کسر امتیاز و سقوط استقلال چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

  یکشنبه، 20 فروردین 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
کسر امتیاز و سقوط استقلال چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
ساعدنیوز: در خصوص پرونده استراماچونی به نظر می رسد آبی‌ها هنوز مهلت پرداخت مطالبات این مربی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بعد از ماجرای کنار گذاشته شدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا که به دلیل عدم پرداخت مطالبات آندره آ استراماچونی اتفاق افتاد (البته وزیر ورزش معتقد است هنوز در این زمینه فرصت باقی مانده) حالا صحبت از مهلت اندک این باشگاه تا تاریخ 31 فروردین برای پرداخت طلب این مربی ایتالیایی است وعنوان می‌شود در صورتی که استقلال نتواند در این تاریخ طلب استراماچونی را بدهد این باشگاه از پنجره نقل و انتقالات محروم شده و حتی با کسر امتیاز مواجه خواهد شد اما طبق اسنادی که خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا به آن دست پیدا کرده استقلال در تاریخ اشاره شده یعنی 31 فروردین نه با مشکل محرومیت از نقل و انتقالات مواجه می‌شود و نه با خطر کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

در رایی که فیفا پیرامون مطالبات آندره ا استراماچونی صادر کرده صراحتا مشخص شده که از زمان ابلاغ رای باشگاه استقلال 30 روز فرصت دارد تا مطالبات را پرداخت کند اما اگر هر کدام از طرفین ( مربی یا باشگاه) درخواست گرندز رای یا جزئیات کنند فرصت 30 روزه باطل و معلق می‌شود.

با این شرایط این سوال ایجاد می‌شود که استقلال برای فرار از کسر امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات تا چه زمانی فرصت دارد مطالبات استراماچونی را پرداخت کند؟ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فیفا جزئیات قرارداد را به باشگاه استقلال ابلاغ کند و از آن تاریخ باشگاه استقلال فرصتی 21 روزه برای اعتراض به رای و در نهایت فرصتی 30 روزه برای پرداخت مطالبات این مربی دارد. بعد از اینکه باشگاه استقلال روز اول فروردین رای فیفا را ابلاغ کرد بلافاصله یک روز بعد یعنی در تاریخ دوم درخواست گرندز یا جزئیان رای را انجام داد و فیفا هم تا امروز جزئیات قرارداد را به باشگاه استقلال ارسال نکرده است.

با این شرایط اینکه عنوان می‌شود باشگاه استقلال تا 31 فروردین فرصت پرداخت مطالبات استراماچونی را دارد صحت ندارد و این باشگاه از روزی که فیفا رای را ابلاغ کند بیش از 50 روز فرصت دارد تا مطالبات سرمربی سابق خود را پرداخت کند.

کسر امتیاز و سقوط استقلال چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

کسر امتیاز و سقوط استقلال چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

در صفحه 3 و 4 رای فیفا که برای استراماچونی به باشگاه استقلال ارسال شده تمام موارد اشاره شده که عینا به همراه ترجمه در خبرگزاری آنا شده است:

ترجمه صفحه 3)

1- باشگاه استقلال مسئول عدم رعایت کامل حکم صادر شده توسط دادگاه داوری ورزش در 11 اوت 2022 (مرجع CAS 2021/A/7928) شناخته شد.

2- باشگاه استقلال موظف است به آقای آندره آ استراماچونی به شرح زیر پرداخت کند:

الف) 1,354,999,94 یورو خالص به عنوان غرامت نقض قرارداد به اضافه بهره 5٪ در هر سال از 29 ژانویه 2020؛

ب) 7000 فرانک برای هزینه های قانونی انجام شده در ارتباط با روند داوری

3- مهلت نهایی 30 روز از تاریخ ابلاغ این رای به باشگاه استقلال داده می شود که در آن مبلغ(های) بدهی پرداخت شود. با انقضای مهلت نهایی فوق الذکر و در صورت عدم رعایت کامل مفاد رای در دوره مقرر شده، ممنوعیت ثبت نام بازیکنان جدید ( محرومیت نقل و انتقالاتی) تا زمان پرداخت کامل مبلغ صادر می شود.

4- باشگاه استقلال به پرداخت 30000 فرانک جریمه محکوم شد.

5- مبلغ جریمه می بایست حداکثر ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ این رای پرداخت شود.

تصاویر| رونمایی از رای فیفا در پرونده استراماچونی برای اولین بار | کسر امتیاز و سقوط چه زمانی اتفاق می‌افتد.

کسر امتیاز و سقوط استقلال چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

ترجمه صفحه 4)

نکات مربوط به بندهای رای

ارکان قضایی ممکن است جزئیات رای را ابلاغ ننمایند و تنها به ابلاغ بندهای رای بسنده کنند. طرفین 10 روز از ابلاغ این رای فرصت دارند که جزئیات رای را درخواست نمایند و در صورت عدم درخواست، رای نهایی و لازم الاجرا خواهد بود (باشگاه استقلال در روز دوم فروردین درخواست جزئیان را انجام داد)

نکات مربوط به پرداخت مبلغ بدهی:

باشگاه استقلال و همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران موظف است هرگونه پرداخت را به دبیرخانه کمیته انضباطی فیفا اعلام و رسید مربوطه را ارسال نماید.

نکات مربوط به محرومیت نقل و انتقالاتی:

ممنوعیت ثبت نام ذکر شده در بند3 این رای به صورت خودکار در سطح ملی و بین المللی توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و فیفا، بدون اینکه رای دیگری ازکمیته انضباطی فیفا یا دبیرخانه اش ابلاغ یا صادر شود، اجرا خواهد شد. در این مورد به فدراسیون فوتبال ایران یادآور میشود که رای فوق را اجرا کرده و شواهد اجرای محرومیت نقل ووانتقالاتی در سطح ملی را برای ما ارسال نماید. در صورت عدم اجرای رای، محرومیت های احتمالی ( اخراج از مسابقات فیفا) توسط کمیته انضباطی فیفا اعمال خواهد شد.

محرومیت نقل و انتقالاتی شامل تمام تیم های فوتبال استقلال، چه بزرگسالان و چه رده های پایه را شامل خواهد شد.

باشگاه استقلال تنها در صورت پرداخت کامل مبلغ بدهی به طلبکار، می‌تواند اقدام به ثبت بازیکنان جدید نماید.

علاوه بر جریمه محرومیت نقل و انتقالاتی، در صورت تداوم عدم پرداخت تا 3 پنجره نقل و انتقالاتی پشت سر هم، ممکن است جرایم دیگری مانند کسر امتیاز و یا سقوط به یک رده پایین تر شامل باشگاه استقلال شود.

نکات مربوط به جریمه فیفا

اعلام شماره حساب فرانکی و یا دلاری فیفا

کسر امتیاز و سقوط استقلال چه زمانی اتفاق می‌افتد؟


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (358 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (260 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (137 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (101 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (68 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (45 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (30 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (30 نظر)
تیتر امروز   
(ویدیو) سخنان غم‌انگیز فرزندان سعید راد پیرامون بیماری که موجب فوت پدرشان شد/ پاسخ قاطع دختر سعید راد به شایعات آزار دهنده‌ اینروزها
(ویدیو) استایل کژوال و خوشرنگ پارسا پیروزفر در کنار طناز طباطبایی در اکران مردمی آخرین فیلم مرحوم رضا داوودنژاد، "مصائب شیرین"
(ویدیو) آشپزخانه ی شیک و مدرن تازه عروس داماد سینمای ایران "سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی"/ چقدر امروزی و مینیماله، منحصربفردترین کابینتا رو دارن!/فقط اون دکوری های عجیب غریبشون!
(تصاویر) لباس مجلسی خیره‌کننده‌ی بازیگر هالیوودی، جنیفر لوپز، در شب تولدش تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد/ چیدمان رویایی خونه و میز شامشون رو با این گلهای خاص و زیبا میپسندین؟
(تصاویر) 12 سنت عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی که حتی دیدن تصاویرشان نیز شما را انگشت به دهان خواهد‌گذاشت/ الان خوشحالین در این قبایل بدنیا نیومدین؟
روایت تکان دهنده از مادری که دختر خود را 25 سال در زیرزمین خانه حبس کرد +عکس
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا
پزشکیان: کابینه در سریع‌ترین زمان به مجلس معرفی می‌شود
رهبر انقلاب: حمایت دانشگاهیان آمریکا از فلسطین بی‌نظیر است
شوخی کاربران فضای مجازی با لباس کاروان ایران در المپیک با الهام از رضا عطاران
پشت صحنه گفتگوی پزشکیان با سایت اطلاع رسانی رهبر انقلاب + فیلم
از باز شدن پای ترامپ به همستر تا هدیه ویژه پزشکیان در حواشی داغ امروز جمعه 5 مرداد 1403
جزئیات کاهش سن جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها
چاپ مقالۀ دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در یکی از برترین مجله‌های علمی جهان
بازی سرعت و دقت/ آیا می‌توانید 3 تفاوت بسیار کوچک را در تصویر "پیرزن و مسابقۀ گلف" فقط در 5 ثانیه پیدا کنید؟
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....