دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف شگفت انگیز قدیمی‌ترین «پیام درون بطری» 

چهارشنبه، 10 مرداد 1403
کد خبر: 400451
ساعدنیوز: جزئیات یادداشت یافت‌شده توسط ایلمن نشان میداد این بطری در سال 1886 در یک کشتی از کاردیف (ولز) به ماکاسار (اندونزی) در حرکت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، سال 2018، در ساحلی درست در شمال جزیره وِج در استرالیا، تونیا ایلمَن به طور تصادفی با پیامی 132 ساله در یک بطری مواجه شد.

ایلمن در بیانیه‌ای که آن زمان منتشر شد، گفت: «شبیه یک بطری قدیمی دوست‌داشتنی به نظر می‌رسید، بنابراین آن را برداشتم و فکر کردم برای تزیین قفسه کتاب‌هایم خوب است. نامزدم وقتی داشت شن و ماسه‌های درون آن را بیرون می‌ریخت، این یادداشت را کشف کرد. یادداشت مرطوب بود، محکم لوله شده و با نخ بسته شده بود. ما آن را به خانه بردیم و خشکش کردیم و وقتی آن را باز کردیم دیدیم یک فرم چاپی به زبان آلمانی با یک دستخط آلمانی بسیار کمرنگ روی آن است.»

در یادداشت‌هایی که در این بطری‌ها قرار داده شده بود، جزئیات تاریخ پرتاب شدن به دریا، مختصات محل پرتاب، نام و مسیر کشتی و پشت برگ، درخواستی از هر کسی که بطری را پیدا کرد برای بازگرداندن آن به رصدخانه نیروی دریایی آلمان یا کنسولگری آلمان با جزئیات زمان و مکان یافت، درج شده بود.

جزئیات یادداشت یافت‌شده توسط ایلمن نشان میداد این بطری در سال 1886 در یک کشتی از کاردیف (ولز) به ماکاسار (اندونزی) در حرکت بوده است. پس از بازرسی کارشناسان در موزه استرالیای غربی و شعبه‌های امروزی رصدخانه نیروی دریایی آلمان که شامل قدمت‌یابی کاغذ و مقایسه دست‌خط میشد، این یافته به‌عنوان قدیمی‌ترین پیام درون بطری که تا کنون یافت شده، تأیید شد.

دکتر راس اندرسون، دستیار متصدی باستان‌شناسی دریایی در موزه WA گفته: «به طرز باورنکردنی، یک جستجوی آرشیوی در آلمان، منجر به یافتن مجله هواشناسی اصلی پائولا شد و یک مدخل برای 12 ژوئن 1886 توسط کاپیتان وجود داشت که نوشته بود یک بطری شناور به دریا پرتاب شده است. تاریخ و مختصات ذکرشده دقیقاً با موارد روی پیام بطری مطابقت داشت.»

با این حال، چند رقیب تازه برای این پیام 132 ساله وجود دارند.

سال 2022، یک لوله‌کش زیر تخته‌های کف کمتر شنی یک خانه در اسکاتلند چیزی را یافت که تصور می‌شود یک پیام 135 ساله درون یک بطری باشد. قدیمی‌تر از این کشف، شاید یادداشت درون یک بطری آبی رنگ باشد که به تازگی در ساحلی در نیوجرسی کشف شده است.

در هر دو مورد، قدمت یادداشت‌ها هنوز تعیین نشده است، بنابراین حداقل در حال حاضر، این بطری از آزمایشی که هنوز پس از 130 سال نتایجش پیدا می‌شوند، دارنده عنوان قدیمی‌ترین نامه درون بطری است.

  برچسب ها: تاریخ پیام

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 10 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) چیدمان مجلل و ایرانی‌پسند گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش/ + عکسی از نیکی کریمی در حال خرید از گالری طلای علی دایی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
خلاقیت خنده دار اوستا بنّا در طراحی در اتاق حماسه آفرید+عکس/مغز نیست که معدن طلاست🤣
فوری: اسماعیل هنیه در تهران ترور شد
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
فاتحه‌خوانی بهاره رهنما و همسر سابقش بر سر مزار پدرش در بهشت زهرا+عکس/ رخت عزا بر تن امیرخسرو عباسی
نگاهی به کیک تولد 3 طبقه پسر سپیده خداوردی مرضیه سریال آوای باران با تِم بتمن +عکس/مبارکا باشه
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
دلنوشته احساسی حمید گودرزی برای مادرش که پس از 10 روز از فوت فرشته زندگی‌اش استوری کرد +عکس