لاغری با دستگاه شاک ویو چگونه است؟

  دوشنبه، 03 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
لاغری با دستگاه شاک ویو چگونه است؟
امروزه، با تغییر سبک زندگی و کم تحرک شدن افراد، مشکل اضافه وزن و چاقی و به دنبال آن بیماریهای مختلف ناشی از آن رو به افزایش است. در نتیجه افراد به روشهای مختلف کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش روی آورده­ اند.

لاغری موضعی با شاک ویو

امروزه، با تغییر سبک زندگی و کم تحرک شدن افراد، مشکل اضافه وزن و چاقی و به دنبال آن بیماریهای مختلف ناشی از آن رو به افزایش است. در نتیجه افراد به روشهای مختلف کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش روی آورده­ اند. اما، متاسفانه بخشی از چربیهای انباشته شده در بدن به شکل سلولیت بوده و نسبت به رژیم لاغری و ورزش مقاوم می­ شوند. بنابراین استفاده از روشهای لاغری غیر تهاجمی که نیاز به جراحی ندارند، گزینه بسیار مناسبی برای افراد به منظور حذف این چربیهای ناخواسته است. یکی از این روشهای لاغری موضعی، لاغری با شاک ویو (shockwave) نام دارد. پیش از این شاک ویو تراپی در فیزیوتراپی بسیار کاربرد داشته است. چرا که توسط آن درد تسکین یافته و التهابات مزمن کاهش میابد و به طور کلی برای کاهش دردهای عصب-عضله استفاده می­ شود. امروزه این روش در لاغری موضعی و از بین بردن چربیهای بدن نیز مورد استفاده قرار می­ گیرد. البته بهتر است قبل از استفاده از هر یک از دستگاههای لاغری، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

شاک ویوها امواج صوتی با انرژی بالا هستند که خارج از بدن تولید شده و جهت درمان در نقطه یا ناحیه خاصی از بدن به کار می روند .این امواج با فشارهای مثبت بالا تا 100 مگاپاسکال ( تا صد برابر فشار اتمسفر ) و منفی در محدوده 5 تا 10 مگاپاسکال مشخص می شود این امواج پس از تولید داخل بدن از محیط مایع و بافت نرم عبور می کنند و اثر آنها در مرز مشترک دو بافت امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود . شاک ویوهـا در برخورد با مرز مشترک دو بافت با امپدانس های مختلف صوتی به دو شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافتها و تغییرات بافتی می گردد.

تـاریخچـه استفـاده از شـاک ویـوهـا

طی درمان در موارد مذکور یکی از عوارض جانبی مثبت مشاهده کاهش ضخامت بافت چربی هیپودرم ، رفع چاقی ،یکنواختی شکل پوست و سفتی قوام آن به مدت طولانی بود که این مساله منجر به استفاده از امواج صوتی در موارد زیبایی شد و این مورد براساس مشاهدات و تجربیات متعدد درحدی گسترش یافت که امروزه امواج صوتی علاوه بردرمان مناطقی از بدن که مبتلا به سلولیت هستند ، جهت سفتی دائمی بافت همبند نیز مورد استفاده قرار می گیرند و از نکات مثبت استفاده از آنها عدم نیاز به بی حسی و عوارض جانبی است . تا بحال مطالعات متعددی موفقیت این روش درمانی را در مواردی مانند سلولیت ، استریا ، استرچ مارک ، اسکارها و چین و چروک های پوستی اثبات کرده اند.

لاغری با دستگاه شاک ویو

دستگاه لاغری شاک ویو امواج صوتی با انرژی بالا تولید می کند. این امواج با فشارهای مثبت بالا تا 100 مگاپاسکال (تا صد برابر فشار اتمسفر) و منفی در محدوده 5 تا 10 مگاپاسکال مشخص می شود. این امواج پس از تولید شدن از دستگاه و با ورود به داخل بدن از محیط مایع و بافت نرم عبور می کنند و اثر آنها در مرز مشترک دو بافت امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود .

شاک ویو در برخورد با مرز مشترک دو بافت با امپدانس های مختلف صوتی به دو شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافت ها و تغییرات بافتی می گردد. شاک ویو با امواج صوتی خود قسمت هایی از پوست را که سلولیت دارد تحت تاثیر قرار می دهد و هنگامی که به چربی های زیر پوستی برخورد می کنند باعث کوچکتر شدن و نابودی چربی های زیر پوست می شوند بدون اینکه به دیگر ساختار های بدن نظیر مویرگ ها و ماهیچه ها و عضله آسیبی نرسد.

دستگاه شاک ویو با افزایش متابولیسم و گردش خون در ناحیه مورد نظر روند بهبودی را سرعت می‏ بخشد و همچنین موجب شکسته شدن چربی ها، کاهش سایز و زیباتر شدن ظاهر پوست می شود. شاک ویو یک روش درمان مستقل نیست و معمولا اگر با روش هایی مثل کرایولیپولیز ترکیب شود نتایج عالی خواهد داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (545 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (266 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (228 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (116 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شب عروسی دختر رهبر معظم انقلاب که شام برای مهمانان نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر و مادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس