ساعدنیوز
ساعدنیوز

لوازم آرایشی لازم برای دختران نوجوان چیست؟

  جمعه، 31 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
لوازم آرایشی لازم برای دختران نوجوان چیست؟
آرایش کردن سن و سال نمی‌شناسد. از نوجوانان گرفته تا افرادی که سنی ازشان گذشته است؛ همه‌وهمه دوست‌دار زیباترکردن خود هستند. این شور و شوق معمولاً در بین نوجوانان بیشتر است.

گاهی اوقات و بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی دوست داریم به خودمان برسیم و البته کمی هم با آرایش زیباترشویم اما دوست نداریم این آرایش دخترانه ی ما آنچنان پر آب و رنگ باشد که هم چهره ی واقعی ما را تغییر دهد و هم گاهی حتی از زیبایی آن کم کند .
یکی از جذاب ترین مدل های آرایش دخترانه، آرایش ساده و طبیعی است. چرا که چهرۀ خدادادی شما را نه تنها تغییر نمی دهد، بلکه آن را به زیباترین شکل ممکن نشان می دهد و همین تغییرات باعث متفاوت و زیباتر شدن شما نسبت به بقیه می شود.

لوازم آرایشی لازم برای دختران نوجوان

بسیاری از دختران جوان از سن مشخصی به بعد به استفاده از لوازم آرایشی علاقه مند می شوند.همه خانم ها نمی توانند مانند آرایشگرها از لوازم آرایشی کامل و مخصوص استفاده کنند.اما دختران جوان برای آرایش روزانه خود باید لوازم آرایشی مشخصی را در کیف آرایشی خود داشته باشند.در این مطلب لیستی از لوازم آرایشی مورد نیاز برای دختران جوان را به شما معرفی می کنیم:

ضد آفتاب

به لحاظ زیبایی شناختی ضد آفتاب ها در گروه لوازم آرایشی قرار نمی گیرند، اما اهمیت این محصول به اندازه ای است که حتماً باید هر نوجوانی یک ضد آفتاب در کیفش داشته باشد تا ضد آفتاب زدن به عادت همیشگی او تبدیل شود. هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب بهتر است به ترکیبات و میزان SPF موجود در آن توجه کرد. ترکیبات معدنی و میزان SPF دست کم ۳۰ یا بیشتر انتخاب مناسبی است.

لازم به ذکر است که SPF یک معیار اندازه گیری علمی است و درک مشخصی درباره این موضوع ارائه می دهد که استفاده از یک ضدآفتاب مشخص تا چه میزان باعث کاهش آسیب های پوستی می شود.اگر بر پوست تان ضدآفتاب زده باشید، در مقایسه با زمانی که ضدآفتاب نزدید، مدت بیشتری طول می کشد تا اشعه فرابنش B به پوست شما نفوذ کند و سبب قرمزی آن شود. در واقع، SPF روی این مدت زمانی تأکید دارد و آن را محاسبه می کند.

به عبارت دیگر، این فاکتور از طریق تقسیم کردن میزان تابشی از خورشید که برای قرمز شدن پوست با ضدآفتاب نیاز است بر میزان تابشی از خورشید که برای قرمز شدن پوست بدون ضدآفتاب نیاز است، محاسبه می شود. این برآورد بر اساس استفاده از دو میلی گرم ضدآفتاب در هر سانتی متر مربع از سطح پوست، به دست می آید.

اگر آفتاب سوختگی پوست دارای ضدآفتاب، ۱۵ برابر بیشتر از پوست بدون ضدآفتاب طول بکشد، SPF کرم ضدآفتاب ۱۵ خواهد بود. بر این اساس، اگر آفتاب سوختگی پوست حفاظت نشده شما هنگامی که اشعه های فرابنفش به شما می تابد در ۱۰ دقیقه اتفاق بیفتد، با یک ضدآفتاب که ۳۰ SPF دارد می توانید تا ۳۰۰ دقیقه یا پنج ساعت یعنی ۳۰ برابر بیشتر، از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

کانسیلر

کمتر کسی در سنین نوجوانی سراغ داریم که از شر جوش ها و عارضه های پوستی در امان باشد. در نتیجه بیشتر دخترها برای پوشش این جوش ها، چندین لایه کرم پودر می زنند. غافل از اینکه با این کار منافذ پوست بسته شده، پوست قادر به تنفس نخواهد بود و در نتیجه جوش ها وخیم تر می شوند. به این ترتیب پیشنهاد می کنیم به همان صورت که برای لوازم آرایش مناسب دختران نوجوان مانند رژ لب اهمیت می دهید و همیشه بهترین مارک رژ لب را می خرید، برای خرید کانسیلر نیز وسواس زیادی به خرج دهید و بهترین مارک کانسیلر را خریداری کنید تا عارضه های پوستی را با کمترین آسیب از نظرها مخفی نگه دارید.

در واقع کانسیلرها ، پودر فشرده به رنگ روشن هستند که قبل یا بعد از کرم پودر در آرایش استفاده می شوند . البته برخی افراد معتقدند کانسیلر بعد از زدن کرم پودر بهتر است . انواع مختلفی از کانسیلرها در بازار موجود است :نوع Stick یا ماتیکی که به راحتی استفاده می شود ، نوع نیمه جامد (کرم )و کانسیلرهای مایع.

رنگ کانسیلر باید یک درجه روشن تر از کرم پودر استفاده شده باشد . اگر درجه رنگ کانسیلر خیلی روشن تر از کرم پودر باشد لکه های تیره را به جای پوشاندن ، تیره تر نشان می دهد خواهد داد.

کرم پودر

پس از اینکه عارضه های پوستی را با کانسیلر پوشش دادید، نوبت کرم پودر فرا می رسد. لایه ای نازک از کرم پودر را به طور ضربه ای به صورت بزنید تا پوست شما ظاهری ابریشمی و مات پیدا کند. برای افزایش ماندگاری کرم پودر، می توانید از پودر فیکس کننده آرایش یا همان فیکساتور استفاده کنید. جالب است بدانید اگر از طرف داران لاک مات هستید و این لاک را دم دست ندارید می توانید لاک براق بزنید و یک لایه از پودر فیکس کننده آرایش را از فاصله ای نسبتاً دور روی آن بپاشید تا لاک براق شما به لاک مات تبدیل شود. البته که نتیجه نهایی این کار به زیبایی خود لاک مات نخواهد شد، اما می تواند در مواقع ضروری راه حل خوبی باشد. پس این ترفند را به خاطر بسپارید.

خط چشم

از آنجایی که این گروه سنی از دختران، چهره ای بکر و زیبا دارند، نباید با آرایش های غلیظ و زننده، معصومیت را از چهره کم رنگ کرد. خط چشم یک فاکتور مهم آرایشی است، اما در آرایش مناسب دختران نوجوان بهتر است بسیار باریک کشیده شود. از طرف دیگر برای حفظ سلامت چشم و پوست اطراف آن، بهتر است سراغ خط چشم با کیفیت بروید.

ریمل

ریمل جذابیت چشم و در نتیجه آرایش صورت را بیشتر می کند؛ به شرطی که به درستی و به اندازه استفاده شود. کشیدن چند مرتبه فقط صِرف اینکه مژه ها پررنگ و مرتب شده و حالتی جذاب به خود بگیرند، کافی است. بیشتر از این حد، غلیظ محسوب شده که اصلاً برازنده چهره نوجوانان نیست. البته این میزان از آرایش صورت، فقط یک پیشنهاد است و هر کسی بنا به سلیقه و علاقه ی خودش می تواند هر سبک آرایشی را انتخاب کند و از آن لذت ببرد.

بالم لب

خشکی لب ازجمله عواملی است که زیبایی و شادابی آرایش صورت را تحت الشعاع خود قرار می دهد. استفاده از بالم لب بهترین گزینه برای درمان خشکی پوست لب و رفع ترک آن است. حجم و اندازه این محصول در حدی است که به راحتی می توانید همه جا همراه خود داشته باشید و طراوت و شادابی را با استفاده از آن به لب های خود هدیه بدهید. فقط دقت داشته باشید که بالم لب رنگی، می تواند هم زمان کار بهترین مارک رژ لب و بالم لب را انجام دهد و در کنار آبرسانی به لب ها، رنگ و لعاب زیبایی به آن ببخشد.

رژ لب

استفاده از بهترین مارک رژ لب، به آرایش صورت جان می دهد. خیلی از افراد، حتی آرایش صورت خود را فقط در رژ لب زدن محدود می کنند. رژ لب صورتی و کالباسی رنگ، انتخاب خوبی برای آرایش مناسب دختران نوجوان است. ضمناً استفاده از برق لب کاملاً اختیاری است. اگر می خواهید لب های شما پس از استفاده از رژ لب، برق جذاب و گیرایی داشته و ماندگارتر شود، می توانید از برق لب استفاده کنید. ناگفته نماند استفاده از برق لب تنها و بدون رژ، جلوه ای طبیعی و شیک به آرایش شما می دهد.

لاک

از هر چیزی که بگذریم از لاک ناخن نمی شود گذشت. کمتر دختر نوجوانی را سراغ داریم که لاک زدن را دوست نداشته باشد. بعد از تمام شدن آرایش صورت، هر رنگ لاک مات یا براقی که دوست دارید را برداشته و بادقت به ناخن های خود بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

لاک زدن

پاک کننده آرایش

از آنجایی که پوست افراد در دوره ی نوجوانی به علت های مختلفی ممکن است دچار عارضه های پوستی یا حساسیت شود، باید حتماً برای پاک کردن آرایش خود، از پاک کننده آرایش مخصوص پوست خود استفاده کنند. در صورت ماندن آرایش روی صورتشان، عارضه ها یا حساسیت پوست آن ها تشدید شده و مجبور به طی کردن دوره های درمانی عارضه های پوستی می شوند.

۱۰ نکته آرایش و زیبایی برای دختران نوجوان:

  • سعی کنید زیاد آرایش نکنید.
  • از مواد آرایشی طبیعی که دارای پایه گیاهی هستند استفاده کنید.
  • سعی کنید از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • قبل از رفتن به رختخواب، حتما آرایش خود را پاک کنید.
  • موهای خود را کوتاه نگه دارید.
  • پوست بدن تان را همیشه چرب نگه دارید.
  • سبزیجات به رنگ سبز را فراموش نکنید.
  • از گوشت قرمز کمتر استفاده کنید.
  • به جای استفاده از اسپری، از عطر استفاده کنید.

مضرات لوازم آرایشی نامناسب برای دختران نوجوان

مطالعات جدید نشان می دهد آرایش كردن دختران نوجوان می تواند خطرات جدی برای سلامت آنان به همراه داشته باشد.تحقیقات جدید نشان می دهد محصولات آرایشی مانند ریمل ها، سایه ی چشم و دیگر محصولات، دارای مواد شیمیایی هستند كه می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان، به هم ریختگی تعادل هورمونی و حتی ناباروری شود.این تحقیقات كه توسط گروه تحقیقاتی محیطی انجام شده نشان می دهد هر چه دختران از سنین پایین تر آرایش كردن را آغاز كنند، خطر ابتلا به این بیماری ها افزایش پیدا می كند.البته مطالعات نشان می دهد بسیاری از دختران بریتانیایی تا قبل از سن 11 سالگی از محصولات آرایشی استفاده نمی كنند، اما با این حال بعضی از كودكان حتی در سنین بسیار پایین مانند شش سالگی شروع به استفاده از لوازم آرایشی می كنند.همچنین تحقیقاتی كه روی دختران بین 14 تا 19 ساله انجام شده است، نشان می دهد تمام محصولات آرایشی دارای مواد شیمیایی هستند كه می تواند مصرف آن ها خطراتی به همراه داشته باشد.این مواد شیمیایی می تواند منجر به مشكلات هورمونی و سرطان شوند و همچنین دانشمندان نگران هستند که مصرف این گونه مواد در نهایت منجر به بیماری های مرتبط با افسردگی شود.بد نیست بدانید که كشور ما سومین مصرف كننده ی لوازم آرایش در خاورمیانه است و بنابر برآوردهای غیررسمی 25 تا 30 درصد كل این محصولات كه بخش عمده ای از آن تقلبی و غیراستاندارد است از طریق قاچاق و تجارت چمدانی وارد كشور می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

4 دیدگاه
  دیدگاه ها
Sd
2 سال پیش

قيمت لوازم ارايشى بالا چنده
Sd
2 سال پیش

سلام
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام قيمت لوازم ارايشى بالا چنده
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (445 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (95 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (16 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...