دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف شگفت انگیز سکه طلای باستانی عیسی مسیح با کتاب انجیل در دست بوسیله فلزیاب +عکس 

پنجشنبه، 16 آذر 1402
کد خبر: 365594
ساعد نیوز: این نوع سکه کوچک نخستین‌بار در سال 960 میلادی تولید شد. در یک سمت سکه تصویر مسیح درحالی که انجیل در دست دارد، دیده می‌شود و در سمت دیگر تصویری از «باسیل دوم» و «کنستانتین هفتم»، دو برادر که بر امپراتوری بیزانس حکومت کردند، نقش بسته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای بیزانسی را در نروژ کشف کرد.

فردی که در کوهستان‌های جنوب نروژ مشغول کاوش بود، ‌یک سکه طلا به قدمت 1000 سال منقش به چهره مسیح را کشف کرد.

این نوع سکه کوچک نخستین‌بار در سال 960 میلادی تولید شد. در یک سمت سکه تصویر مسیح درحالی که انجیل در دست دارد، دیده می‌شود و در سمت دیگر تصویری از «باسیل دوم» و «کنستانتین هفتم»، دو برادر که بر امپراتوری بیزانس حکومت کردند، نقش بسته است.

بخش غربی امپراتوری روم در سال 476 میلادی سقوط کرد، این درحالی است که امپراتوری بیزانس یا امپراتوری روم شرقی تا 1000 سال دیگر پابرجا ماند.

باستان‌شناسان با توجه به سه خطی که دور سکه ایجاد شده است، معتقدند این سکه در حوالی 977 میلادی تا 1025 میلادی، یعنی در دوران حکومت «باسیل دوم» و «کنستانتین هفتم» ‌ ضرب شده است.

روی این سکه همچنین دو عبارت وجود دارد که یکی از آن‌ها به لاتین و به معنای «عیسی مسیح، پادشاه کسانی که حکومت می‌کنند» و دیگری به یونانی و به معنای «باسیل و کنستانتین، امپراتوران روم» است.

البته محققان هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که این سکه چطور از کوهستان سر درآورده است، با این حال این فرضیه را مطرح کرده‌اند که شاید این سکه به «هارالد هاردرادا» تعلق داشته باشد که در فاصله 1045 تا 1066 میلادی پادشاه نروژ بود.

«هارالد هاردرادا» که با نام «هارالد سوم» نیز شناخته می‌شود، پیش از اینکه به تاج و تخت برسد به عنوان محافظ امپراتور بیزانس فعالیت می‌کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که از این سکه به عنوان هدیه برای ازدواج «هارالد سوم» با دختر شاهزاده «یاروسلاو» از «کی‌یف» استفاده شده باشد.

باستان‌شناسان قصد دارند در سال 2024 به محوطه‌ای از کوهستانی که این سکه تاریخی در آن کشف شده بازگردند و کاوش‌های بیشتری انجام دهند.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
ویراستاری تخصصی مقاله
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی