دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف حیرت انگیز دو مومیایی دزدیده شده در یک جفت بلندگو+عکس 

دوشنبه، 19 تیر 1402
کد خبر: 347796
ساعدنیوز: دو مومیایی دزدیده‌شده در فرودگاه مصر توقیف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، اسکنرهای ایکس‌ری فرودگاه بقایای یک مومیایی را در بسته‌بندی‌هایی که قرار بود به بلژیک منتقل شود، شناسایی کردند.

بقایای کشف‌شده که شامل یک دست، بخشی از دست چپ، دو ساق پا و دو قسمت از پا که از مچ جدا شده‌اند است، به دو مومیایی متعلق است که داخل یک جفت بلندگو پنهان‌ شده بودند.

پس از آن‌که مسؤولان فرودگاه مصر این اعضای بدن را کشف و ضبط کردند، باستان‌شناسان آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که آن‌ها به دوران باستان تعلق دارند. اعضای این مومیایی‌ها به منظور ترمیم به موزه مصر واقع در قاهره منتقل شدند.

طبق قوانین محافظتی آثار باستانی مصر که در سال 1983 تصویب شد، تمام آثار باستانی که از مصر نشأت می‌گیرند متعلقات این کشور محسوب می‌شوند. این قانون هرگونه مالکیت خصوصی اشیایی را که دارای ارزش تاریخی و یا باستانی هستند منع می‌کند. این قانون شامل بقایای انسان و یا حیوان نیز می‌شود.

تجارت آثار باستانی مصر به شدت ممنوع است و جابه‌جایی این آثار به خارج از کشور بدون دریافت مجوز رسمی از مقام‌های آثار باستانی، جریمه و حکم زندان به مدت دو سال را در پی دارد. به منظور اجرای این قانون، هیئت ویژه باستان‌شناسی که اعضای کشف‌شده مومیایی توسط آن‌ها شناسایی شده است، همواره در فرودگاه قاهره مستقرند.

با وجود این تمهیدات، قاچاق آثار باستانی همچنان پابرجا است. در سال 2016 آثاری که ارزش آن‌ها معادل 50 میلیون دلار برآورد شده بود به طور غیرقانونی از مصر به ایالات متحده منتقل شد.

در حقیقت غارت مناطق باستانی مصر به طور چشمگیری از سال 2011 به دنبال تحول‌های سیاسی و بی‌ثباتی‌های اقتصادی افزایش پیدا کرده است.

بررسی تصاویر ماهواره‌ای بیش از 1000 مکان باستانی در سراسر مصر در فاصله سال‌های 2002 تا 2013 نشانگر آثار ناشی از غارت بسیاری از مناطق است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که غارت این مناطق بین سال‌های 2009 تا 2010 دوبرابر بوده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
جشن تولد فوق لاکچری سانیار پسر 8 ساله سپیده خداوری در استخر و با تم هیجان انگیز فوتبال+ ویدیو/ سنگ تمام گذاشتن یعنی این 😍
ویدیو/ بحث جدی علمی "ببعی و جیگر" به خاطر تضاد آرای "شرودینگر و هایزنبرگ"/ ایرج طهماسب رو نصفه شبی کلافه کردن/ جیگر قانع نشد...
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پاشا جمالی ریش و سبیلش را زد؛ آقای بازیگر بدون ریش و سبیل در کنار مهتاب کرامتی قابل شناسایی نبود!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
دعوای لاتی امیر جعفری بوکسور با امین حیایی در فیلم سینمایی هاوایی بر سر رابطه عاشقانه با خواهرش +فیلم