دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

کرملین: احتمال تکرار تراژدی سربرنیتسا در دونباس وجود دارد 

جمعه، 20 فروردین 1400
کد خبر: 145977
ساعدنیوز: سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، اوکراین ایده راه حل نظامی را برای مشکل دونباس رد نکرده و این مساله تهدیدی برای تکرار تراژدی ۱۹۹۵ سربرنیتسا است و در این مورد، هیچ کشوری من جمله روسیه ساکت نمی‌نشیند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایسنا: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: طرف اوکراینی به طور کامل ایده راه حل نظامی را برای حل مشکل خود با جنوب شرق رد نمی کند. اوضاع کنونی در دونباس بسیار بی ثبات است و در کل، خطر از سرگیری خصم و خشونت تمام عیار وجود دارد.

وی افزود: در صورت بروز خصومت و احتمال تکرار یک فاجعه انسانی در دونباس شبیه به آنچه در سربرنیتسا رخ داد و با توجه به اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره آن قبلا صحبت کرده، هیچ کشوری در جهان در این باره کنار نمی کشد و ساکت نمی نشیند. تمامی کشورها از جمله روسیه اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین تراژدی هایی انجام می دهند.

سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه چه اقداماتی دقیقا باید صورت گیرد، گفت: همه کشورهای متمدن برای جلوگیری از چنین فاجعه ای و برای جلوگیری از قتل عام مردم از هر طریق ممکن با این مساله مقابله خواهند کرد.

پسکوف درباره اینکه چه چیزی بین اوضاع در دونباس و درگیری در یوگسلاوی ۱۹۹۰ شباهت دارد، گفت: اقدامات کنترل نشده واحدهای مختلف نیروهای مسلح اوکراین، سلطه احساسات ملی گرایانه و تحریک نفرت مطلق نسبت به جمعیت جمهوری های خودخوانده باعث چنین رویدادهایی می شود. اوضاع پر تنش کنونی در دونباس بی سابقه است.

وی افزود: تنش بی سابقه ای در دونباس وجود دارد و ما شاهدش هستیم. این مساله مایه نگرانی است. از سرگیری جنگ داخلی و درگیری های گسترده در اوکراین تهدیدی برای امنیت روسیه است. کرملین می ترسد که یک جنگ داخلی در اوکراین از سر گرفته شود و اگر جنگ داخلی و جنگ های گسترده در نزدیکی مرزهای ما از سر گرفته شود، این تهدیدی برای امنیت روسیه است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم