دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف اولین عکس فتوشاپ شده تاریخ در مصر باستان+عکس 

سه شنبه، 17 بهمن 1402
ساعد نیوز: باستان‌شناسان نقاشی‌های مصر باستان را با استفاده از فناوری تصویربرداری شیمیایی مطالعه می کنند تا آنچه در پس سطح قابل مشاهده یک نقاشی نهفته، آشکار شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری آنلاین، جزئیات پنهان نقاشی‌های مصر باستان، همراه با فرآیندهای هنری و تغییراتی که در شاهکارهای تاریخی بیش از 3000 سال پیش انجام شده است، توسط باستان‌شناسانی که در حال مطالعه نقاشی‌های مصر باستان با استفاده از فناوری تصویربرداری شیمیایی قابل حمل هستند، کشف شده است. این فناوری کمک کرده که به معنای واقعی کلمه، آنچه در پس سطح قابل مشاهده یک نقاشی نهفته، آشکار شود.

دو نقاشی مربوط به دوره رامسید (Ramesside) (1292-1069 قبل از میلاد) که در کلیساهای مقبره واقع در گورستان تبان کشف شدند مورد بررسی قرار گرفتند. که ثابت کرده است در این دو نقاشی بعد از مدتها تغییراتی انجام گرفته است.

در اولین نقاشی، محققان توانستند تغییرات ایجاد شده در موقعیت بازوی یک فیگور را شناسایی کنند، اگرچه دلیل این تغییر نسبتاً کوچک نامشخص است.

در نقاشی دوم، تغییرات متعددی در تاج و سایر اقلام سلطنتی که روی پرتره رامسس دوم به تصویر کشیده شده است انجام گرفته است، مجموعه ای از تغییرات که به احتمال زیاد به تغییراتی در معنای نمادین در طول زمان مربوط می شود. این یافته حاکی از آن است که مصریان باستان بیان هنری خود (نقاشی ها) را برای انتقال ایدئولوژی‌های فرهنگی و مذهبی در حال تکامل، به کار می‌بردند.

تصور می‌شود که چنین تغییراتی در نقاشی‌ها در میان چنین آثاری نادر باشد، اما محققان پیشنهاد می‌کنند که این اکتشافات مستلزم بررسی بیشتر است. سوالاتی در مورد استدلال و زمان‌ی که این تغییرات داده شدند وجود دارد که ممکن است برخی از آنها با تحلیل‌های آینده برطرف شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ سوال عجیب مهران مدیری از حمید لولایی در کلاس دومِ دبیرستانِ سوم/ خنده‌های زیرپوستی رضا عطاران در برنامۀ "ساعت خوش"
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
ویدیو/ خانۀ چشم‌نواز خالق هنر ایرانی استاد محمود فرشچیان در محلۀ زیبای احمدآباد اصفهان/ یه شهر سبز دلنواز...
ترجمه تخصصی متن