دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

لبنان: بن بست سیاسی و استعفای مصطفی ادیب! 

شنبه، 05 مهر 1399
کد خبر: 103677
انفجار مرگ بار سه هزار تن آمونیوم نیترات در بیروت، لبنان را به کام تنش و چالشی سوق داد که گویی پایانی برای آن متصور نیست. خبرها حاکی از آن است که مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان که مسئول تشکیل دولت جدید این کشور شده بود، بعد از دیدار با میشل عون تصمیم به استعفا گرفت. این در حالی است که اکثر گروه ها از حضور او در پست نخست وزیری استقبال کرده بودند.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از فرانس 24، لبنان در آستانه بحرانی عمیق تر قرار دارد و استعفای مصطفی ادیب می تواند معادلات سیاسی در این کشور پیچیده تر سازد. مصطفی ادیب به این دلیل از سمت خودش استعفا داد که او قادر به تشکیل دولت جدید نیست و دلیل این امر هم، تشتت آراء میان نخبگان سیاسی این کشور است. رئیس جمهور فرانسه در دیدار از لبنان بعد از انفجار مهیب 4 آگوست از میشل عون درخواست کرد که به سرعت دولتی را متشکل از متخصصانی مستقل تشکیل دهد به نحوی که این متخصصین بتوانند زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی پیش روی لبنان هموار سازند. با این حال، به نظر می رسد که اختلافات حزبی و گروهی در لبنان عمیقتر از آن چیزی است که بسیاری از تحلیلگران حس می کنند. دو حزب شیعی حزب الله و امل هر دو بر ضرورت حاکم شدن یکی از افراد پیشنهادی آنها در وزارت کلیدی دارایی و اقتصاد تأکید دارند و همین مسأله به عنوان یکی از ریشه های اساسی اختلاف میان گروه ها مطرح شده است. آمریکا چندین شخصیت از این دو حزب را تحریم کرده است که وزیر پیشین دارایی لبنان نیز داخل در همین لیست تحریم شده ها قرار دارد.

به گزارش ساعد نیوز، حزب الله و امل به نوع تشکیل کابینه توسط مصطفی ادیب اعتراض داشتند و می گفتند که هیچ نوع مشورتی با این دو حزب صورت نگرفته است. مصطفی ادیب یک سیاستمدار غربگرا و تحت حمایت فرانسه است و طبیعتاً تلاش های او برای حل اختلافات بی نتیجه خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس