن خود داشته باشند. همچنین این مورد. انتخاب خوبی برای روش صحیح کوتاهی ناخن پا است. بهتر است که انواع فولاد ضد زنگ و یا کربن فشرده آن را خریداری کنید.

۳-قیچی ناخن گیر: همانند انبرها این نوع قیچی ها کنترل زیادی بر روی نحوه ناخن گرفتن دارند و برای برش های دقیق در گوشه ناخن بسیار خوب عمل می کنند. از طرفی این نوع قیچی ها به ناخن بسیار کم آسیب مب زنند. بنابراین اگر از ناخن شکننده رنج می برید این قیچی ها را امتحان کنید. هنگام استفاده از این ناخن گیر ها تمرکزتان را روی زاویه صحیح قرار دهید تا برش هایی زیبا ایجاد شود.

حتما بررسی کنید که قیچی ناخن گیری که می خرید مناسب دستان شما یا فرزندتان باشد و دقت کنید که از این قیچی برای کار دیگری استفاده نکنید. در هنگام خرید نیز دقت کنید که قیچی شل نباشد و به اصطلاح لق نزند.

۴-سوهان ناخن: این یک مورد و ابزار بسیار مهم برای نرم کردن و حالت دادن به ناخن های شما هست. شما به راحتی می توانید انواع سوهان را در داروخانه ها پیدا کنید برخی از انواع آن دارای یک نوک فلزی هستند که از آن می توان برای تمیز کردن زیر ناخن استفاده کرد.

مراحل کوتاه کردن ناخن ها

ناخن های شما بازتاب کاملی از شما به عنوان یک فرد متشخص هستند. شاید لازم باشد ناخن هایی بلند و رنگارنگ را برای حضور در یک مهمانی بیارایید، یا بر عکس، برای مواقعی مانند ورزش و یا کار کردن، ترجیح دهید ناخن های خود را کوتاه کنید.
داشتن ناخن های کوتاه یا بلند، مهم نیست؛ نکته مهم این است که آن ها را به خوبی کوتاه شده باشند و همچنین تمیز، محکم و زیبا به نظر برسند.گرفتن ناخن نقش بسیار مهمی در بهداشت فردی ایفا می کند. ممکن است ناخن گرفتن امری ساده به نظر برسد، اما در اغلب مواقع اگر به درستی انجام نشود میتواند مشکلات کوچکی مانند شکاف های ناخن یا فرو رفتگی ناخن در گوشت را برای ما به وجود آورد. پس برای اینکه ناخن هایی تمیز، محکم و سالم داشته باشید، قدم های زیر را به ترتیب ادامه دهید.
1- ناخن گیرهای کوچک و متوسط و دارای تیغه با انحنای کم، برای اصلاح ناخن های دست بسیار مناسب هستند. در عوض، ناخن گیر های بزرگ با تیغه بدون انحنا برای ناخن های پا نوع مناسب می باشند.

2- ناخن گیرهای خود را تمیز و ضد عفونی کنید. قبل از شروع، حتما باید مطمئن شوید که ناخن گیرهای شما تمیز هستند. ناخن گیرهای خود را برای پاک کردن گرد و غبار و کثیفی های ناخواسته شستشو دهید. داشتن یک ناخن گیر شخصی توصیه می شود اما زمانی که شما و شخص یا اشخاص دیگری از ناخن گیرها به صورت مشترکی استفاده می کنید، ضدعفونی کردن ناخن گیر، قبل از شروع کار ضرورت بیشتری پیدا می کند.

3- ناخن های خود را به خوبی شستشو دهید. شما می توانید به هنگام دوش گرفتن، ناخن های خود را هم تمیز کنید و یا دست و پای خود را با صابون های ضد باکتری بشورید. به خوبی آن ها را با حوله خشک کنید تا آب اضافه آن پاک شود. این مرحله نه فقط ناخن های شما را تمیز می کند، بلکه به آن ها کمک می کند تا نرم تر شده و در نتیجه کوتاه کردن آنها آن ها راحت تر شود.

4- به دنبال یک مکان با نور خوب بگردید. شما باید گرفتن ناخن ها را در مکانی انجام دهید که نور مناسب باشد و شما به وضوح ببینید که در حال انجام چه کاری هستید. همچنین دستمال یا سطلی آماده کنید تا بتوانید ناخن های گرفته شده را به راحتی جمع آوری کرده و دور بریزید.

5- قبل از شروع به کار آن ها را به دقت بررسی کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن ها را تا حدی که اندکی از سفیدی شان دیده شود، کوتاه کنید و یا اندکی بلندتر و با سرگرد یا صاف اصلاح شوند؟ پس از اینکه به نتیجه رسیدید، ناخن گیر را باز کرده و شروع به گرفتن ناخن ها کنید.

6- حالا که شروع کرده اید، مهم نیست که از کدام انگشت شروع کنید؛ نکته مهم این است که ناخن گیر را به درستی بر روی ناخن ها حرکت دهید و به خوبی آنها را بچینید.

7- ناخن گیر را در یک سمت ناخنی قرار دهید که می خواهید بگیرید. مطمئن شوید که قسمت انحنا دار تیغه ناخن گیر را روی قسمت سفیدی ناخن قرار داده اید. دقت کنید که ناخن گیر را زیاد زیر ناخن قرار ندهید تا غافلگیرانه پوست دست خود را ببرید. بهتر است اهرم را به آرامی فشار دهید و چنانچه کوچکترین دردی در دستان خود حس کردید، جای ناخن گیر را عوض کنید.

8- اهرم را فشار دهید تا ناخن را چیده و یا به اصطلاح ناخن را بگیرد. با دقت انحنای ناخن را برای یک گرفتن هموار و صاف دنبال کنید. بعد از هر گرفتن، انگشتان را بررسی کنید تا پوست اضافی و یا تکه ناخن آویزانی بر آنها باقی نمانده باشد.

9- پس از اینکه ناخن های دست خود را به خوبی اصلاح کردید، نوبت ناخن های پا است. بنشینید و یک سمت زانوی خود را بغل کنید تا به راحتی دستتان به انگشتانتان پا برسد و به آنها اشراف داشته باشید. اهرم ناخن گیر بزرگ خود را بگیرید و تیغه صاف آن را روی قسمت سفید ناخن پای خود قرار دهید. مطمئن شوید که ناخن گیر را به طوری قرار داده اید که پوست شما را نمی خراشد. اگر احساس ناراحتی کردید کمی جای ناخن گیر را عوض کنید.

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن ها بعد از استحمام است زیرا تماس ناخن با آب گرم آن را نرم و مرطوب و آماده کوتاه شدن با حداقل فشار به صفحه ناخن می کند. قسمت جلوی ناخن بهتر است حالت هلالی داشته باشد اما گوشه ها باید صاف باشند تا مانع فرو رفتن ناخن در گوشت شوند. این نکته به خصوص در مورد ناخن شست پا صدق می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر)
تیتر امروز   
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403