دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

معایب استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی 

چهارشنبه، 07 خرداد 1399
روغن زیتون می تواند روزنه های پوستی را مسدود نماید. روزنه های پوستی مسدود شده می توانند باعث بروز جوش یا سوزش شده و خطر بروز عفونت در داخل یا اطراف ناحیه تناسلی و معقد را افزایش دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روغن زیتون مایعی یکدست و غلیظ است بوده و افراد از لحاظ فنی می توانند از هر مایع یا ژلی به عنوان روان کننده جنسی استفاده کنند. با این وجود بعضی گزینه ها مانند روغن زیتون انتخابی ایده آل محسوب نمی شوند. افراد بایستی از روغن زیتون استفاده نکنند زیرا این روغن می تواند به کاندوم های لاتکس و محافظ های دهانی آسیب وارد کند. این آسیب می تواند باعث شود که این وسایل پاره شده و احتمال بارداری یا انتقال بیماری های مقاربتی (STI) افزایش یابد. روغن زیتون همچنین می تواند روزنه های پوستی را مسدود نماید. روزنه های پوستی مسدود شده می توانند باعث بروز جوش یا سوزش شده و خطر بروز عفونت در داخل یا اطراف ناحیه تناسلی و معقد را افزایش دهند.

تمیز کردن بدن پس از رابطه جنسی نیز می تواند چالش برانگیز باشد زیرا روغن زیتون حلال در آب نبوده و تمیز کردن آن دشوار است. روغن ها همچنین می توانند بر روی روتختی و لباس ها نیز رد و لکه باقی بگذارند. تحقیق ها درباره تاثیر روغن زیتون بر بدن نیز حاوی نتایج گوناگون و بعضاً متضادی است. به عنوان مثال، بعضی تحقیقات شواهدی یافته اند که روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و مراقبت از قلب و عروق می باشد.

جایگزین مناسب به جای روان کننده

گزینه های جایگزین بهتر برای استفاده به عنوان روان کننده عبارتند از محصولات روان کننده شخصی و ژل های طبیعی با منشاء آب. افراد می توانند انواع مختلفی از روان کننده ها را انتخاب کنند. بهترین محصولات روان کننده بسته به ترجیح فرد و این که آیا مایل به استفاده از کاندوم یا سایر ابزارهای جلوگیری می باشند یا خیر، دارد.

1. روان کننده های آبی

روان کننده های آبی به کاندوم های لاتکس آسیب وارد نمی کنند. با این وجود نسبت به محصولات روغنی سریعتر خشک می شوند. در هنگام استفاده از روان کننده های آبی، افراد باید مواد تشکیل دهنده آنها را در خصوص وجود احتمالی ترکیبات حساسیت زا بررسی کنید. بر اساس یک تحقیق در سال 2015 بر روی حیوانات، روان کننده های آبی با غلظت بالای نمک (هایپراسمولار) می توانند سلولهای دیواره مقعد را تخریب کنند. این تخریب سلولی می تواند خطر بروز عفونت و انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهد.

2. روان کننده های سیلیکونی

کاندوم های حاوی روان کننده معمولاً از روان کننده های سیلیکونی استفاده می کنند که آسیب به لاتکس نمی رسانند. این محصول همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به روان کننده های آبی داشته و آن را به گزینه دلخواه بسیاری از افراد تبدیل می نماید. افراد می توانند روان کننده های سیلیکونی را به صورت اینترنتی خریداری کنند. با این وجود، روان کننده های سیلیکونی به سختی از روی الیاف و سطوح تمیز می شوند زیرا واکنش چندانی با آب نشان نمی دهند. این روان کننده ها ممکن است به کمی زمان برای خارج شدن از واژن و مقعد نیاز دارند و این امر می تواند باعث به دام افتادن باکتری ها در این مواد و بروز عفونت در این نواحی بدن شود.

روان کننده های ممنوع

به طور کلی، افراد از هر ماده ای که سازندگان آن را صرفاً برای استفاده به عنوان روان کننده جنسی تولید ننموده اند، پرهیز کنند. با این وجود، محصولات طبیعی حاوی مقدار زیادی آب مانند ژل آلوئه ورا می توانند گاهی به عنوان گزینه جایگزین کارآمدی برای روان کننده های شخصی در نظر گرفته شوند. سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه می کند افرادی که از کاندوم های لاتکس فاقد مواد روان کننده استفاده می کنند از بکارگیری روان کننده های روغنی که حاوی چربی یا گریس باشند، پرهیز کنند. این مواد می توانند کاندوم های لاتکس را تضعیف کنند.

افراد همچنین نباید از مواد زیر به عنوان روان کننده جنسی استفاده کنند

  • وازلین

  • روغن های خوراک پزی
  • روغن نارگیل
  • روغن بچه
  • کره و روغن ترد کننده شیرینی
  • کرم های صورت و لوسیون های بدن

8 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم