دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

آخرین خبرها از مریخ نورد ناسا 

شنبه، 16 اسفند 1399
کد خبر: 140012
آخرین خبرها از مریخ نورد ناسا حاکی از شروع عملیات جستجو برای یافتن آثار حیات بر روی سیاره سرخ است. اما محدودیت های فرآوانی برای به انجام رساندن این مأموریت حساس وجود دارد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات فضایی ایالات متحده آمریکا ناسا، مریخ نورد ناسا به نام پرسیویرنس روور بعد از دو هفته حضور در سطح مریخ شروع به حرکت بر روی سیاره سرخ کرده است. هدف از این مأموریت، دست یافتن به رمز و رازهای حیات بر روی مریخ است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط مرکز مطالعات مریخ و مرکز مدیریت پروژه مریخ در ناسا، روز پنجشنبه مریخ نورد ناسا بعد از دو هفته حضور بر روی سیاره سرخ شروع به حرکت کرده است.

توانایی مکانیکی مریخ نورد ناسا برای حرکت بر روی سیاره سرخ 200 متر در روز است. ولی رسیدن به این آمار آرمانی نیازمند بررسی های دقیق تر است.

گزارش های مرکز مریخ پژوهی ناسا نشان می دهد که مریخ نورد پرسیویرنس روور در نخستین حرکت حدود 6.5 متر بر روی سیاره سرخ حرکت کرده است.

لابراتور سوخت جت ناسا که در نزدیکی لوس آنجلس قرار دارد و مدیران فنی مریخ نورد ناسا در این مرکز مشغول به هدایت مریخ نورد هستند جزئیات دقیق این حرکت مریخ نورد ناسا را به این نحو اعلام کرده است. پرسیویرنس روور 4 متر (حدود 13.1 فوت) به جلو حرکت کرده است و 150 درجه به چپ چرخیده و 2.5 متر به عقب برگشته است. در مجموع حرکت پرسیویرنس روور به 6.5 متر رسیده است.

این حرکت 6.5 متری بر روی سیاره سرخ حدود نیم ساعت به طول انجامیده است و به عنوان نخستین حرکت پرسیویرنس روور بر روی مریخ بسیار ایدئال ارزیابی شده است.

محل این حرکت "دریاچه آتشفشانی جزرو" است که به اعتقاد محققان علائم حیات در آنجا بر روی سطح مریخ قابل رصد است.

محدودیت های موجود باعث می شود که مریخ نورد با احتیاط بیشتری به پیش برود.

مهندسان ناسا معتقدند که قبل از شروع جستجوی کامل برای فسیل های موجود بر روی مریخ لازم است که بسیاری از تجهیزات پرسیویرنس روور به دقت بررسی شود تا مأموریت با کمترین خطا به انجام برسد.

عکس های ارسالی نشان از باقی ماندن آثار حرکت چرخ های مریخ نورد بر روی خاک سرخ مریخ دارد.

قرار است مریخ نورد ناسا تا ده سال دیگر سنگ های جمع آوری شده از سطح مریخ را به زمین انتقال دهد تا توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گیرند.

بر اساس تخمین های موجود، حدود 4 میلیار سال پیش سیاره مریخ دارای آب بوده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی