دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف گنجینه 2000ساله باستانی با چهره یک زن در غرب تهران+عکس 

چهارشنبه، 20 تیر 1403
کد خبر: 396628
ساعد نیوز: رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قاچاقچیان عتیقه که قصد فروش مجسمه باستانی 2000ساله را داشتند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ علی قاسم‌پور؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: در پی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی عوامل کلانتری 179 خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی کردند که این افراد مجسمه فلزی باستانی‌ای را از جنوب کشور به تهران انتقال داده‌اند و قصد فروش آن را دارند.

وی اظهار کرد: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده بود که تیم عملیاتی کلانتری 179 به‌همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان که مجسمه را داخل آن نگهداری می‌کردند، شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر دو نفر قاچاقچی را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد که پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که یک نفر خریدار عتیقه‌جات قصد خرید این مجسمه به‌مبلغ 200 میلیارد ریال را داشته است.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را 2000 سال اعلام کردند و متهمان به جرم خود مبنی بر خریدوفروش آثار باستانی اعتراف کردند و با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی شد و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه اعمال مجرمانه بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 05 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خوشحالی بی حد و اندازه مهدی پاکدل بعد از شنیدن خبر پدر شدنش/ چه هورایی هم کشید😄
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مراحل سابمیت مقاله
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
نگاهی به سلیقه خاص مینا مختاری در چیدمان ورودی خانه‌اش؛ ترکیب گلدان سفال با میز سنگی +عکس/ گرمی بخشی به فضای خانه با تکنیک‌های خاص👌
استوری های مزین به happy birthday بازیگران برای تولد مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ، کیمیا و آرش سریال کیمیا؛ از علی ضیا و پژمان بازغی و تا گلاره عباسی و ساره بیات+عکس
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خلاقیت جذاب و هوشمندانه شهرداری در ایجاد دستگاهی برای گرم کردن دست شهروندان در زمستان+عکس/ ذهن پویا در خدمت به مردم👌
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه