دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / لباس عروس و مجلسی /

لباس عروس برای عقد محضری چگونه باید باشد؟ 

یکشنبه، 30 شهریور 1399
ساعد نیوز: معمولا عروس خانم ها در مورد لباسهایی که در مجالس مختلف عقد و عروسی بر تن می کنند، وسواس بسیار زیادی دارند. یکی از مهمترین این موارد، مراسم عقد محضری است.مراسم عقد رسمی معمولا اولین مواجهه عروس خانم با اقوام و فامیل داماد است از همین رو هر عروسی دوست دارد تا در این روز بی نظیر باشد.

برای لباس محضری باید لباس پوشیده به تن کنید. مانتو شلوار و کت شلوار محبوب ترین و البته مناسب ترین لباس عقد محضری ست. پس از کت و شلوار عروس برای محضر، پیراهن آستین دار و پوشیده برای لباس محضر بسیار شیک و جذاب است که نمونه های رنگی آن را در لباس بله برون پوشیده یا لباس محجبه نامزدی دیده ایم. اکثر عروس خانم ها مانتو سفید برای محضر انتخاب می کنند. محدودیتی وجود ندارد اما رنگ سفید برای لباس عقد محضری برای عروس خانم بسیار مناسب است. رنگ های طلایی، گلبهی و رنگ هایی از این قبیل نیز می تواند رنگ های خوبی برای لباس محضر عروس باشند. در ادامه عروسی ساز نمونه هایی از مانتو عقد مناسب محضر، کت شلوار های عقد محضری و پیراهن های پوشیده برای محضر عروس را می بینید.

نکاتی برای انتخاب لباس عقد محضری

1. باید قد خود و قد لباس عقد را در نظر بگیرید.

یکی از مهم ترین نکته ای که در انتخاب لباس یا مانتو عقد تاثیر دارد قد لباس یا مانتو می باشد. برای افرادی که قد بلندی دارند پوشیدن لباس بلند مناسب است و افرادی که قد کوتاهی دارند بهتر است لباس یا مانتو آن ها کوتاه و بالای زانو باشد. امروزه مدل های زیادی طراحی شده اند که مناسب مراسم عقد می باشند و هر فردی متناسب با سلیقه خود می تواند مدل لباس عقد محضری را انتخاب نماید. همچنین برخی از مانتوهای کتی در بازار و مزون ها وجود دارد که مخصوص مراسم عقد محضری می باشد.

2. رنگ لباس عقد محضری

رنگ پوست تاثیر زیادی در انتخاب رنگ لباس عقد دارد. زیرا اگر رنگ لباس متناسب با پوست فرد انتخاب شود مدل لباس جذاب تر و شیک تر دیده خواهد شد. معمولا بیشتر عروس ها در مراسم عقد از لباس هایی به رنگ بژ، صورتی، نباتی، کرم و سفید استفاده می کنند. نکته دیگری که در انتخاب رنگ لباس مهم است این است که باید رنگ لباس طوری باشد که به راحتی بتوان اکسسوری ها را با آن ست کرد.

3. پارچه لباس عقد

یکی از نکاتی که در شیک بودن لباس عقد تاثیر دارد پارچه آن می باشد. اگر لباس عقد با پارچه با کیفیتی دوخته شود بسیار شیک و جذاب خواهد بود. بیشتر خیاط ها برای پیراهن عقد از پارچه های گیپور، ساتن و کرپ استفاده می کنند و یک لباس زیبا می دوزند. همچنین عروس خانم ها باید چند لباس را بر تن کنند و متوجه شوند که کدام مدل پارچه اندام آن ها را زیباتر نشان می دهد و سپس یکی از مدل های مورد نظرشان را انتخاب نمایند. توصیه می شود در هنگام انتخاب لباس عقد به نوع پارچه آن دقت کنید زیرا تاثیر زیادی بر روی اندام شما خواهد داشت و اگر پارچه با کیفیت و متناسب با اندام خود انتخاب نماید در مراسم زیباتر دیده خواهید شد.

4. روسری یا گل سر | حجاب عقد محضری

برخی از عروس خانم ها در مراسم عقد از گل سر استفاده می کنند و موهای خود را با زدن گل سر زیباتر جلوه می دهند اما برخی دیگر به دلیل آن که مراسم را در محضر برگزار می کنند از روسری حریر و نازکی استفاده می نمایند. برای استفاده از روسری در مراسم عقد می توان بر روی قسمتی از آن از پارچه لباس عقد استفاده کرد. همه این موارد کاملا سلیقه ای می باشد و هر فرد می تواند با توجه به سلیقه خود از روسری یا گل سر استفاده نماید اما باید به این نکته توجه کند که رنگ و مدلی که انتخاب می کند بهتر است با لباس عقد همخوانی داشته باشد و موجب ایجاد تفاوت در استایل عروس نباشد.

5. مانتو یا لباس پوشیده و بلند بپوشید

بهتر است مانتو عقد محضری چون در محضر و با حضور آقایان پوشیده میشود مدل های بلند و پوشیده باشند . به نظرم بهتر است از پوشیدن مانتو های خیلی کوتاه یا خیلی جذب یا پوشیدن لباس های مجلسی به جای مانتو در محضر خودداری کنید . چون محضر یک مکان عمومی است و نباید آن را با تالار عروسی اشتباه بگیرد.

6. مانتو های مجلسی و کار شده را جایگزین مانتو های اسپرت کنید

حتی اگر جزء علاقمندان تیپ های اسپرت هستید توصیه میکنم به جای مانتو های اسپرت از مانتو عقد محضری با استایل خانمانه تر کمی کار شده و کمی مجلسی استفاده کنید بالاخره این روز ، روز عقد و نامزدی شماست و بهتر است در این روز تیپ رسمی تری نسبت به وقتی به باشگاه می روید داشته باشید.

7. لباس دست و پا گیر نپوشید مانتویی انتخاب کنید که در آن راحت باشید

در روز عروسی شاید پوشیدن یک دامن پفی بزرگ و دست و پا گیر یا تور بلند منطقی و معقول باشد ولی در این روز چون قرار است در یک مکان عمومی حضور پیدا کنید بهتر است یک مانتو عقد محضری راحت تر که کمتر در دست و پا باشد استفاده کنید .اول به این دلیل که باید کلی امضا کنید و خم و راست بشوید و دیگر این که پوشیدن یک لباس شبیه لباس عروس یا زیادی مجلسی ممکن است شمارا زیادی ذوق زده نشان دهد.

8. لباس یا مانتو را جنس های مجلسی تر و رسمی تر بدوزید

همیشه خدا برای پوشیدن لباس های جین و کتان و اسپرت وقت دارید این روز را کمی عروس طور لباس بپوشید ، لازمه اش این است که برای دوخت مانتو برای محضر از جنس های مجلسی تر مثل گیپور ، حریر ، کرپ حریر ، ریون ، دانتل ، ساتن و یا ترکیبی از این ها بدوزید تا برازنده و آراسته و خانم تر به نظر برسید.

9. لباسی بخرید که بعدا قابل استفاده باشد

خیلی ها در انتخاب مانتو عقد محضری و شلوار و شال و روسری عقد به این نکته دقت نمیکنند که لباسی انتخاب کنند که تنها و تنها مختص پوشیدن عروس خانم ها نباشد . شاید بهتر باشد به جای رنگ سفید برای مانتو و شال و روسری سراغ رنگ ها و مدل هایی بروید که بعد ها هم بتوانید از آن مانتو شال و روسری استفاده کنید و بعد از یک بار استفاده برای همیشه به کمد لباستان تبعید نشود.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!