کثیف ترین فستیوال های جهان

  چهارشنبه، 16 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
کثیف ترین فستیوال های جهان
تا به حال از فستیوال های کثیف چیزی شنیده اید؟ ساعد نیوز می خواهد شما را با این فستیوال ها آشنا کند. همراهمان باشید.

فستیوال های مختلفی هرساله در نقاط مختلف جهان برگزار می شوند که برخی از آنها بسیار کثیف هستند و در گوشه و کنار این دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار هم شده اند. این فستیوال های عجیب و غریب که می توانند شهر را مانند یک سطل زباله کثیف کرده یا حتی موجب ورود آسیب های جدی به افراد از جمله شکستن دست و پا شوند. این فستیوال ها که هر سال برگزار می شوند مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می گیرند و افراد از حضور در آن ها نهایت لذت را می برند.

جشن گوجه

جشن گوجه بدون شک یکی از معروف ترین فستیوال های غذا در دنیاست. هر سال در ماه آگوست حدود ۲۰۰۰۰ نفر به شهر بونول در نزدیکی والنسیا می آیند تا به همدیگر گوجه پرتاب کنند! بیش از ۱۰۰ تن گوجه رسیده و نرم برای استفاده در این جشن عجیب مصرف می شود. مردم گوجه های رسیده و آبدار را به سمت همدیگر پرت می کنند و روی زمین رودی از آب گوجه سراریز می شود! البته به شرکت کنندگان هشدار داده می شود که حتما از لباس و عینک محافظ استفاده کنند تا آسیبی به آن ها نرسد، اما خیلی ها این هشدارها را ندیده می گیرند. جالب است بدانید که تا قبل از سال ۲۰۱۳ هرکسی می توانست در این فستیوال شرکت کند. اما با توجه به استقبال گسترده مردم و افزایش شمار مردم به بیش از ۵۰۰۰۰ نفر مسئولین این فستیوال تصمیم گرفتند محدودیت هایی برای این فستیوال قرار بدهند. در حال حاضر تنها ۲۰۰۰۰ نفر می توانند بلیط تهیه کنند و در این جشنواره گوجه ای شرکت کنند.

جشن گوجه

جشن پرتقال

ایورا نام شهری کوچک در ایتالیاست که میزبان یکی از کثیف ترین فستیوال های دنیا است. این فستیوال جالب و پرتقالی به مناسبت طغیان مردم علیه حاکمی بی رحم برگزار می شود که یکی از دختران شهر را در شب عروسی اش دزدیده بود. جالب است بدانید که پرتقال در این منطقه شمالی ایتالیا رشد نمی کند و برای برگزاری این فستیوال عجیب لازم است از شهر سیسیل پرتقال وارد شود! البته در بین تمام فستیوال های این لیست، شاید جنگ پرتقالی خوش بو ترین و خوشمزه ترین فستیوال باشد. تصور کنید در پایان فستیوال همه جا نارنجی شده و بوی پرتقال همه جا به مشام می رسد!
جشن پرتقال

دوشنبه تمیز یا جنگ آردی

در این جشنواره که یکی از کثیف ترین جشن های دنیاست و در شهر گالاکسیدی، 200 کیلومتری آتن در یونان برگزار می شود، شرکت کنندگان حدودا 1300 کیلو آرد را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند و از چند روز قبل تله هایی را برای یکدیگر در معابر عمومی می گذارند. در این جشن که هرساله به دلیل آغاز ایام روزه داری در تقویم ارتدوکس برگزار می شود. شرکت کنندگان با پاشیدن آرد رنگی روی یکدیگر این روز را جشن می گیرند.
جنگ آردی یا دوشنبه تمیز

چین چیلا در استرالیا

این فستیوال به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های غذایی شناخته می شود که در آن مردم نه تنها به سمت یک دیگر هندوانه پرتاب می کنند بلکه کارهای خاص دیگری نیز انجام می دهند، برای مثال در این جشن عده ای به اسکی روی هندوانه مشغول می شوند. این فستیوال هر ساله در اواخر ماه فوریه برگزار می شود.
چین چیلا در استرالیا

جشن آرد وتخم مرغ

یکی دیگر از کثیف ترین فستیوال های دنیا با مواد اولیه کیک برگزار می شود. هرسال در اواخر ماه دسامبر در شهر ایبی اسپانیا فستیوال عجیبی برگزار می شود که الس انفاریناتس نامیده می شود. در این فستیوال مردم شهر پس از برگزاری مراسم های ویژه به محل مبارزه، یعنی میدان شهر می آیند و به همدیگر آرد و تخم مرغ پرتاب می کنند. جنگ آرد و تخم مرغ یکی از سنت های بسیار قدیمی این شهر است و به بیش از ۲۰۰ سال پیش برمی گردد. مطمئنا بعد از این فستیوال کف خیابان و سر و صورت مردم حسابی کثیف شده و همه باید مستقیم به حمام بروند.
جشن آرد وتخم مرغ

جشن انگور

آخرین مورد از کثیف ترین فستیوال های دنیا باز هم در اسپانیا برگزار می شود. ظاهرا اسپانیایی عاشق نبردهایی غذایی و پرتاب کردن غذا به همدیگر هستند! فستیوال انگور در شهر پوبلا دل دوک و در اواخر ماه آگوست برگزار می شود. این جشن بسیار قدیمی است و به دهه ۱۹۳۰ برمی گردد. در آن زمان مزرعه داران فصل برداشت انگور را جشن می گرفتند و خوشه های انگور را به سمت همدیگر پرتاب می کردند. امروزه این مراسم بسیار پرطرفدار و محبوب شده و مردم از نقاط مختلف به این شهر می آیند تا در مراسم شرکت کنند و به سمت همدیگر انگور پرتاب کنند.

جشن پای کاستارد

در این جشنواره که سالانه در شهر کنت انگلیس برگزار می شود. مردم شیرینی های پای را به صورت یکدیگر پرتاب می کنند. این فستیوال ابتدا 50 سال پیش برای جمع آوری کمک های مالی برای سالن شهرداری برگزار شد و تا کنون ادامه داشته مسابقه ای جهانی است که مردم از کشورهای دور و نزدیک برای شرکت در این مسابقه به انگلستان می آیند. امتیازدهی به شرکت کنندگان بستگی به محل اصابت پای دارد مثلا اگر به صورت فرد اصابت کند بالاترین امتیاز یعنی 6 را دارد.
جشن پای کاستارد

جشن باتلاق

هیچ چیز از باتلاق کثیف تر نیست و حال فرض کنید که یک جشنواره برای شنا در باتلاق وجود داشته باشد. در کره جنوبی هر ساله دو میلیون نفر برای شرکت در جشنواره باتلاق وارد این کشور می شوند. در این فستیوال مردم در باتلاق های مختلف و در گل و لای شنا می کنند و در یکی از کثیف ترین جشن های دنیا شرکت می کنند.

جشن باتلاق

جشن فوتبال لجنی

هرساله در انگلستان و فنلاند فستیوال های بسیار زیادی برگزار می شود که برخی از آن ها واقعا با کثیف کاری های زیادی همراه است. یکی از این فستیوال ها مسابقات فوتبال در لجن است که هر ساله در این کشورها برگزار می شود این مسابقه به مدت سه روز برگزار می شود و نکته جالب اینجاست که بازیکن ها باید در این شرایط 50 دقیقه نیز به بازی بپردازند. تیم های مختلفی از سراسر دنیا در این مسابقات شرکت می کنند.

فوتبال لجنی

سخن آخر

امیدوارم از آشنایی با کثیف ترین فستیوال ها لذت برده باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان