دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف گودالی پر از جمجمۀ «انسان‌های قربانی» در مکزیک 

چهارشنبه، 13 تیر 1403
ساعد نیوز: باستان‌شناسان مؤسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ (INAH) مکزیک در شهر پوزو دو ایبارا، اجساد قربانیهای انسانی یک آیین باستانی را کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، این کشف که حین ساخت یک شبکه فاضلاب انجام شد، محل دفنی را آشکار کرد که تعدادی استخوان انسان و جمجمه بدون هیچ گونه رابطه آناتومیکی در آن قرار داشتند.

این محل حاوی تعداد زیادی استخوان ران، درشت‌نی و زند زیرین بود و جمجمه‌ها به عمد روی هم قرار گرفته بودند.

دست‌کم هفت جمجمه کامل ثبت شد که متعلق به افراد مذکر در سنین مختلف بودند. برخی از جمجمه‌ها آثاری از تغییر شکل جزئی داشتند؛ یک سنت فرهنگی بین فرهنگ‌های میان‌آمریکایی که شامل تغییراتی در شکل جمجمه برای زیبایی‌شناختی و احتمالاً شکلی از تمایز اجتماعی میشد.

یکی از اعضای تیم کاوش توضیح داده است که مطالعه انسان‌شناسی بقایای استخوان نشان داده است این بخشی از یک سیستم تدفین پیچیده است و گواهش این است که استخوان‌ها قبلاً اسکلت‌بندی شده و به طور همزمان دفن شده بودند.

INAH گفته است: «این روش چیدمان حاکی از وجود آداب تشریفاتی خاص مرتبط با مرگ در دوران پیش-اسپانیایی در منطقه است. این کشف احتمالاً مربوط به مرحله فرهنگی آماپا (800-850/500 پس از میلاد) است، زیرا ظروف سرامیکی و مجسمه‌های انسان‌نمای آن دوره هم در اینجا کشف شده‌اند.»

به گفته محققان، این تدفین را می‌توان به نوعی مراسم ترسناک آیینی دانست که در آن، اعضای یک خانواده برای جشن تأسیس یک شهرک قربانی شده‌اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دعوای لاتی امیر جعفری بوکسور با امین حیایی در فیلم سینمایی هاوایی بر سر رابطه عاشقانه با خواهرش +فیلم
(عکس)وحید جلیلی چه کسی است؟/شباهت باورنکردنی نامزد انتخاباتی به برادرش همه را شوکه کرد...
ویدیو/ ماجرای غم‌انگیز روستایی که هنگام غروب خورشید ناپدید شد/ 13 نفری که در آن شب شوم زنده ماندند
ضیافت شام دونفره فاطمه گودرزی و پسرِ یکی یدونه اش در رستورانی با تم قهوه ای+عکس/ بشقاب رژیمی و سالم خانوم بازیگر در برابر بشقاب چرب و چیلی پویان خان😋
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
عکس آخرین جشن تولد مرحوم آزاده نامداری در کنار دختر ناز و خوشگلش با لباسهای ناز و حریر
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم