دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

لوله نیوپایپ چیست؟ کاربرد و روش تولید آن - دکترتامین 

دوشنبه، 19 آبان 1399
کد خبر: 112882
ساعدنیوز: امروزه استفاده از لوله مناسب و مرغوب برای سیستم لوله کشی ساختمان اهمیت زیادی دارد و لوله نیوپایپ به عنوان رایج‌ترین و پرکاربردترین لوله در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه استفاده از لوله مناسب و مرغوب برای سیستم لوله کشی ساختمان اهمیت زیادی دارد و لوله نیوپایپ به عنوان رایج ترین و پرکاربردترین لوله در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های لوله نیوپایپ این است که سطح داخلی صیقلی و صافی دارد و از همین رو آب با بهترین کیفیت و سرعت از آن خارج می شود. لوله نیوپایپ دوام و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدن دارد و اگر به صورت درست و اصولی طراحی شود تا سال ها می توان بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمود. برای اینکه بدانید لوله نیوپایپ چیست بهتر است با ویژگی های این لوله پرکاربرد آشنا شوید. این لوله ساختاری 5 لایه دارد و از ترکیب فلز و پلیمر ساخته می شود. هزینه پایین این لوله ها در کنار کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، موجب شده تا در دسته بهترین لوله ها برای تأسیسات ساختمانی قرار بگیرند و به یکی از پرکاربردترین لوله ها تبدیل شوند.

لوله نیوپایپ چیست؟

برای آشنایی با لوله نیوپایپ قبل از هر چیز باید بدانید که نیوپایپ نام یک برند تولید کننده انواع لوله 5 لایه است و بیشتر از 20 سال است که فعالیت می کند. این لوله ها در اندازه های مختلف 13 تا 63 متری تولید می شوند و از 5 لایه تشکیل شده اند. لایه های مختلف لوله نیوپایپ شامل یک لایه آلومینیوم، دو لایه پلی اتیلن است و لایه های میانی لوله نیوپایپ که از نوعی چسب با ترکیبات فیبر شیشه تشکیل شده اند. لایه های مختلف لوله نیوپایپ به وسیله چسب به هم وصل می شوند و بعد از قرار گرفتن در دمای بالا آماده و در معرض استفاده قرار می گیرند. وجود لایه های متعدد در لوله نیوپایپ موجب شده تا این لوله ها مقاومت بالایی داشته باشند و بتوانند فشار زیادی را تحمل کنند. معمولاً برای اتصال لوله نیوپایپ، روش پرسی مورد استفاده قرار می گیرد که با کمک دستگاه مخصوص انجام می شود.

کاربرد لوله نیوپایپ

بیشترین کاربرد لوله نیوپایپ برای انتقال آب گرم و سرد و همچنین به منظور سیستم لوله کشی ساختمان است. از طرف دیگر از این لوله برای لوله کشی سیستم گرمایش از کف و صنایع داروسازی و غذایی نیز از این لوله استفاده می شود. لوله های نیوپایپ به منظور انتقال آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند و روی کیفیت آب تأثیر منفی ندارند و برای سلامتی انسان مضر نیستند. از لوله نیوپایپ برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور نیز استفاده می شود.

از طرف دیگر لوله های نیوپایپ در صنایع پزشکی و بهداشتی نیز کاربرد دارند و برای انتقال گاز و سیستم های دیالیز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه می توانید با مهم ترین کاربردهای لوله نیوپایپ آشنا شوید.

  • لوله کشی آب
  • تأسیسات ساختمانی
  • ماشین سازی
  • داروسازی
  • صنایع غذایی
  • صنایع پزشکی و بهداشتی
  • کشتی سازی
  • ماشین سازی
  • انتقال گاز
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان
  • صنایع تولید مواد شیمیایی

مشخصات لوله نیوپایپ

لوله های نیوپایپ انعطاف پذیری زیادی دارند و تقریباً تا 50 سال بدون هیچ مشکلی کار می کنند. در برابر خوردگی و ضربه بسیار مقاوم هستند و می توانند دمای بالا تا حدود 90 درجه سانتی گراد را نیز تحمل کنند و از طرف دیگر برای انتقال سیالاتی با دمای خیلی پایین نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تحمل فشار این لوله ها معمولاً تا 16 بار است و به ندرت دچار رسوب و فرسایش می شوند. از طرف دیگر نصب و راه اندازی انواع لوله نیوپایپ بسیار ساده است و به عنوان یکی از راحت ترین و بهترین انواع لوله برای لوله کشی ساختمان محسوب می شوند. لوله نیوپایپ در برابر ضربه، زلزله و سوانح طبیعی مقاومت بالایی دارد و طول عمر بالای آن موجب شده تا به راحتی بتوان تا چندین سال بدون اشکال از آن استفاده نمود.

روش تولید لوله نیوپایپ به گونه ای است که لایه های مختلف لوله به کمک چسب و گرمای زیاد به هم محکم می شوند و از همین رو مقاومت و استحکام قابل توجهی دارند. سطح صاف و صیقلی انواع لوله نیوپایپ به انتقال آب با سرعت زیاد کمک می کند و موجب می شود تا بعد از استفاده مداوم، داخل لوله رسوبات ایجاد نشود. از ویژگی های مهم لوله نیوپایپ این است که به دلیل وجود 5 لایه، اکسیژن نمی تواند به داخل لوله نفوذ کند و کیفیت مایع داخل آن را تغییر دهید و از همین رو امکان رشد جلبک و باکتری داخل این لوله ها وجود ندارد. از طرف دیگری این موضوع از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و تا حدود 30 تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و به عنوان یک عایق حرارتی نیز عمل می کند.

قیمت لوله نیوپایپ

یکی از بهترین ویژگی های لوله نیوپایپ قیمت پایین و مقرون به صرفه آن است که ضمن دوام بالا و کیفیت خوب هزینه پایینی دارد و برای لوله کشی ساختمان نیز بسیار مناسب است. قبل از خرید لوله نیوپایپ حتماً قیمت را در وب سایت های مطمئن چک کنید و سپس از یک سامانه یا فروشگاه مطمئن اقدام به خرید کنید. زیرا ممکن است قیمت لوله نیوپایپ در سایتی مثل پایپ کالا نسبت به یک فروشگاه دیگر متفاوت باشد و بررسی این موضوع به شما کمک می کند تا خرید بهتری را تجربه کنید.

جمع بندی

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، لوله های نیوپایپ یکی از رایج ترین و بهترین انواع لوله ها هستند که به دلیل ویژگی هایی که دارند، برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای استعلام قیمت لوله نیوپایت و انواع تجهیزات ساختمانی از محصولات سایت دکتر تامین دیدن کنید و خریدی راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه