ساعدنیوز
ساعدنیوز

کشوره اریتره کجاست و جاذبه های گردشگری و زیبای آن چیست؟

  دوشنبه، 24 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
کشوره اریتره کجاست و جاذبه های گردشگری و زیبای آن چیست؟
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که اطلاعات کمی درباره‌ی کشور اریتره داشته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سرزمین زیبا در شمال شرقی آفریقا قرار گرفته که با آب و هوایی نه چندان سرد، می‌تواند مقصد گردشگری جذاب برای جهانگردان باشد.

اِریتره

اِریتره با نام رسمی جمهوری اِریتره کشوری است بر کرانه دریای سرخ در شمال شرقی آفریقا و نزدیک به تنگه ی باب المندب که در سال ۱۹۹۳ با جدا شدن از اتیوپی مستقل شد. پایتخت آن اسمره است. این کشور بیش از ۹۰۰ کیلومتر در کرانه دریای سرخ ساحل دارد. نام اریتره از واژه ای یونانی به معنای «سرزمین سرخ» گرفته شده است. این کشور از غرب با سودان، از جنوب با اتیوپی و از جنوب شرقی با جیبوتی همسایه است. اریتره از شرق و شمال شرق در کنار دریای سرخ قرار گرفته است. شهرهای عمده اریتره مصوع، عصب و کرن است.

تاریخ

این کشور در اوایل قرن بیستم جزو مستعمرات ایتالیا بود. اریتره که به صورت پایگاهی برای تسخیر اتیوپی در سال های ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ درآمده بود، در سال ۱۹۴۱، زمانی که ایتالیایی ها از شرق آفریقا اخراج شدند، تحت حکومت بریتانیا درآمد. در سال ۱۹۵۲ این سرزمین به صورت ایالتی خودمختار با اتیوپی تشکیل فدراسیون داد. در سال ۱۹۷۷ چریک های اریتره ای این سرزمین را تقریبا به طور کامل از وجود نیروهای اتیوپی پاکسازی کردند، ولی دولت اتیوپی به رهبری سرهنگ منگستو به جنگ پرداخت و در سال بعد وضعیت را بر عکس کرد. در سال ۱۹۹۱ سرانجام جبهه آزادی بخش اریتره موفق شد استقلال را برای این کشور به دست آورد. همه پرسی در اریتره در آوریل ۱۹۹۳ با اکثریتی جامع استقلال را مورد تائید قرار داد و طبق برنامه، این سرزمین در ۲۴ مه ۱۹۹۳ به استقلال کامل رسید.

آب و هوا

آب وهوای اریتره در نواحی کرانه دریای سرخ گرم و بیابانی است ولی در بلندی های مرکزی این کشور خنک تر و مرطوب تر است. در مناطق تپه ای و پست تر نیز شرایط نیمه بیابانی حاکم است. فصل بارندگی بیشتر بین ماه های فوریه تا آوریل است و بیشترین میزان بارش، به جز در نوار ساحلی، بین ژوئن تا سپتامبر دیده می شود.

شهر اسمره

تصویر

اسمره پایتخت کشور اریتره به شمار می رود که با پا گذاشت در این منطقه شاهد زیبایی ها بسیاری می شوید. این شهر تاریخی و زیبا دارای محله های دوست داشتنی با افراد خونگرم، کافه های تاریخی و طعم قهوه ی ایتالیایی که در فضا پخش شده است و دیگر فروشگاه های شیرینی که بوی خامه و خوشمزگی آن فضا را پرد کرده است مواجه می شوید. آرامشی که در این منطقه حکم فرماست احساس خوب و خوشایندی به شما القا می کند که خواهان ماندن در سال های طولانی در اسمره هستید.

این شهر کوچک از دوست داشتنی ترین منطقه ها در آفریقا است که با ترکیبی از تاریخچه تاریخی، معماری منحصر به فرد، مردم محلی و دوست داشتنی و برخورداری از آفتاب زیبا در ۸ ماه از سال به خوبی نام زیبای اسمره را به همراه خود حمل می کند.

شهر بندری مصوع

تصویر

شهر بندری مصوع واقع شده در ۱۰۰ کلومتری اسمره است که اگر از بازدید آن غافل شوید، پشیمانی بسیاری به سراغتان می آید. این شهر دارای خیابان و کوچه های بسیار زیباست که با قدم زدن در آن روحتان نوازش پیدا می کند. این منطقه ساحلی با زیبایی های بسیار به خوبی شما را سرگرم می کند اما قابل به ذکر است که با کمال تاسف برخی شهر های آن در زمان استقلال یابی بر اثر جنگ ویران شده است. مصوع همان طور که از اسمش پیداست منطقه ای ساحلی است و در کنار دریایی آرام واقع شده است. پیشنهاد ما به شما برای لذت بردن از تمامی زیبایی این منطقه بازدید از خانه های ساخته شده توسط مرجان ها و بازار عثمانی می باشد.

در بازدید از دیدنی های مصوع می توانید به قصر امپراطوری که در قرن ۱۶ ام توسط اسدمیراشا ساخته شد، بروید. همچنین در قرن ۱۹ ام ساختمان دیگری به فرمان ورنز مونزینگر ساخته شد که مورد تایید و استفاده امپراطور اتیوپی قرار گرفت. این مکان تاریخی در طی جنگ های استقلال یابی بسیار صدمه دید که در سال های اخیر می توانید به خوبی بازمانده های جنگی و انعکاسی از رویداد های آن زمان را به خوبی مشاهده کنید.

دیگر مکان تاریخی که در این منطقه قرار گرفته است، کلیسای سنت مریم می باشد. این ساختمان دارای نقاشی های زیبا و دوست داشتنی است که در نمای بیرونی آن از مجسمه و طرح های یاد بودی استفاده شده است. همچنین این منطقه زیبا و تاریخی پهنای یک خیابان را به خود متعلق کرده است.

صنعفی

تصویر

از دیگر دیدنی های اریتره، شهر صنعفی است که با دارا بودن ویرانی و خرابه های بسیار مورد بازدید کثیری از تماشاگران قرار می گیرد. تعدادی از خرابه های این منطقه متعلق به قرن سوم است، همچنین با مشاهده دیگر سایت های تاریخی می توانید کلیسا های سنگ نما با مساحت های بسیار را مشاهده کنید. اگر فردی خواهان تاریخ و ماجراجویی باشید با کمک سنگ های موجود می توانید به ارتفاع بسیاری از این کلیسا دست پیدا کنید، که با صعود به این نقطه می توانید از چشم انداز های بسیار و جذاب نهایت لذت را ببرید.

شهر زیبای آدالیس

تصویر

در سواحل دریای سرخ، شهر بندری بسیار زیبا با ساکنان خونگرم وجود دارد، که نام آدالیس را به خود منتخب کرده است. آدالیس در زبان محلی به نام رنگ سفید است که دارای بسیاری از جاذبه های معماری و تاریخی می باشد. همچنین در این منطقه کلیسای بسیار تاریخی و راز آلود وجود دارد که متعلق به قرن ۵ ام و دوره بیزانس می باشد. این منطقه که جزئی از سایت های تاریخی و دیدنی های اریتره است از پایتخت به آسانی قابل ورود می باشد. برای بازدید از این منطقه نیاز نیست هزینه ای بپردازید و برای آشنایی بیشتر با تاریخچه این منطقه می توانید از راهنمای تور کمک بگیرید.

جزیره جذاب داهلاک کبیر

تصویر

داهلاک جز بزرگترین جزیره ها در کشور اریتره به شمار می رود. این جزیره که در دریای سرخ واقع شده است جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر را در خود جای داده است. مردمان ساکن در این ناحیه از طریق ماهیگیری و توریسم کسب در آمد می کنند. همچنین روستایی که در مجاورت این جزیره قرار گرفته است با دارا بودن مخازن و نهر های باستانی قدمتی حدود ۹۱۲ سال دارد. با بازدید از جزیره داهلاک می توانید به مشاهده این روستای جذاب نیز بپردازید.

در بخش های از جزیره داهلاک تکنولوژی به خوبی وجود دارد و اکثر مردم به زندگی بومی و تاریخی مشغول هستند. این جمله بدین معنی است که زندگی مدرن در این بخش از تاریخ به خوبی در این منطقه رواج ندارد، و می توانید مردمی را ببینید که به دور از زندگی ماشینی با خوبی و خوشی به حیات ادامه می دهند.

ماتارا

بی شک یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری کشور اریتره، ماتارا می باشد. همان طور که می دانید کشور اتیوپی، یکی از قدیمی ترین مناطق در قاره آفریقا می باشد اما قابل به ذکر است که ماتارا نیز در گذشته بخشی از این کشور بوده است. طبق گفته باستان شناسان قدمت این منطقه حدود ۴۰۰۰ سال پیش می باشد. همچنین دیگر آثار تاریخی در موزه ملی اتیوپی قرار گرفته است که اریتره بعد از دست یابی به استقلال در تلاش های مجدد و طولانی قصد داشته این آثار را متعلق به خود کند. اما قابل به ذکر می باشد که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

کلیسای بانوی مای روزاری

برخلاف اتیوپی بیشتر جمعیت این کشور را مسیحی ها تشکیل می دهند. یکی از زیباترین و مهم ترین کلیساهای این کشور، کلیسای بانوی مای روزاری نام دارد که در پایتخت آن یعنی اسمره واقع شده است. این کلیسای کاتولیک رومی در سال 1923 با کمک های مالی پاپ ساخته شده و در حال حاضر مهم ترین بنای مذهبی در کشور محسوب می شود. در این کلیسا بخش های مهمی زیادی وجود دارد که از میان برجسته ترین آنها می توان به بنای یادبود اسقف اعظم، کاملیو فرانسیسکو کاررا، اشاره کرد.

آتشفشان نابرو

تصویر

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این کشور که از نظر گردشگری اهمیت دارد، آتشفشان نابرو می باشد که در جنوب دریای قرمز قرار دارد. برای قرن ها باور بر این بود که آتشفشان نابرو خاموش است تا این که در سال 2011 فروران کرد. در حال حاضر نیز فعالیت های ناچیزی در این آتشفشان مشاهده می شود که البته چندان جدی نیستند. در اطراف آتشفشان نابرو چند دریاچه ماگما وجود دارد که بازدید از آنها می تواند یک تجربه به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (255 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (36 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (11 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد