دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ماجرای درخواست فرمانده آمریکایی از سردار سلیمانی 

سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399
کد خبر: 78106
ساعد نیوز: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بخشی از خاطراتش به ماجرای درخواست یک فرمانده آمریکایی اشاره کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بخشی از خاطراتش به ماجرای درخواست یک فرمانده آمریکایی اشاره کرده است.

شهید سلیمانی در یکی از سخنرانی های خود، به طور مستقیم ترامپ را مورد خطاب قرار داد و گفت: «شما در طول این بیست سال چه می توانستید بکنید و نکردید؟ شما با ۱۱۰ هزار سرباز و هزاران دستگاه تانک و نفربر و امکانات نظامی وصدها فروند هواپیمای جنگی و صدها فروند هلی کوپترهای پیشرفته، آمدید به یک سازمان کم بینه که از سلاح ابتدایی برخوردار بود، آن هم بعد از آن حادثه سنگین یازده سپتامبر، به افغانستان حمله کردید و این جنایت ها را انجام دادید.»

آنگونه که مهر روایت کرده، یکی از فرازهای همین سخنرانی که نباید آن را از نظر دور داشت، اشاره سردار سلیمانی به شکست آمریکا در افغانستان و تقاضای صلح با نیروهای طالبان است که این روزها در سخنان ترامپ و مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، به صراحت مشهود است.

سردار سلیمانی در سخنان خود خطاب به ترامپ گفته بود: «شما بعد از سال ۲۰۰۱ که الان ۲۰۱۸ است، ۱۷ سال با ۱۱۰ هزار سرباز و بسیج کردن دنیا با خودتان و اعلام این که هرکه با ما است، با ما است، هرکه با ما نیست، با تروریسم است، چه غلطی کردید؟ مگر نه این است که امروز دارید پیش طالبان التماس می کنید برای صلح و گفتگو؟»

او در همین سخنرانی به حضور آمریکا در عراق هم اشاره کرد و گفت: «بپرسید از فرمانده وقت خودتان که چه کسی را فرستاد به ایران آمد پیش من _ پیش این سرباز کشور، نه رئیس جمهور این کشور _ گفت آیا می شود به ما مهلت بدهید، از نفوذتان استفاده کنید، سربازان ما این چندماه را مورد حمله مجاهدین عراقی قرار نگیرند، ما از عراق خارج بشویم؟ شما یادتان رفته برای سربازان تان در درون تانک پوشاک بزرگسالان تهیه می کردید؟ امروز کشور ما را تهدید می کنید؟ با چه پیشینه ای تهدید می کنید؟ شما جنایتی بود که انجام نداده باشید؟ وحشتناک ترین جنایت هایی که در قرون وسطا نمونه نداشت، شما در عراق انجام دادید. شما با تانک وارد خانه های مردم شدید و زن وبچه های مردم را زیر گرفتید. حادثه زندان ابوقریب علی الابد ننگ شما است.»

سردار به سلیمانی در همین گفتار خود به جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و اسرائیل هم اشاره دارد و خطاب به ترامپ و دولتمردان آمریکایی، پذیرش شرایط حزب الله را برای پایان جنگ یادآور می شود: «غیر از این است که همه شروط حزب الله را در جنگ ۳۳ روزه پذیرفتید؟»


36 پسندیدم 9 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
ساده
4 سال پیش

ان شاء الله سردارمون و شهدای مدافع حرم با شهداص صدر اسلام محشور بشن.
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

گرچه سردار دلها بین ما نیست. یاد او خاطره او وخون او طامن نظام انقلاب اسلامی وراه او کلید رمض شکست استمار واستکیار است
پاسخ
علی
4 سال پیش

خسته نباشی دلاور
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

سردار سلیمانی تنها یکی از فداییان اسلام و رهبری بود میلیونها جوون هستن با ظاهر خوب یا بد پای کشور و امر رهبری در میون بیاد حاظرن جون فدا کنن حتی اگه همه عمر زندگی مشقت باری داشته باشن کارگر یا معلم و مهندس فرقی نداره
پاسخ
خلیج فارس
4 سال پیش

روحش شاد یادش گرامی.
پاسخ
علی
4 سال پیش

😔هر چه بیشتر، با زندگی شخصی و سیاسی سردار آشنا میشیم بیشتر از پیش نبودشو حس میکنم🖤
پاسخ
مهدی
4 سال پیش

گاهی اوقات چقدر زود دیر میشود! سردارمون بزرگمون فرمانده مون رو ازمون گرفتند، حیف و صد حیف که تا بودی عظمتت و قدرتت رو نمیشناختیم ! روحت شاد و راهت پر ره رو !
پاسخ
حسین
4 سال پیش

خواهر گرامیم هموطن بزرگوارم به جای اینهمه شکلک زدن 4تا میزدی چندکلمه ای هم نظرمیدادی تابدانیم موضوع رافهمیدی یامتوجه نیستی
پاسخ
نسرین
4 سال پیش

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استوری تسلیت پرویز پرستویی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
باقلوا استانبولیِ دستپخت زهرا گونش، ورزشکار بلندقامت ترکیه‌ای که بین هم‌تیمی‌هایش تقسیم کرد+عکس/ آشپزی خانم والیبالیست حرف نداره👌
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی