دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

لیونل مسی تابحال چه کارهای خیرخواهانه ای انجام داده است؟ 

یکشنبه، 04 تیر 1402
کد خبر: 345647
ساعدنیوز : به بهانه تولد لیونل مسی شماری از کارهای خیرخواهانه او را مرور میکنیم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبر ورزشی، مسی با قراردادی که در کودکی روی یک دستمال کاغذی نوشت به بارسلونا رفت. او دچار اختلال هورمونی بود و به خاطر پاهای کوچکش تحت درمان قرار گرفت و زندگی این نابغه آرژانتینی با بارسا گره خورد و کم کم و با تلاش‌های فراوان در آنجا در کنار ستاره آن روزهای آبی اناری‌ها درخشید و با کسب 7 توپ طلا و قهرمانی متعدد و با رکوردهای دست نیافتنی، تبدیل به یکی از بهترین بازیکن جهان شد.

مسی سال گذشته با بدست آوردن قهرمانی جام جهانی 2022 قطر افتخارات خود را کامل کرد و به مارادونا رسید. اما از دیگر اتفاقات زندگی لئو می‌توان به تصمیم عجیب او برای ترک پاریس و پیوستن به تیم اینتر میامی آمریکا اشاره کرد. حالا باید او را در لیگی ببینیم که خیلی در چشم نیست. مسی به پایان فوتبالش نزدیک می‌شود اما معلوم نیست با چه پیراهنی از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. این بازیکن دستی هم در کارهای خیر دارد و به دلیل تولدش در اینجا به کارهای خیر مسی درگذشته نگاهی انداختیم.

لیونل مسی به جای ولخرجی و خوشگذرانی بیشتر وقتش را صرف کارهای خیریه می‌کند و البته از تیپ و ظاهرش هم غافل نمی‌شود. مسی فوتبالیستی است که کارهای خیریه را هم به طور جدی دنبال می‌کند. او یک موسسه خیریه به نام بنیاد لیونل مسی را در سال 2007 تاسیس کرد که کودکان آسیب دیده را نه تنها تحت درمان قرار می‌دهد بلکه حمایت تحصیلی نیز می‌کند. مسی به همت یک بنیاد خیریه با 30 کودک بیمار دیدار و آنها را خوشحال کرد. مسی برای رشد و پرورش نوجوانان و جوانان مکزیکی مبلغ یکصد هزار دلار به یونیسف مکزیک کمک کرد زیرا شنیده بود آمار ترک تحصیل در این کشور بالاست و برای جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانانی که مجبور به کار کردن برای گذران زندگی بودند این اقدام زیبای انسان دوستانه را انجام داد.

کارهای خیریه مسی به اینجا ختم نمی‌شود. او هزینه‌های درمان یک پسر مراکشی را هم تقبل کرده بود، این پسر بچه مراکشی به درد مسی در کودکی دچار بود، کمبود هورمون رشد در بدن که او را با مشکلات زیادی روبرو کرده بود و به دلیل فقر، پدر خانواده قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی اش نبود. ولید کشاش نام این پسر 12 ساله بود که آرزویش این بود که بتواند فوتبالیست شود و لیونل مسی این اسطوره آرژانتینی را الگویش قرار داده بود. این پسر کوچک در اینترنت از اسطوره اش در فوتبال تقاضای کمک کرد. جالب است که مسی این موضوع را پیگیری و تمام هزینه‌های درمانی او را تا 6 سال آینده تقبل کرد و شادی او و خانواده اش را رقم زد.

علاوه بر اینها لیونل مسی برای تجهیز بیمارستان کودکان در شهر روساریو در 300 کیلومتری شمال بوئنوس آیرس 600 هزار یورو اهدا کرد. این مبلغ خرج بازسازی واحد تومورشناسی در بیمارستان کودکان ویکتورویلدا و نیز هزینه سفر پزشکان به بارسلونا برای آموزش پرداخت شد. مسی از مارس 2012 به عنوان یکی از سفرای خیریه یونیسف معرفی شده است. بنیاد لئو مسی با بهره گیری از برنامه‌های یونیسف در آرژانتین، مکزیک و اسپانیا به فعالیت می‌پردازد.

او سراغ آموزش بچه‌های کوچک در کشور روسیه نیز رفته بود تا بتوانند کودکان را خوشحال کنند و در توسعه سواد و دانش در این کشور نقش داشته باشند. حالا مسی در آمریکاست و باید منتظر ماند و دید او در آنجا چه اقداماتی را انجام خواهد داد و چه برنامه‌های جدیدی در سر خواهد داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد