دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف گور‌های مدور کودکان 

شنبه، 30 تیر 1403
کد خبر: 398192
ساعدنیوز:کاوش سال گذشته باستان‌شناسانی از موزه تاریخ فرهنگ نروژ در نزدیکی «فردریکستاد»، شهری در حدود 50 کیلومتری «اسلو» به کشف گور‌های عصر برنز و آهن منجر شده است که هر کدام با دایره‌ای از سنگ‌هایی مشخص شده‌اند که با دقت کنار هم قرار داده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، کاوش سال گذشته باستان‌شناسانی از موزه تاریخ فرهنگ نروژ در نزدیکی «فردریکستاد»، شهری در حدود 50 کیلومتری «اسلو» به کشف گور‌های عصر برنز و آهن منجر شده است که هر کدام با دایره‌ای از سنگ‌هایی مشخص شده‌اند که با دقت کنار هم قرار داده شده‌اند.

«گورو فاسم»، باستان‌شناس موزه تاریخ و فرهنگ نروژ در گفتگو با «لایوساینس» اعلام کرد که در مجموع 41 دایره سنگی کشف شده است.

این دایره‌های سنگی که قطر آن‌ها به 2 متر می‌رسد، از سنگ‌هایی تشکیل شده‌اند که مانند سنگفرش‌های خیابان کنار هم قرار داده شده‌اند، اما چند سانتی‌متر زیر سطح زمین دفن شده بودند.

این الگو‌ها از چند دایره تشکیل شده است که دور یک سنگ مرکزی چیده شده‌اند و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که زیر این سنگ‌ها استخوان‌های سوخته‌شده و تکه‌های سفال وجود دارد.

اکنون نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که تقریبا در تمام این گور‌ها بقایای کودکانی دفن شده است که در فاصله 800 تا 200 پیش از میلاد جانشان را از دست داده‌اند. بسیاری از این کودکان نوزاد بودند و سایر آن‌ها نیز کودکان بین 3 تا 6 ساله بودند.

«فاسم» معتقد است که قدمت این محوطه خاکسپاری نشان می‌دهد که این محل برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین ممکن نیست که تمام این کودکان بر اثر یک فاجعه طبیعی یا شیوع یک بیماری واحد جانشان را از دست داده باشند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که احتمالاً در آن زمان میزان مرگ و میر نوزادان بالا بوده است، اما با این حال، توضیحی برای قبر این کودکان ندارند.

به گفته باستان‌شناس موزه تاریخ و فرهنگ نروژ در دوران برنز و آهن کشور‌های نوردیک، سوزاندن مردگان و دفن استخوان‌های باقی مانده رایج بود و اغلب یک لایه صاف از سنگ‌ها به شکل مارپیچ در محل سوزاندن آن‌ها ساخته می‌شد.

با این حال گورستانی که در فردریکستاد کشف شده است، غیرمعمول است؛ چراکه گور‌ها در فاصله بسیار نزدیک با همدیگر قرار گرفته‌اند.

  برچسب ها: تاریخ عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
تصاویری جالب از چهره متفاوت بازیگران سرشناس و مطرح با سبیل+عکس/ از محمدرضا گلزار و مهران مدیری تا مهدی سلوکی و محسن تنابنده
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟