دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف یک گنجینه عظیم دریایی 350 ساله از عمق دریا/ آدم از دیدنش حیرت میکنه+عکس 

دوشنبه، 13 آذر 1402
کد خبر: 365110
ساعدنیوز: باستان شناسان دریایی گنجی 350 ساله از اعماق دریای را کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سال 1656 گنجینه‌ای گران بها که شامل جواهرات، طلا، سکه، صلیب و طلسم بود در دریای باهاما غرق شد، اما به تازگی باستان شناسان دریایی توانستند این گنج را کشف کنند.

به گزارش سایت newsbeeze، کشتی Maravillas (صاحب این گنجینه) در 45 مایلی (حدود 72 هزارو 420 کیلومتری) سواحل غربی باهاما غرق شد، اما خزانه او کیلومتر‌ها آن طرف‌تر پیدا شد. باستان شناسان و غواصان باهامایی و آمریکایی از دولت باهاما اجازه گرفتند تا کشتی Maravillas را مورد بررسی و هر لوازم یا گنجینه‌ای که کشف کردند در اختیار موزه این کشور قرار دهند.

باستان شناسان در این گنجینه یک زنجیر طلایی با نقوش متعدد کشف کردند که نشان می‌دهد این محموله برای اشراف بسیار ثروتمند و به احتمال زیاد طبقات عالی بوده است.

آن‌ها همچنین یک گردنبند با یک طلسم طلایی از صلیب سنت جیمز را پیدا کردند. این یافته با نظم نظامی-مذهبی سنت جیمز مرتبط است که اعضای آن از زائران محافظت می‌کردند و در تجارت دریایی اسپانیا شرکت می‌کردند.

قطعه مشابه دیگری با نقش صلیب سنت جیمز نیز در این گنج یافت شد، اما این صلیب روی یک زمرد سبز بیضی شکل بزرگ قرار گرفته که توسط 12 زمرد مربع کوچکتر احاطه شده بود.

در 4 ژانویه 1656، به دلیل یک خطای ناوبری، کشتی به طور کامل به سمت آب‌های کم عمق‌تر رفت و در آنجا با یک صخره زیر آب برخورد کرد. تنها 45 نفر از 650 نفری که در آن بودند توانستند زنده بمانند.


8 پسندیدم 10 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
ترانه
8 ماه پیش

خب بود 😐😊😐
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از ورزش حرفه ای ایلان ماسک ثروتمند ترین مرد 2023 / مرد خطرناکی که دنیا را متحول می کند + عکس
تصویری جالب از پدر خوشتیپ و مادر کم سن و سال رزیتا غفاری در روز عقدشان در لباس عروس و دامادی با رونمایی از لحظه دست کردن حلقه نامزدی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
توضیحات شفاف محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و ساکن ایران بودن فرزندانش؛ از عروس دکتر تا دختر طراحش+عکس
مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
کنایه ی شهربانو منصوریان : یه گونی مدال دارم همه رو میدم کاری کنید منم دانشگاه قبول کنید خانم دکتر شم ! / دختر ایرانی بازم غوغا کرد + ویدیو
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟