دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف «گردنبند دندان گرگ» در یک مقبرۀ باستانی+عکس 

پنجشنبه، 05 مهر 1403
کد خبر: 410212
ساعدنیوز چهار دندان گرگ که به نظر می‌رسد بخشی از یک گردنبند بوده‌اند، در یک مقبره باستانی مربوط به پیش از دوران روم باستان در شمال ایتالیا کشف شده‌اند. در این مقبره خاکسترِ جسد سوزانده شدۀ یک زن به همراه تعدادی از اشیاء تزئینی در یک کوزه دفن شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، با توجه به اشیای موجود در این قبر که به طور سنتی به زنان تعلق دارند (یک سوزن، یک چاقوی کوتاه که برای کار با منسوجات استفاده می‌شده و یک درفش)، به احتمال زیاد فرد دفن شده یک زن بوده است.

اما آنچه که بیش از سایر اشیاء برای محققان جالب توجه بود، کشف چهار دندان سوراخ شدۀ گرگ در کوزۀ تدفین بود. با توجه به وجود سوراخ‌ها، احتمالاً این دندان‌ها به عنوان مهره‌های گردنبند استفاده می‌شدند. باستان‌شناسان معتقدند که این دندان‌های گرگ شاید معنای نمادینی فراتر از زینت داشته‌اند و به عنوان "تعویذ" (برای حفاظت از چشم‌زخم یا آسیب‌های دیگر) استفاده می‌شدند.

کوزۀ حاوی خاکستر متوفی که شامل اشیا دیگری از جمله ظروف سفالی کوچک نیز هست

این گورستان باستانی در سال 1990 و پیش از ساخت یک اقامتگاه جدید برای دانشجویان دانشگاه پادووا کشف شد. این مکان بسیار بزرگ بیش از یک هکتار مساحت داشت و باستان‌شناسان مجبور بودند در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از آن را بررسی کنند.

بیش از 320 مقبره، که بیشتر آن‌ها حاوی خاکستر مردگان بودند، از قرن نهم پیش از میلاد تا قرن سوم میلادی در این گورستان کشف شدند. این قبرها متعلق به مردمان باستانی ونتی هستند؛ مردمانی که شهر باستانی پادووا را بنیان گذاشتند.

سوراخ روی دندان‌ها محققان را به این نتیجه رسانده که آن‌ها در اصل مهره‌های یک گردنبند بوده‌اند

تاکنون باستان‌شناسان دو نوع ظروف حاوی خاکسترها را کشف کرده‌اند؛ برخی از آن‌ها جعبه‌های چوبی هستند که تنها اثرات کمی از آن‌ها باقی مانده است و نوع دیگر، ظروف بزرگ سفالی هستند که ماندگاری بیشتری داشته‌اند. این ظروف سفالی معمولا شامل بقایای سوزانده شده متوفی و اشیای قبر (زینت‌های برنزی، آهنی، استخوانی و کهربا، ظروف سفالی، کاسه‌ها، فنجان‌ها و لیوان‌ها) هستند که بسیاری از آن‌ها بسیار ارزشمندند.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رنگی‌هایی که در جهان به نام ایران ثبت و شناخته شدند!+ تصاویر
رونمایی شاهرخ استخری از دفتر کارش در بلژیک برای اولین بار+عکس/ من عاشق محیطش شدم😍
مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
حرف های احساسی گرگ پارسی در روز تولدش خطاب به هواداران میلیونی خود +عکس/ هادی چوپان به احترام صمیم شیرزاد صفحه اینستاگرامش را سیاه پوش کرد
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت