دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

لبخند های تلخ نوزاد بدون مغز + ویدئو حاوی صحنه های دلخراش/ جزئیات این بیماری نادر 

دوشنبه، 18 تیر 1403
ساعدنیوز: در این ویدئو میا گریس را مشاهده میکنید که گویی لبخند میزند اما این نوزاد بدون مغز متولد شده است. این ویدئو حاوی صحنه های دلخراش میباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، نوزادانی که با این بیماری متولد میشوند تنها چند ساعت یا چند روز زنده میمانند. آنسفالی (Anencephaly) یا انسفالوسل نوعی مشکل مادرزادی است و زمانی اتفاق می‌افتد که مغز، جمجمه و پوست سر نوزاد در رحم رشد نمی‌کند. در ادامه به جزئیات و نحوه پیشگیری از آن می پردازیم.

آنانسفالی جنین چیست؟

تشکیل نشدن مغز نوزاد یا آنانسفالی یک نقص مادرزادی است (یک مشکل سلامتی که در بدو تولد شناسایی می‌شود) و زمانی رخ می دهد که جمجمه، پوست سر و مغز به درستی در رحم رشد نکنند. در حقیقت بخش‌هایی از مغز و جمجمه نوزاد مبتلا به این عارضه، تشکیل نشده است. بافت مغزی که تشکیل می‌شود، معمولاً در معرض دید قرار می‌گیرد، زیرا پوست و استخوان کافی برای پوشاندن آن وجود ندارد.

آنسفالی نیز مانند سایر نقایص مادرزادی در سیستم عصبی (مغز، ستون فقرات و اعصاب)، ناشی از نقص لوله عصبی (NTDs) است. مشکلات لوله عصبی در اوایل بارداری ایجاد می‌شوند. نوزادانی که با آنسفالی متولد می‌شوند، تنها چند ساعت یا چند روز پس از تولد زندگی می‌کنند.

آیا آنسفالی قابل درمان است؟

دکتر مغز و اعصاب و سایرمتخصصین، نمی‌توانند آنسفالی را درمان کنند. تقریباً تمام نوزادانی که با آنسفالی متولد می‌شوند، در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تولد می‌میرند. همچنین سقط جنین آنانسفالی پیش از تولد رایج است.

پیشگیری از آنانسفالی

اگرچه همیشه نمی‌توان از آنسفالی جلوگیری کرد، اما ممکن است بتوانید احتمال تولد فرزند مبتلا به این بیماری را کاهش دهید. برای کاهش خطر، باید موارد زیر را رعایت کنید:

مقدار زیادی اسید فولیک دریافت کنید.

روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید، حتی اگر قصد باردار شدن ندارید. نقص لوله عصبی (NTDs) در ماه اول بارداری رخ می‌دهد، بنابراین ضروری است قبل از برنامه‌ریزی برای باردار شدن، مصرف اسید فولیک را شروع کنید. اگر کودک مبتلا به NTD داشته‌اید، با پزشک خود در مورد مصرف بیش از 400 میکروگرم اسید فولیک صحبت کنید.

از مصرف برخی داروها پرهیز کنید.

داروهایی که تشنج را کنترل می‌کنند و میگرن و اختلال دوقطبی را درمان می‌کنند، می توانند باعث NTDs شوند. قبل از بارداری در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید از پزشک خود سوال کنید. اگر فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، مواد افیونی مصرف نکنید.

از سونا و جکوزی دوری کنید.

برای این‌که دمای بدنتان خیلی بالا نرود، اگر فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، هرگز به سونا یا جکوزی نروید. اگر در دوران بارداری تب دارید، از پزشک خود در مورد مصرف استامینوفن برای کاهش دمای بدن خود سوال کنید.

سلامتی خود را مدیریت کنید.

اگر وزن اضافی دارید، سعی کنید قبل از باردار شدن وزن خود را کاهش دهید. همچنین سعی کنید وزن خود را در طول بارداری متعادل نگه دارید. اگر دیابت دارید، با پزشک خود در مورد نحوه مدیریت ایمن دیابت در دوران بارداری صحبت کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 18 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌
نگاهی به استایل های خاص و فراموش نشدنی دیوید بکهام در هر شرایطی/ مهم نیست چند سالشه مهم اینه که در هر شرایطی بی رقیب ترینه