محله ببک استانبول کجاست؟

  جمعه، 29 مهر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
محله ببک استانبول کجاست؟
ببک یکی از مشهورترین و گران‌ترین محله‌های این شهر است که توریست‌های ایرانی و خارجی بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. قیمت آپارتمان در محله ببک استانبول نسبت به سایر مناطق بیشتر است. ببک می‌تواند یک چشم‌انداز زیبا از تنگه بسفر را به گردشگران نمایش دهد. این منطقه یکی از مناطق لوکس در ترکیه محسوب می‌شود .

شهر استانبول با بناهای تاریخی، موزه، محله های قدیمی و مراکز خرید مدرن، شهرت بسیاری دارد؛ به همین دلیل، گردشگران سعی بر این دارند که در هریک از سفرهای خود به یکی از مناطق این شهر زیبا بروند و از دیدنی ها و تفریحات آن محله بازدید کنند. محله قدیمی «ببک استانبول» نیز یکی از این محله ها است که در کنار تنگه بسفر و بخش اروپایی استانبول قرار دارد.

ببک که در گذشته روستایی کوچک بوده، امروزه با وجود طبیعت زیبا و آب وهوای مطبوع، خانه های مسکونی مدرن، دیدنی ها و تفریحات فراوان، کافه ها و رستوران های لوکس به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول برای گردش تبدیل شده است و گردشگران با هر سلیقه ای را به سوی خود جذب می کند.

ببک یک محله بسیار زیبا در کشور ترکیه است که در شهر استانبول قرار دارد. این محله تاریخی قدمتی دیرینه داشته و طبق مدارک موجود در گذشته یک روستای کوچک برای ماهی گیران یونانی بوده است که قدمت آن به قرن های پیش باز می گردد.

محله ببک استانبول

اما امروزه ببک یکی از جذاب ترین و لوکس ترین محله های استانبول محسوب می شود و ثروتمندان استانبول علاقه زیادی دارند که وقت خود را در این منطقه سپری کنند. این محله در بخش اروپایی استانبول درست در ساحل تنگه بسفر واقع شده که خود یکی از دیدنی ترین محله های استانبول به شمار می آید.محله ببک به قدری منحصربه فرد است که اغلب افرادی که به استانبول سفر می کنند، زمانی را به بازدید از آن اختصاص می دهند. آخر هفته ها در این محله ماشین های لوکس و گران قیمت با یکدیگر به چالش های رقابتی می پردازند که در نوع خود می تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد.

رستوران های متنوع و جذابی در این منطقه وجود دارد که همه آن ها غذاها را با بهترین کیفیت به شما ارائه می دهند. از مراکز خرید و جواهر فروشی ها گرفته تا مراکز تفریحی و شکم گردی را در محله ببک به وفور پیدا خواهید کرد.

محله ببک استانبول

تاریخچه محله ببک

قدمت محله زیبای ببک که در زمان فتح استانبول روستایی کوچک برای ماهیگیران یونانی بوده است، به قرن های پیش بازمی گردد. در گذشته پادشاهان عثمانی به عنوان پایگاهی برای تعطیلات تابستانی از محله ببک استفاده می کردند؛ زیرا این منطقه در اثر مجاورت با تنگه بسفر همواره از طبیعت زیبا و آب وهوای مطبوعی برخوردار بوده است.

در اواسط قرن ۱۹ میلادی، ببک به یک منطقه تفریحی مناسب برای تمام فصول تبدیل شد و افراد با ملیت های آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... نیز در آن ساکن شدند؛ اما بیشتر ساکنان این محل را مسلمانان تشکیل می دادند. سکونت این چند ملیت را در معماری های متفاوت و زیبای بناها نیز می توان مشاهده کرد. محله مسکونی ببک، امروزه به دلیل وجود رستوران های مدرن و کافه های شیک، یکی از لوکس ترین مناطق استانبول به شمار می رود که متاسفانه قربانی موفقیت خود شده است و در بیشتر ایام سال به ویژه آخر هفته شلوغی در این محله به اوج می رسد.

محله ببک استانبول

دیدنی های محله ببک

محله ببک استانبول که در قسمت اروپایی تنگه بسفر قرار دارد، با وجود مناظر زیبا به عنوان مردمک چشم تنگه بسفر (Boğazın Gözbebeği) نام گرفته که به اختصار به نام ببک (bebek) شهرت یافته است. همچنین در زبان ترکی Gözbebeği به نور چشمی هم گفته می شود. از طرف دیگر کلمه ببک (bebek) به معنای کودک است. می توان گفت محله ببک مانند کودکی است که در آغوش دریای آرام چشم اندازی بر دو سمت بسفر دارد.محله زیبای ببک استانبول دیدنی های بسیاری دارد که از مهم ترین آن ها می توان از پارک ببک، موزه آشیان، کنسولگری مصر، پل بسفر، دانشگاه بوغازایچی و... نام برد.

پارک تورکان سابانجی ببک (Türkan Sabancı Bebek Parkı)

«پارک ببک» که پس از اعلام مشروطه و از سال ۱۹۰۸ میلادی به عنوان یک پارک عمومی شروع به فعالیت کرده است، در کنار دریا قرار دارد و در میان درختان انبوه صد ساله محل مناسبی برای آرامش است. این پارک در سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف موسسه خیریه سابانجی بازسازی شد و به نام «پارک تورکان سابانجی ببک» شروع به کار کرد. پس از بازسازی، ۳۲۵ اصله درخت از ۹ گونه مختلف به درختان پارک افزوده شد.

پارک تورکان سابانجی ببک با مجموع مساحت ۱۶,۰۰۰ مترمربع، شامل فضای سبزی برابر ۸,۸۰۰ مترمربع، مسیر پیاده روی ۵,۵۰۰ مترمربع، زمین بازی کودکان برابر ۱,۰۰۰ مترمربع و فضای ۸۲۰ مترمربع برای گردش حیوانات خانگی است. همچنین یک حوض فواره دار زیبا در وسط پارک مشاهده می شود. نیمکت های موجود در پارک برای نوشیدن قهوه، استراحت و لذت از طبیعت زیبای پارک بسیار مناسب است.

موزه آشیان (Aşiyan Müzesi)

«موزه آشیان» از موزه های ادبی در استانبول، در گذشته زادگاه شاعر معروف ترک «توفیک فیکرت» بوده است. این شاعر در سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۵ در این مکان زندگی می کرد. سپس این بنا در سال ۱۹۴۰ توسط شهرداری استانبول خریداری و به موزه تبدیل شد. امروزه علاوه بر آثار توفیک فیکرت، آثار ادبی عبدالحق حمید طارحان، نیگار خانم و دیگر سرایندگان شعر نو نیز در این موزه مشاهده می شود. بازدید از این موزه فرصت آشنایی و کشف ادبیات ترکی را به گردشگران می دهد. ورود به این موزه رایگان است.

کنسولگری مصر (mısır başkonsolosluğu)

در سال ۱۹۰۲ عمارتی سفیدرنگ به دستور آخرین خدیو مصر و توسط معماری ایتالیایی در محله ببک ساخته شد که متعلق به «کنسولگری مصر» در کشور ترکیه است. این ساختمان که در ساحل تنگه بسفر و مجاورت پارک ببک قرار دارد، بدون شک یکی از زیباترین بناهای ببک و بهترین نقاط مناسب عکاسی در منطقه ببک به شمار می رود که از کشتی های عبوری از تنگه بسفر نیز قابل مشاهده است. در حال حاضر، امور ویزای توریستی، ویزای تجاری و... در این کنسولگری انجام می شود؛ از این رو، گردشگران می توانند تنها از نمای بیرونی این ساختمان زیبا و قدیمی بازدید کنند.

پل بسفر (پل شهدای ۱۵ تموز)

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول، «پل بسفر» است. این پل که بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل می کند، طولی برابر ۱,۵۶۰ متر و ارتفاعی برابر ۱۰۵ متر دارد. تماشای آب دریا و محیط اطراف پل بسیار جذاب است. تورهای گردشگری زیادی در استانبول وجود دارد که از طریق پل بسفر شما را با معماری ساختمان ها و فرهنگ زندگی در ببک و مناطق اطراف آن آشنا می کند.

دانشگاه بوغازایچی (Boğaziçi Üniversitesi)

«دانشگاه بوغازایچی» (Boğaziçi Üniversitesi) که در محله ببک و در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شده است، یکی از برترین موسسه های آموزشی در ترکیه به شمار می رود. این دانشگاه در ساختمان و زمین های آموزش عالی کالج رابرت مستقر شد. این کالج در سال ۱۸۶۳ میلادی توسط کریستوفر رابرت تاجر ثروتمند نیویورکی تاسیس شده بود. سپس کالج رابرت با کالج دخترانه آمریکایی ادغام و به آرناووت کوی منتقل شد و دانشگاه بوغازایچی در ببک همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

دسترسی به محله ببک استانبول

برای رسیدن به این منطقه می توانید از تاکسی یا اتوبوس های استانبول استفاده کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

  • اتوبوس ها از نظر قیمت بسیار به صرفه تر از تاکسی ها هستند و می توانند با قیمت مناسب تری شما را به ببک استانبول برسانند، اما در نظر داشته باشید که این وسیله کاملا عمومی بوده و ممکن است زمان بیشتری به دلیل توقف در ایستگاها از شما بگیرد.
  • تاکسی ها نسبت به اتوبوس بیشتر پول از شما می گیرند، اما شما می توانید به صورت دربست و خصوصی با آن ها به این محله بروید. در مجموع اگر بار زیادی همراه خود دارید یا با خانواده سفر می کنید، پیشنهاد می شود تا حد امکان برای راحتی خود و خانواده از تاکسی استفاده کنید.

محله ببک استانبول

چه کارهایی می توان در ببک انجام داد؟

در این منطقه شما می توانید از غذا خوردن در رستوران های شیک و مجلل لذت ببرید. در این منطقه حتما طعم قهوه و چای های ویژه ترکیه را امتحان کنید. همچنین می توانید از ماهی گیران بومی این منطقه که همچنان به این حرفه مشغول هستند، بازدید کنید. تماشای ماهی گیران سنتی که تناقضی بسیار دیدنی با بافت لوکس این منطقه دارند، بسیار زیباست.

بازارگردی در محله ببک

یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که در این منطقه لوکس و گران قیمت می توانید انجام دهید، بازارگردی و خرید از مراکز تجاری ببک است. شما می توانید از مراکز لوکس این محله لباس، لوازم آرایش، کیف و کفش، وسایل دکوری و زینتی و… تهیه کنید. اینجا هم برای خودتان و هم برای سوغات گزینه های جذابی دارد.

قایق رانی هم از تفریحات رایج این منطقه است. البته پیشنها می کنیم قبل از سواری از قیمت کرایه قایق ها مطلع شوید؛ زیرا معمولا قایق ها با قیمت بالایی اجاره داده می شود که ممکن است هرکسی بودجه پرداخت آن را نداشته باشد. در مجموع گشت وگذار در این منطقه به هر نحوی لذت بخش و جذاب است و می تواند برایتان یک خاطره به یادماندنی باشد.

صبحانه های ترکی ببک را از دست ندهید

برای خیلی از افراد، صبحانه محبوب ترین وعده غذایی است. اگر شما هم از همین افراد هستید، پیشنهاد می کنیم حتما در این منطقه یک صبحانه مجلل و هیجان انگیز را امتحان کنید. صبحانه های ترکی بسیار لذیذ و خوش مزه هستند و معمولا با مزاج ایرانی ها نیز سازگاری دارند.

هرچند در اغلب محله هایی که بورس غذا هستند، تنها چند کافه و رستوران شاخص می شوند؛ اما در ببک استانبول به جرات می توان گفت تفاوت چندانی ندارد که به کدام کافه یا رستوران برای صرف صبحانه مراجعه کنید. همه مراکز شکم گردی این محله کیفیتی بسیار ویژه به شما ارائه می کنند، برای مثال چای یا قهوه ترک پای ثابت همه صبحانه ها هستند.

نان سفید ترکی، زیتون سبز و سیاه، بورک پنیر یا گوشت، سینی مرباجات و سبزیجات، سوسیس تخم مرغ ترکیه ای، سالاد میوه و… از جمله خوراکی های خوش طعم صبحانه های ترکیه ای هستند. کنار همه این ها گزلمه از دیگر صبحانه های ترکیه است. این خوراک در واقع نوعی نان است که داخل آن با سبزیجات، گوشت و پنیر پر شده و به شکل تنوری پخته می شود.

محله ببک استانبول

مراکز خرید ببک

ببک مراکز خرید و بوتیک های بسیار خوبی دارد. مرکز خرید TRU شعبه های بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها در محله ببک واقع شده است. این مرکز خرید یک کافه و کتاب فروشی نیز دارد و یک مکان مناسب جهت خرید سوغات است. بوتیک Midnight Express لباس های روز و بسیار زیبایی برای فروش دارد و گردشگران از تمامی مکان های دنیا جهت خرید به این بوتیک مراجعه می کنند.

محله ببک استانبول


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (168 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍
امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد!
درچه شرایطی انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود؟