دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

لزوم کاهش ساعت کاری اساتید دانشگاه آزاد اسلامی 

سه شنبه، 28 فروردین 1397
کد خبر: 4557
ساعد نیوز: رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش ساعت کاری اساتید این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری فارس از طولانی‌تر بودن ساعت کار اساتید دانشگاه آزاد گفت و اینکه این اساتید اتاق کار ندارند و باید هم ساعت کاری آنها کاهش یابد و هم به هر استاد تمام وقت یک دفتر کار اختصاص یابد و تاکید کرد که مدیریت فعلی دانشگاه آزاد بر افزایش کیفیت در این دانشگاه تاکید دارد.

 

شاهانی گفت: دانشگاه آزاد بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی دارد، در سال‌های گذشته موجی از داوطلبان بودند که به دانشگاه رسیدند، اول کاردانی و کارشناسی و بعد ارشد و دکترا، بدون اینکه زیرساخت‌ها را آماده کنند پذیرش دانشجو داشتند، استانداردهایی برای آموزش‌ عالی وجود دارد مانند نسبت استاد به دانشجو، در برخی از استان‌ها یک عضو هیأت علمی ۶۶ دانشجوی کارشناسی ارشد را هدایت می‌کرد. برخی از اساتید ۴۰ ساعت در هفته تدریس می‌کردند.

الان طرف دوشغله است و این خلاف قانون است، عضو هیأت‌ علمی نمی‌تواند دو شغله باشد.

از نظر تعداد اعضای هیأت علمی هم مشکل داشتیم و هنوز هم داریم، ساماندهی اعضای هیأت علمی با همین  هدف آغاز شده است و برنامه دانشگاه استخدام اعضاء هیأت علمی با سابقه علمی مناسب و خوب است.

در دانشگاه آزاد اساتید اتاق کار ندارند. اساتید تمام‌وقت باید دفتر کار داشته باشند، این موضوع به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: ساعات موظفی اساتید دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های دولتی بیشتر است که این هم دارد کم می‌شود و به زودی ابلاغ می‌شود، البته پیش‌نیازها باید رعایت شود، مدیریت جدید تأکید بر ارتقای کیفیت دارد.

آمایش آموزش‌ عالی در دانشگاه آزاد صورت می‌پذیرد، بر اساس این طرح مثلا رشته حقوق در یک استان به ۸ واحد و نه به همه واحدها، مهندسی مکانیک به ۱۰ واحد دیگر واگذار می‌شود، یعنی رشته‌ها توزیع می‌شوند.

طرح تعاون اساتید قرار است اجرا شود. در برخی واحدهای استانی اساتید موظفی‌شان پر نمی‌شود در این طرح اساتید حکمشان هیأت علمی استان می‌شود و در مراکز دیگر موظفی‌شان پر می‌شود. دانشگاه‌ آزاد به هر حال غیر انتفاعی است اما اولویت اول ارتقای کیفیت است.

آیین‌نامه مقطع دکترا هم در راستای کیفی سازی تغییر کرده است، در آزمون جامع از سه تا موضوع درسی باید آزمون گرفت نه سه درس. یعنی در این رشته‌ها هر آنچه دانشجو در کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا خوانده را باید بداند و آزمون دهد، در آئین‌نامه دوره دکترا آزمون جامع قوی‌تر و تخصصی‌تر شده است. هر درسی را فقط یک استاد نباید سوال بدهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن