دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

لغو نشست امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل تشدید اختلاف نتانیاهو و گانتز 

دوشنبه، 09 فروردین 1400
کد خبر: 144082
ساعدنیوز: نشست امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل بالا گرفتن اختلاف‌ها میان نخست وزیر و زیر جنگ این رژیم لغو شد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: اولین جلسه کابینه رژیم صهیونیستی پس از انتخابات بی نتیجه هفته گذشته به دلیل اختلافات بین احزاب لیکود و آبی و سفید بر سر تعیین وزیر دادگستری لغو شد.

انتخابات ۲۳ مارس، چهارمین انتخابات در دو سال گذشته در اراضی اشغالی بود که پس از فروپاشی کابینه ائتلافی لیکود و آبی و سفید، به دلیل عدم تصویب بودجه برگزار شد.

پیش از لغو جلسه هفتگی کابینه در روز دوشنبه، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای تامین هزینه خرید واکسن و سایر نیاز های فوری پزشکی و درمانی، درخواست ۲.۱ میلیار دلار کرد.

حزب آبی و سفید با استناد به خودداری نتانیاهو و ائتلاف تحت ریاست حزب لیکود از تصویب وزیر دادگستری دائمی، بیانیه ای منتشر کرد و گفت: «این جلسه برگزار نخواهد شد و این به ضرر قانون و دموکراسی خواهد بود.»

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که ریاست حزب آبی و سفید را نیز بر عهده دارد، از زمان استعفای «آوی نیسنکورن» از سمت خود، به عنوان وزیر موقت دادگستری مشغول به کار است. گانتز با پایان یافتن دوره کاری خود در ابتدای آوریل، خواستار انتصاب دائمی به عنوان وزیر دادگستری شده است.

حزب لیکود در بیانیه ای اظهار داشت: «گانتز به دلایل کاری از امضای قرارداد ها برای میلیون ها واکسن مورد نیاز شهروندان جلوگیری می کند.»

حزب لیکود، گانتز را به اقدام غیرمسئولانه و به خطر انداختن سلامتی شهروندان متهم کرد.

وزیر بهداشت رزیم صهیونیستی نیز با انتقاد از گانتز ادعا کرد که عدم تصویب بسته کمک هزینه درمانی، خسارت زیادی به بار می آورد.

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی هشدار داد که با لغو این جلسه، توانایی این رژیم در به دست آوردن واکسن سال ها آسیب خواهد دید.

اختلافات بین لیکود و آبی و سفید چند روز پس از آن رخ داد که «آویچای مندلبلیت»، دادستان کل رزیم صهیونیستی، نامه ای به نتانیاهو فرستاد و از او خواستار تعیین وزیر دادگستری دائمی شد.

مندلبلیت خطاب به نتانیاهو، که به اتهام فساد تحت محاکمه است، نوشت: «این وضعیت که وزارت دادگستری بدون وزیر دائمی باقی بماند، صدمه شدیدی به کار وزارت و عملکرد کابینه وارد خواهد کرد.»

بر اساس ائتلاف بین نتانیاهو و گانتز، وزارت دادگستری تحت اختیار گانتز است. او می تواند افرادی را که می خواهد به عنوان سرپرست امور انتخاب کند و نتانیاهو در این مورد اظهار نظری نمی کند. با این حال، نتانیاهو می تواند رای گیری در کابینه برای چنین انتصابی را مسدود کند.

روز پنجشنبه دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی حکم داد که نتانیاهو باید از قوانین تعارض منافع مندلبلیت پیروی کند و نمی تواند در انتصاب مقامات ارشد دادگستری مداخله کند.

انتخابات هفته گذشته با بن بست به پایان رسید و نه نتانیاهو و متحدانش و نه رقبای او راهی برای تشکیل کابینه پیدا نکردند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب