دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

لیست کامل گران ترین میوه های جهان که دست هرکسی بهشون نمیرسه! از هندوانه مربعی و میوه پوست چرمی تا اژدهای خوشمزه+عکس 

سه شنبه، 24 مهر 1403
ساعد نیوز: اگر تا به حال طعم میوه های استوایی را نچشیده‌اید و با آن‌ها آشنایی ندارید، با ما همراه شوید، چرا که در مطلب پیش رو قصد داریم تا درباره معروف‌ترین این میوه‌ها صحبت کنیم. این میوه‌های عجیب و غریب و رنگارنگ، با شکل‌های مجذوب‌کننده‌ای که دارند، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف بوده و طیف گسترده‌ای از فواید را فراهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، وقتی اکثر مردم به خریدهای لوکس فکر می‌کنند، معمولا به میوه های لوکس اهمیتی نمی‌دهند. در حالی که برخی از افراد دوست دارند وسایلی مانند قایق‌های گران قیمت و یا ساعت‌های لوکس را در اولویت قرار دهند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند لیست غذاهای گران قیمت را بررسی کنند.

توت فرنگی جواهر سفید

در حالی که توت‌فرنگی‌ها معمولا با رنگ قرمز شناخته می‌شوند، در ژاپن نفیس‌ترین توت فرنگی با رنگ سفید عرضه می‌شود. این نوع میوه لوکس به «جواهر سفید» معروف شده‌است. گرچه رنگ نامتعارفی دارد، اما طعم آن بی‌نظیرترین طعم‌ها است، زیرا مزه‌ای عمیق و شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد.

این نوع توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین و البته گرانترین میوه‌ها در کشور ژاپن است که با نام White Jewel Strawberries به جهان معرفی شده‌است و حالا دیگر همه آن را به عنوان جواهر این کشور بسیار مجلل می‌شناسند. می‌توانید انتظار داشته باشید که برای خرید یک دانه از این میوه، تا 10 دلار هزینه بپردازید.

سیب‌های سکا – ایچی

سیب‌های ژاپنی با نام Sekai-Ichi هم علاوه بر این که یک میوه لوکس است، یکی از بزرگ‌ترین سیب‌های دنیا به حساب می‌آیند و به خاطر طعم ملایم خود معروف شده‌اند. قیمت یکی از این سیب‌ها از 20 دلار به بالا شروع می‌شود.

گلابی به شکل بودا – گرانترین میوه چینی

بعد از چندین سال تلاش برای تکمیل این پروژه، یک کشاورز چینی موفق شده‌است با استفاده از یک قالب سفارشی، گلابی شکل بودا را تولید کند. قیمت هر جفت Buddha-Shaped Pears با توجه به اندازه آنها در زمان رشد، حدود 8 دلار است.

این میوه لوکس، لذیذ و آبدار در استان هبی چین سرچشمه گرفته‌است، جایی که آقای Xianzhang Hao یک گلابی بودای باورنکردنی را در حیاط خلوت خانه خود به وجود آورده‌است. چگونه او این شکل شگفت انگیز را ایجاد کرد؟ با قرار دادن گلابی‌های تازه شکل گرفته در قالب‌هایی که شکل بودا را تقلید می‌کنند. در نتیجه این نوع از گرانترین میوه ها مجبور می‌شوند شکل قالب خود را بگیرند. هنگامی که میوه‌ها رشد کردند، باید قالب آنها را حذف کنیم. اما گلابی همچنان به شکل یک بودای کامل می‌مانند.

جالب است بدانید که ایده اولیه چنین سبک از پرورش میوه، از یک افسانه چینی در مورد میوه جادویی بودا شکل گرفته‌است. گفته می‌شود که هر کسی که این میوه می‌خورد جاودانگی را هدیه می‌گیرد. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که این گلابی‌ها به همان سرعتی که رشد کند، فروخته‌شوند.

خربزه پادشاه یوباری؛ گرانترین میوه ژاپن

بالاترین جایگاه در لیست گرانترین میوه ژاپنی به خربزه یوباری کینگ یا همان Yubari King Melon اختصاص داده‌شده‌است. هر کدام از این خربزه‌ها تقریبا 200 دلار به فروش می‌رسند. این خربزه شیرین که به نمادی از زندگی خوب تبدیل شده‌است، به طور انحصاری در شهر کوچک یوباری (استان هوکایدو ژاپن) کشت می‌شود.

به یاد بسپارید که کشت آن در دهه 1980 رایج شده است و به نجات اقتصاد محلی بعد از بحران زغال سنگ در این کشور کمک شایانی کرده‌است. این میوه باید کاملا کروی شکل باشد تا بسیار با کیفیت به نظر برسد. در حراجی سال 2021، دو خربزه از این نوع به قیمت 2.7 میلیون ین یا 20.370 یورو فروخته‌شده‌اند.

هندوانه مربع

هندوانه‌های مربعی (Square Watermelon) به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که به راحتی در یخچال‌های کوچک ژاپنی قرار بگیرند. این میوه های لوکس هر کدام حدود 100 دلار قیمت دارند و شکل ظاهری آنها حمل و نقل میوه را آسان‌تر می‌کند.

مرکبات دکوپون

اگر یک ماندارین آن‌قدر بزرگ شود که وزن آن بیش از یک پوند (436 گرم) برسد، چیزی شبیه به مرکبات دکوپون (Dekopon Citrus) خواهیم داشت. یک بسته شش تایی از این میوه‌های پرتقالی شکل بزرگ تقریبا 80 دلار برای ما هزینه دارد.

انبه میازاکی – گرانترین میوه انبه

انبه Taiyo No Tamago، گاهی به عنوان انبه میازاکی (Miyazaki Mango) هم شناخته می‌شود. این میوه گران قیمت به دلیل محتوای قند و رنگ زیبای خود بسیار مورد توجه است. قیمت این نوع انبه‌ها بین 50 تا 3600 دلار تخمین زده‌ می‌شود.

هندوانه دنسوکه

هندوانه‌های Densuke هم در لیست گرانترین میوه ها قرار می‌گیرند؛ زیرا با قیمتی که از 250 دلار شروع می‌شود، به بازار عرضه شده‌اند. این نوع میوه‌ها به دلیل شیرینی فوق العاده و بی دانه بودن شهرت دارند. هندوانه دنسوکه بی‌تردید گران ترین نوع هندوانه در تمام جهان است.

انگور رومی یاقوتی – گرانترین میوه انگور

قیمت یک خوشه از Ruby Roman Grapes بین 90 تا 450 دلار در نظر گرفته‌می‌شود. جالب است بدانید که هر سال تنها 240.00 دسته از این نوع انگور تولید می‌شود به همین دلیل است که علاوه بر لقب گران ترین میوه، جزو کمیاب‌ترین و لوکس ترین میوه های جهان هم شناخته می‌شود.

این انگور با قطر حبه‌هایش که اندازه برخی از آنها به اندازه یک توپ پینگ پنگ هم می‌رسد مشهور شده‌است. البته به دلیل رنگ متمایز، قرمز، روشن و براقی که دارد هم هر کسی را برای خرید و مصرف تشویق می‌کند. طعم کاملا متعادل؛ آبدار و شیرین این میوه برای رسیدن به چنین کمالی به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های کشاورزی و استانداردهای بی‌نظیر نیاز دارد.

آناناس هلیگان – گرانترین میوه انگلستان

این میوه‌ها آناناس‌هایی هستند که با نام Lost Gardens of Heligan Pineapple شناخته شده‌است و در باغ‌های گمشده هلیگان کورنوال (بخش جنوب غربی انگلستان) رشد می‌کنند. هر کدام از این آناناس‌ها به قیمت حدودا 15.000 دلار فروخته‌می‌شوند. جالب است بدانید که این میوه برای رشد مناسب به مقادیر زیادی کود اسب تازه نیاز دارد.

دراگون فروت (Dragon Fruit) یک اژدهای خوشمزه

اسم میوه خارجی که شنیده می‌شود، تصورات متفاوتی در مورد آن داریم، اما این تصورات با چشیدن میوه اصلی، ممکن است تفاوت زیادی داشته باشد. میوه اژدها که با نام پیتایا یا پیتاهایا نیز شناخته می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها با ظاهری منحصربه‌فرد و جذاب است که هر کسی را مشتاق خوردن می‌کند. در واقع اگر مایل به خوردن میوه های استوایی باشید، دراگون فروت حتما یکی از بهترین انتخاب‌های شما به حساب می‌آید.

میوه دوریان (Durian Fruit) سلطان ممنوعه میوه های استوایی

دوریان که در آسیای جنوب شرقی پرطرفدار است، اغلب به دلیل طعم بسیار شیرین و بوی تند، سلطان میوه‌های استوایی نامیده می‌شود. اگرچه دوریان دارای چربی و کالری بیشتری نسبت به بسیاری از دیگر میوه‌ها است، اما طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی را شامل شده و یک انتخاب غذایی مناسب محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در برخی از مناطق آسیا، مصرف میوه دوریان در وسایل حمل و نقل عمومی و هتل‌ها، به دلیل بوی شدید آن ممنوع است.

لیچی (Lychee) با پوستی چرمی و طعمی شیرین

لیچی از دیگر میوه های استوایی و هم‌‌خانواده با رامبوتان است. این میوه در مناطق نیمه گرمسیری در سراسر جهان، به‌ویژه در چین رشد می‌کند. لیچی معمولا به خاطر طعم شیرین خود به‌صورت تازه مصرف می‌شود، اما گاهی‌ اوقات در بستنی‌ها یا به‌صورت آبمیوه، شربت و ژله نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این میوه دارای پوستی غیر قابل‌خوردن و با حالتی چرمی است که قبل از مصرف جدا می‌شود. اگر نگاهی دقیق‌تر به عکس میوه‌های خارجی بیندازید، لیچی را یکی از جذاب‌ترین آن‌ها خواهید یافت.


4 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
مهران غفوریان: بعد معروفیتم برای آشنایی با خانم ها شماره نمی دادم ؛ دلمون میخواست ما رو بشناسن ازمون امضا بگیرن
10 دروغ عجیب علیه سردار قاآنی و خانواده اش
لیندا کیانی فرزانه سریال دلدادگان : ازدواج تو سن پایین راحت تره ولی هرچی میگذره هر روز داره سخت تر میشه ، ولی ازدواج خیلی چیز خوبیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)