دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف قبر سنگی 4 هزارساله در هنگام ساخت سالن ورزشی مدرسه 

دوشنبه، 05 شهریور 1403
ساعدنیوز: بقایای یک منطقه مقدس که دست‌کم چهار هزار سال قدمت دارد، حین حفاری سالن ورزشی جدید یک مدرسه ابتدایی در بِربِنّو دی والتلینا در شمال منطقه لومباردی ایتالیا کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، کاوش‌هایی که قبل از ساخت سالن ورزشی یک مدرسه ابتدایی انجام شد، منجر به کشف چندین ساختار باستان‌شناسی از جمله یک گور سنگی (اتاقکی از جنس تخته‌های سنگی که به صورت برش‌خورده چیده شده‌اند) شده است. این گور که حاوی بقایای حداقل دو نفر بود، با دایره‌ای از سنگ احاطه شده و احتمالاً با یک تپه پوشیده شده بود.

اگرچه قدمت دقیق این گور مشخص نیست، اما ممکن است مربوط به اواخر عصر مس یا آغاز عصر برنز، یعنی حدود 4000 سال پیش باشد.

در شمال ایتالیا، عصر برنز تقریباً 2300/1150 سال قبل از میلاد مسیح را در بر می‌گرفت و طی آن، جوامع ماقبل تاریخ دستخوش دگرگونی تدریجی و در عین حال قابل‌توجه شدند. شواهد تدفین و مکان‌های مقدس یا آیینی، جایی که در آن اشیاء زینتی نقش متفاوت اما پررنگی داشته‌اند، منابع اصلی اطلاعات این دوره هستند.

این یک کشف استثنایی و نخستین مورد در نوع خود در والتلینا است و به واسطه این واقعیت که یکی از دیوارهای مقبره با استفاده از یک یادبود سنگی پرآذین مربوط به 4 هزار سال پیش ساخته شده، بسیار چشمگیر است، شبیه به آن‌هایی که در منطقه تِلیو پیدا شدند و در حال حاضر در کاخ بِستا به نمایش گذاشته شده است.

این یادبود سنگی تا حد زیادی منطقه توزیع این مصنوعات را که تا کنون هرگز در غرب چیورو یافت نشده بود، گسترش می‌دهد. این یادبود سنگی که با توجه ماهیت اشیاء حکاکی‌شده، مردانه است و ممکن است در اصل بخشی از یک ردیف بوده باشد، در نوعی پناهگاه ماقبل تاریخ واقع شده است.

استفانو روسی، مسئول باستان‌شناس بازرسی می‌گوید: «مطمئناً می‌توان گفت آنچه از کاوش‌ها به دست آمده یکی از مهم‌ترین اکتشافات باستان‌شناسی است که تاکنون در والتلینا انجام شده است.»

«پیشتر، چندین اثر بدست‌آمده در قرن نوزدهم ثابت کرده بودند که حضور انسان در بِربِنو حداقل به عصر برنز باز می‌گردد، اما یافته‌های جدید، قدمت این منطقه را حداقل هزار سال عقب‌تر می‌برد. به ویژه، یادبود سنگی غربی‌ترین گواه این پدیده مهم فرهنگی است که قدمت آن به بیش از چهار هزار سال پیش بازمی‌گردد.»

از آنجا که تحقیقات باستان‌شناسی هنوز در حال انجام است، ممکن است محققان به زودی به جزئیات بیشتری دست یابند. به نظر می‌رسد پس از پایان حفاری‌ها، بقایا برای بهسازی جابجا شوند و پروژه پیشرفت کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 05 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پست احساسی پسر هادی چوپان برای گرگ پارسی +عکس/ ماشالله عجب بدنی به هم زده
5 جنگل سرسبز در ایران که دیدنشان خالی از لطف نیست/ اگه اونا آمازون دارن عوضش ما شمالو داریم😍+عکس
خلاقیت اُوستا نصّاب در نصب آسانسور 1 نفره مرز ها را جا به جا کرد +فیلم/این مرحله برای کشورهای پیشرفته قفله هنوز
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
(ویدیو) اصولی ترین و بهترین روش خاموش کردن لپ تاپ که فکرشم نمی کنی!/با این روش عمر باتری رو هم افزایش بده+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله