ماجرای بنزین ۸ هزار تومانی در کرمان چه بود؟

  سه شنبه، 01 شهریور 1401 ID  کد خبر 219832
ماجرای بنزین ۸ هزار تومانی در کرمان چه بود؟
ساعد نیوز: یک شایعه فاقد استناد در شرق استان کرمان طی یکی دو روز گذشته افزایش مراجعه به جایگاه‌های سوخت را دامن زد که با بارگیری و تزریق به‌لحظه بنزین، مشکل در این منطقه رفع شد و روال به حالت عادی بازگشت، اما گویا برخی دیگر نقاط نیز متاثر از این شایعه قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، اتمام بنزین در یک جایگاه سوخت سبب شکل گیری و تقویت شایعه بی اساسی در برخی گروه های فضای مجازی محلی شد مبنی بر این ادعا که قرار است بنزین هشت هزارتومان شود؛ به دنبال آن مراجعه به سایر جایگاه های سوخت شدت گرفت و صف ها نیز مقابل پمپ بنزین ها ایجاد شد که با مدیریت مدیران محلی و استانی، کار تامین و تزریق بنزین در این جایگاه ها با فوریت انجام و از روز گذشته روال سوختگیری در شرق استان به وضعیت طبیعی رسیده است.

اما خبرنگار ما گزارش می کند که متاثر از شرایط شرق استان و برخی شایعات در آنجا، مراجعه به جایگاه های سوخت نیز طی امروز در جیرفت و چند منطقه دیگر اطراف آن رو به ازدیاد گذاشته و برخی شهروندان تصور می کنند کمبودی در بنزین رخ داده است.

این درحالی است که مدیران متولی در استان می گویند نه شاهد بروز مشکلی در تامین سوخت بوده اند که به کمبود سوخت منجر شود و نه مشکلی در انتقال سوخت وجود دارد؛ لذا مراجعه زیاد از روند معمول به جایگاه ها، خودبه خود می تواند به اتمام سریعتر مخازن جایگاه های سوخت بینجامد لذا شهروندان تنها خبر ها را از مراجع و رسانه های رسمی دریافت کنند.

حال آنکه مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان تاکید کرد که مشکلی در تامین و انتقال سوخت وجود ندارد و به دنبال افزایش تقاضا در شرق و برخی مناطق جنوب استان، با تزریق سهمیه بیشتر از روند معمول برای این مناطق، به تقاضای شکل گرفته نیز پاسخ داده شده است.

سید باقر نورالدینی تصریح کرد: مشکلی در تامین سوخت نداریم، اما به علت افزایش مراجعان به برخی جایگاه ها، ظرفیت سوخت تعدادی از آن ها تمام شده بود که تامین سوخت این جایگاه ها با اولویت اجرایی شده است.

وی درباره علت این افزایش مصرف معتقد است که صرفنظر از برخی شایعات که ممکن است روی بعضی شهروندان تاثیر بگذارد احتمال دارد به علت قرار گرفتن در روز های پایانی ماه، بعضی شهروندان اقدام به برداشت از سهمیه خود کنند که همین نیز افزایش تقاضا را به دنبال دارد.

پیگیری میدانی در جیرفت نیز نشان می دهد که طی امروز از حدود ۲۴ یا ۲۵ جایگاه بیش از ۲۰ جایگاه در حال عرضه سوخت هستند و سوخت مابقی که تمام شده بود نیز بارگیری شده و درحال تزریق است.

خبرنگار ما، اما روایت می کند که در برخی جایگاه ها شاهد تشدید صف ها و ازدیاد تقاضا متاثر از شایعه کمبود بنزین بوده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان نیز تایید کرد که چهار تا پنج جایگاه در محدوده جیرفت با اتمام ذخیره سوخت در جایگاه مواجه شده بودند که کار انتقال سوخت برای آن ها کلید خورده است.

حسین. ک شهروند جیرفتی با انتقاد از وضعیت کنونی گفت: شلوغی صف مقابل جایگاه عرضه سوخت به علت این است که برخی افراد باوجود اینکه نیاز به بنزین ندارند هم آمده اند که مقداری بنزین ذخیره را دریافت کنند؛ حال آنکه با این صف شلوغ، افرادی که واقعا باک خودروشان خالی شده هم دچار مشکل و معطل می شوند.

وی در عین حال تاکید کرد که مسئولان متولی نیز باید بموقع اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا برخی افراد تحت تاثیر شایعات به پمپ بنزین ها هجوم نبرند.

یک راننده تاکسی هم با گلایه از وضعیت صف های بنزین گفت که کسب و کار وی دچار مشکل شده و تصریح کرد: از همشهریان می خواهیم فقط برای تامین نیاز ضروری به پمپ های بنزین مراجعه کنند.

مدیران متولی در جنوب استان کرمان می گویند کمبود بنزین در این منطقه ندارند لذا تاکید می کنند از آنجا که کمبود سوختی حادث نشده و مشکلی نیز در انتقال سوخت وجود ندارد، لذا مراجعه غیرضرور به جایگاه های سوخت نیز تنها سبب معطلی بیشتر و تقویت صف خودرو ها مقابل پمپ بنزین ها خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان