ساعدنیوز
ساعدنیوز

لیست انواع صبحانه ایرانی

  سه شنبه، 09 اسفند 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
لیست انواع صبحانه ایرانی
ساعدنیوز : لیست انواع صبحانه ایرانی صبحانه یکی از وعده‌های مهم در رژیم غذایی هر فرد است. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید چه صبحانه‌ای برای شما لذیذتر از هر چیز دیگری است؟ آیا هر روز نان و پنیر سفید را به عنوان صبحانه مصرف می‌کنید؟ یا از آن دسته افرادی هستید که صبحانه را حذف کرده‌اید؟

لیست انواع صبحانه ایرانی

صبحانه یکی از وعده‌های مهم در رژیم غذایی هر فرد است. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید چه صبحانه‌ای برای شما لذیذتر از هر چیز دیگری است؟ آیا هر روز نان و پنیر سفید را به عنوان صبحانه مصرف می‌کنید؟ یا از آن دسته افرادی هستید که صبحانه را حذف کرده‌اید؟ اگر به شما پیشنهاد یک صبحانه متفاوت و لذیذ شود چطور؟ در این مطلب قصد داریم راجع به انواع صبحانه ایرانی صحبت کنیم. شاید ادامه مطلب به شما انگیزه آشتی با وعده صبحانه و یا ایجاد تنوع در این وعده غذایی را داد.

مقوی‌تر از همیشه با حلیم

چه کسی می‌تواند از یک کاسه حلیم خوشمزه بگذرد؟ حلیم نه تنها مزه فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی نیز می‌باشد. یک کاسه حلیم آنقدر مقوی ست که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد. معمولا حلیم در بین افراد مختلف به شکل متفاوت سرو می‌شود. برای مثال عده‌ای دوست دارند حلیم را با شکر و دارچین میل کنند و عده دیگری طعم حلیم را تنها با نمک می‌پسندند. در هر صورت حلیم در میان انواع صبحانه گرم سنتی ایرانی پیشتاز بوده و طرفداران بسیاری دارد.

شیر برنج، یک پیشنهاد فوق‌العاده

تفاوتی ندارد که چه ساعتی از روز باشد، بهرحال طعم شیر برنج تکرار نشدنی و هوس برانگیز است. به همین دلیل شیر برنج هم به عنوان دسر و هم به عنوان یک صبحانه لذیذ سرو می‌شود. طعم شیر برنج به شیری که در آن استفاده می‌شود بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از بهترین و تازه‌ترین شیر موجود در بازار برای تهیه آن استفاده شود. شیر ESL رامک به عنوان یک شیر طبیعی و پاستوریزه می‌تواند انتخاب مناسبی برای طبخ شیر برنج باشد. بو و طعم واقعی شیر ESL کمک می‌کند تا طعم نهایی شیر برنج لذیذتر از همیشه باشد. اگر دوست دارید شیر برنجی با طعم متفاوت داشته باشید می‌توانید به آن دارچین، هل، گلاب، خلال پسته و بادام نیز اضافه نمایید. این صبحانه بیشتر برای روزهای سرد استفاده می‌شود و می‌توان آن را در لیست صبحانه سالم ایرانی جای داد.

نان خرمایی و تجربه صبحانه‌ای خوش طعم

اگر می‌خواهید یک صبحانه مقوی و متفاوت‌تر از همیشه را امتحان کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم نان خرمایی را بپزید. در میان انواع صبحانه ایرانی، نان خرمایی ترکیبی بسیار پرانرژی و مقوی به شمار می‌آید. در ترکیب این ماده علاوه بر خرما، آرد گندم و گردو نیز وجود دارد. به همین دلیل سرشار از انرژی بوده و بدن شما را به خوبی گرم می‌کند. ترکیب نان خرمایی با شیر ESL می‌تواند یک صبحانه لذیذ باشد و در میان لیست انواع صبحانه برای محل کار قرار گیرد.

فرنی، صبحانه‌ای ساده اما لذیذ

یکی دیگر از انواع صبحانه ایرانی که طرفداران بی‌شماری دارد، فرنی ست. فرنی را می‌توان در لیست صبحانه ساده ایرانی قرار داد. زیرا دستور پخت بسیار ساده‌ای داشته و برای پخت آن نیازی نیست زمان زیادی صرف کنید. فرنی از موادی چون شیر و آرد برنج تشکیل شده است. بسیاری از افراد برای آن که ترکیب مقوی‌تری بسازند به فرنی شیره انگور و خرما اضافه می‌کنند. البته عده دیگری نیز به جای استفاده از شکر از عسل و مربا استفاده می‌کنند. به همین دلیل ترکیب نهایی فرنی بسیار مقوی و خوش طعم خواهد شد.

البته فراموش نکنید که برای داشتن یک فرنی خوشمزه باید از شیر سالم و طبیعی استفاده نمایید. شیر ESL رامک یک شیر کاملا طبیعی و تازه است. به همین دلیل استفاده از آن در غذا، طعم نهایی غذا را تغییر نمی‌دهد.

ترکیب متفاوتی به نام خاگینه

اگر از جمله افرادی هستید که تخم مرغ را برای صبحانه ترجیح می‌دهند، خاگینه پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود. خاگینه در لیست صبحانه گرم قرار داشته و دستور پخت ساده‌ای نیز دارد. برای پخت خاگینه نیاز به تخم مرغ، آرد و ادویه‌جات خواهید داشت. از آنجایی که در ترکیب خاگینه از تخم مرغ استفاده شده است، می‌تواند بهترین انتخاب برای روزهای پرکار و شلوغ شما باشد. زیرا تخم مرغ منبع فوق‌العاده انرژی است.

نان قندی یک صبحانه عالی

در میان انواع صبحانه ایرانی، نان پای ثابت تمامی سفره‌ها است. اما نان قندی هم می‌تواند انتخاب متفاوت و جذابی باشد. اگر تاکنون این ترکیب خوش طعم را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار نان قندی را طبخ و در وعده صبحانه خود استفاده کنید. دستور پخت نان قندی بسیار ساده بوده و تنها با صرف چند دقیقه وقت می‌توانید آن را تهیه کنید. برای تهیه نان قندی به آرد، روغن، شکر، ماست و مقادیری وانیل و بکینگ پودر احتیاج خواهید داشت. ترکیب نان قندی با شیر ESL رامک یک انتخاب مقوی و خوشمزه است. تنها کافیست یکبار این ترکیب را امتحان کنید تا طرفدار ثابت آن شوید.

عدسی یک صبحانه سالم

در میان انواع صبحانه ایرانی، عدسی به عنوان یک صبحانه گرم سرو می‌شود. بنابراین اگر از صبحانه سرد خسته شده‌اید، عدسی انتخاب خوبی است. کافیست مقداری آرد، گوشت، پیاز و عدس را مطابق دستور بپزید و نوش جان کنید. به دلیل حضور عدس در این غذا، شما یک صبحانه سرشار از آهن، ویتامین و مواد معدنی مقوی را خواهید داشت.

بلغور جو و تخم مرغ

یکی دیگر از ترکیبات متفاوتی که می‌توانید به عنوان صبحانه سرو کنید، بلغور جو و تخم مرغ است. معمولا بلغور جو را در این ترکیب با شیر یا آب خیسانده و سپس به آن شکر، نمک و فلفل و کمی دارچین اضافه می‌کنند. بعد از اتمام این مراحل روی مواد حاصل یک تخم مرغ با مقداری پنیر می‌افزایند. برای داشتن یک صبحانه خوش طعم با مزه شیر واقعی می‌توانید از شیر esl رامک استفاده کنید.

خوراک تخم مرغ

یک پیشنهاد جذاب دیگر برای کسانی که عاشق تخم مرغ هستند، خوراک تخم مرغ است. برای داشتن یک خوراک تخم مرغ خوشمزه نیاز به سوسیس، پنیر و سبزیجات مختلف دارید. کافیست مواد گفته شده را در یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. بعد از آن باید تخم مرغ با خامه یا شیر esl رامک را به ترکیبات اضافه نمایید. بعد از پخت یک صبحانه مقوی و متفاوت خواهید داشت.

ارده کنجد

مگر می‌شود نام انواع صبحانه ایرانی به میان بیاید اما حرفی از ارده کنجد زده نشود؟ ارده کنجد یکی از مقوی‌ترین صبحانه‌هایی است که می‌توانید در این لیست انتخاب کنید. ارده کنجد را می‌توانید با عسل یا شیره خرما و انگور نوش جان کنید. طبع گرم این صبحانه می‌تواند بدن شما را گرم کند. به همین دلیل در طب سنتی خوردن این صبحانه برای رفع سستی بدن بسیار پیشنهاد شده است. این صبحانه می‌تواند بهترین انتخاب برای محل کار باشد. زیرا هم ترکیب ساده‌ای دارد و هم بسیار قوی است.

و در پایان ...

آیا شما هم عاشق وعده صبحانه هستید؟ یا دوست دارید در محل کارتان صبحانه مقوی و متفاوتی را داشته باشید؟ شاید هم مهمانانی را به صرف صبحانه به منزل دعوت کرده‌اید اما نمی‌دانید میز را چگونه بچینید؟ داشتن تنوع در میز صبحانه می‌تواند شما را یک کدبانو تمام عیار جلوه دهد. از طرفی دیگر با داشتن تنوع در سفره صبحانه میل و اشتیاق شما به صرف این وعده غذایی مهم بیشتر می‌شود. به همین دلیل باید بتوانید میز رنگارنگی را برای صبحانه ترتیب دهید. اما چند مدل صبحانه می‌شناسید؟ اگر به دنبال لیست بلندی از انواع صبحانه ایرانی هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با کمک این لیست می‌توانید صبحانه‌ای لذیذ و متفاوت داشته باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (424 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (207 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (163 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (159 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (156 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (29 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (29 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (22 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (21 نظر) نگاهی به مراسم عروسی لاکچری و مفصل دختر بزرگ اردوغان در استانبول+عکس/ چه لباس عروس خوشگلی، چه داماد خوش‌تیپی (16 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن گوشی موبایلش روح مخترع تلفن همراه را شاد کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتا مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت خنده دار مرد ایرانی در غافلگیری همسرش برای ندادن رمز کارت بانکش حماسه آفرید+عکس/ بنازم به این مغز 😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد کَل‌کَل خنده دار محسن کیایی با بانوی شیرازی و شبنم مقدمی سر پارک دوبل خانم ها/ فقط جواب آخرش عالیه😂+ویدیو سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی گلف بازی کردن بانمک و ناشیانه مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند+ویدیو/ فقط تمرکز کردن طارمی که نتیجه نداد😂 دورهمی سپیده خداوردی، مرضیه سریال آوای باران و دختران چینی با لباس چونگسام / تیپ متفاوت خانم بازیگر به سبک چینی ها تبریک تولد جالب حامد آهنگی برای تک پسرش/ ایشالا لبش همیشه خندون باشه+عکس عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین جشن تولد محسن تنابنده، نقیِ پایتخت/ میز تولدی آهنی با دیزاین آتش، زیرسیگاری و استکان! +عکس روش خلاقانه نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مدرسه/ چه بچه باهوشی😁+ویدئو مادرانه های مستانه مهاجر و نفس بازغی/ قاب احساسی ستاره سریال گناه فرشته در آغوش مادر مشهورش+عکس خلاقیت منحصر به فرد مهندس ایرانی با خلق ساختمانی به شکل تایتانیک حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! نگاهی به کوچه آجری و قدیمی هدیه بازوند بازیگر روژان سریال نون خ/ چه کوچه خوشگل و باصفایی+ عکس خلاقیت منحصربفرد هموطن یزدی در ایجاد استخر در پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ای دیگر خلق کرد+ویدیو/ خسته نباشی هموطن خودکفا🙋‍♂️ بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی دکوراسیون خاص و مجلل منزل ایمان قیاسی با چیدمان شیک و اروپایی+ویدئو دفن پیکر مادر محمود احمدی نژاد همراه با جلد قرآنی حاوی دستخط سید حسن نصرالله+عکس/ چه دعای قشنگی نوشته خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل فلامینگو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس اولین تصویر از عروس بزرگ امام خمینی(ره) که صبح امروز درگذشت (عکس) شباهت جالب سوگل خلیق، نازنین سریال دفتر یادداشت به پدرش / گوله نمک شیطنت از چشاش میباره!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس