دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف سردترین کوتوله قهوه‌ای 

سه شنبه، 27 تیر 1402
کد خبر: 348974
ساعد نیوز: محققان به تازگی سردترین ستاره شناخته شده که امواج رادیویی را ساطع می‌کند کشف کردند. این ستاره که WISE J0623 نام دارد در فاصله 37 سال نوری از زمین در صورت فلکی مونوسروس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، این ستاره به عنوان یک کوتوله قهوه ای* طبقه بندی می‌شود به این معنی که برای آن که یک ستاره معمولی باشد بسیار کوچک و برای آن که یک سیاره باشد بسیار بزرگ است. یافته‌های مرتبط با این کشف در تاریخ 17 جولای در نشریه تخصصی نجوم Astrophysical Journal Letters چاپ شده اند.

محققان خاطرنشان کردند که دمای WISE J0623، 420 درجه سانتی گراد ثبت شده که به سختی گرم‌تر از یک تنور برای درست کردن پیتزاست. این تیم پژوهشی "کوتوله فوق خنک با حرکت مناسب" را از طریق تلسکوپ رادیویی SKA Pathfinder استرالیایی شناسایی کردند. این تلکسوپ در رصدخانه رادیویی نجومی در غرب استراالیا قرار دارد و دارای 36 آنتن می‌باشد که هر یک قطری 1188 سانتی متری دارند

به طور معمول تشخیص کوتوله‌های قهوه‌ای در فضا به دلیل اندازه آن‌ها و این واقعیت که چندان روشن نیستند کار دشواری می‌باشد. نویسندگان مقاله مرتبط با این پژوهش نوشته اند:" این کوتوله‌های قهوه‌ای سرد نمی‌توانند سطوح فعالیت جوی را که باعث انتشار رادیویی در ستارگان داغ‌تر می‌شود حفظ کنند و یافتن ستاره‌هایی مانند WISE J0623 را برای ستاره شناسان رادیویی دشوارتر می‌سازد".

با این وجود، این محققان با استفاده از میدان مغناطیسی آن ستاره توانستند آن را از طریق تشعشات رادیویی کشف کنند. گسیل‌های رادیوئی نتیجه افزایش سرعت الکترون‌ها و تعامل با گاز مغناطیسی اطراف ستاره است. نویسندگان آن مقاله افزوده اند: "با وجود آن که این ستاره کوتوله تقریبا به اندازه مشتری است میدان مغناطیسی بسیار قوی‌تر از خورشیدمان دارد". WISE JO623 تنها یکی از معدود کوتوله‌های فوق سرد شناخته شده است که انفجار‌های رادیویی مکرر تولید می‌کنند.

اکنون محققان می‌توانند از یافته‌های جدید برای آگاهی از جو و میدان مغناطیسی ستاره‌ها استفاده کنند. محققان می‌گویند که انتشار رادیویی در نهایت می‌تواند در مورد ظرفیت بالقوه حیات برای بقا در هر سیاره‌ای که به دور آن می‌چرخد اطلاعات بیش تری در اختیارمان قرار دهد.


* کوتوله‌های قهوه‌ای ستارگان کوچکی هستند که هنگام تشکیل شدن مرکزشان به اندازه کافی داغ نمی‌شوند تا فرایند ذوب یا همجوشی هسته‌ای در آن‌ها به وجود آید. به عبارت دیگر، آن‌ها به خورشید‌های نورانی و گرم تبدیل نمی‌شوند بلکه بلافاصله پس از تشکیل سرد می‌شوند و نوری از خود نمی‌تابانند به گونه‌ای که به سختی دیده می‌شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره