کشف شگفت‌انگیز آلبالوهای 250 ساله‌ای که هنوز معطر هستند +عکس

  چهارشنبه، 30 خرداد 1403
کشف شگفت‌انگیز آلبالوهای 250 ساله‌ای که هنوز معطر هستند +عکس
ساعد نیوز: حفاری زیرزمین عمارت جورج واشنگتن در ویرجینیا به نام ماونت وِرنون یا کوه وِرنون، منجر به کشف 35 بطری شیشه‌ای متعلق به قرن هجدهم شده که در پنج گودال مختلف دفن شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، حفاری زیرزمین عمارت جورج واشنگتن در ویرجینیا، به نام کوه ورنون (Mount Vernon)، منجر به کشف 35 بطری شیشه‌ای متعلق به قرن هجدهم شده که در پنج گودال مختلف دفن شده بودند. 29 عدد از آن‌ها هنوز دست نخورده هستند و مانند دو بطری دیگری که اوایل سال جاری یافت شدند، حاوی میوه‌هایی مانند آلبالو و تعدادی توت کوچک هستند.

ماه آوریل وقتی دو بطری شیشه‌ای سالم و مهر و موم شده ساخت اروپا در انبار پیدا شد، یک کشف مهم تلقی میشد. معلوم شد محتویات درون بطری‌ها آلبالو، ساقه و هسته آن‌ها است که در یک مایع سالم تقریبا سالم مانده‌اند. این مواد به قدری خوب مهر و موم شده بودند که آلبالوها در هنگام کشف هنوز معطر بودند.

داگ برادبِرن، رئیس و مدیر عامل عمارت کوه ورنون، گفته: «هرگز در خواب هم این کشف شگفت‌انگیز باستان‌شناسی را تصور نمی‌کردیم. ماه گذشته از کشف دو بطری کاملاً دست نخورده قرن هجدهمی حاوی مواد بیولوژیکی به وجد آمدیم. حالا فهمیدیم آن بطری‌ها تنها آغاز یک کشف مهمتر بودند. تا آنجا که ما می‌دانیم، این یافته بی‌سابقه است و تاکنون چیزی در این مقیاس و اهمیت در آمریکای شمالی کاوش نشده است. ما اکنون انبوهی از مصنوعات و مواد برای تجزیه و تحلیل داریم که ممکن است درک ما را از تاریخ آمریکا بالا ببرند و دعا میکنیم هسته‌های این آلبالوهای کشف شده رویش‌پذیر باشند. بسیار جالب بود که این بطری‌ها اندکی قبل از سالگرد 250 سالگی ایالات متحده کشف شدند.»

بطری‌ها از قبل از انقلاب آمریکا زیر زمین بوده‌اند. وقتی جورج واشنگتن ملک خود را با عجله در می‌ 1775 پس از شروع نبردهای لکسینگتون و کانکورد، ترک کرد، این بطری‌ها به حال خودشان رها شدند. او با پوشیدن یونیفورم نظامی خود به دومین کنگره قاره‌ای پیوست. این کنگره کمی بعد از یک ماه، ارتش قاره‌ای را تأسیس کرد و واشنگتن را به عنوان «ژنرال و فرمانده کل» آن منصوب کرد. بدیهی است ترشی‌های میوه زیرزمین، با توجه به محرومیت‌های جنگ، نه برای او، نه برای خانواده‌ای که از خود به جای گذاشت و نه برای برده‌هایی که غذای اهالی خانه را می‌کاشتند، برداشت می‌کردند و می‌پختند، اهمیتی نداشتند.

جیسون بوروس، باستان‌شناس اصلی عمارت کوه ورنون گفته: «این اکتشافات خارق‌العاده همچنان ما را شگفت‌زده می‌کنند. این میوه‌های کاملاً سالم که بیش از 250 سال پیش چیده و تهیه شده‌اند، فرصتی بسیار نادر برای بالا بردن اطلاعات ما درباره محیط زیست در قرن هجدهم، کشت و زرع مواد غذایی و منشأ غذاهای آمریکایی فراهم می‌کنند. بطری‌ها و محتویات آن‌ها گواه دانش و مهارت بردگانی هستند که غذا را از مزرعه تا میز غذا مدیریت می‌کردند، از جمله دال، آشپزی که توسط مارتا واشنگتن در سال 1759 به عمارت آورده شد و مسئولیت نظارت بر آشپزخانه املاک را بر عهده داشت».


بررسی زیر میکروسکوپ جزئیات جالبی را نشان داده است، از جمله اینکه آلبالوها همراه با ساقه‌هایشان با قیچی چیده شدند. محتویات اسیدی بطری‌ها احتمالاً به حفظ آن‌ها کمک کرده است. محققان بر این باورند که آن‌ها کاندیدهای خوبی برای بازیابی DNA هستند و امیدوارند بتوانند آن‌ها را با پایگاه داده‌ای گونه‌های رسمی شناخته‌شده برای شناسایی گونه‌هایشان مقایسه کنند. محققان در حال بررسی هسته‌های آلبالو هستند تا ببینند آیا هیچ یک از آن‌ها واقعاً کشت‌پذیر هستند یا خیر.

اینها فقط نتایج اولیه هستند. محتویات بطری‌ها به طور کامل توسط سرویس تحقیقات کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده تجزیه و تحلیل خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (36 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (26 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (22 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (20 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) سفره غذای پر خرج و رنگین و دورهمی صمیمی بازیگران در یک مهمانی چرب و چیلی به سبک مایه دارهای عربستان+عکس (20 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (19 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) حضور نرگس محمدی در جشن تولد جاریِ قدبلند و آب زیرِ کاهَش+عکس/ لوکیشن مراسمش حرف نداره😍 (17 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (13 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (13 نظر) نگاهی به عکس حاج آقا و حاج خانوم های سینمای ایران/ از نیوشا ضیغمی تا رضا گلزار و امیر جعفری در مکه مکرمه (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز