ماجرای دعوت رهبر معظم انقلاب به عروسی حمید و فائزه/ به جای طلا، سرویس نقره خریدیم

  دوشنبه، 25 دی 1402 ID  کد خبر 371274
ماجرای دعوت رهبر معظم انقلاب به عروسی حمید و فائزه/ به جای طلا، سرویس نقره خریدیم
ساعد نیوز: حمید و فائزه زوجی هستند که علاوه بر آسان برگزار کردن مراسم‌شان از رهبر معظم انقلاب برای عروسی‌شان دعوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نویز به نقل از فارس، اگرچه چشم و هم چشمی و رسم و رسوماتی که بعضی از آن ها اضافه و اشتباه‌اند شرایط ازدواج را برای جوانان سخت کرده اما هنوز جوانانی هستند که با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) این امر مقدس راساده برگزار می کنند. حمید و فائزه زوجی هستند که علاوه بر آسان برگزار کردن مراسم شان از رهبر معظم انقلاب در عروسی شان دعوت کرده‌اند.

فائزه کوشکباغی بانویی که برخلاف دختران هم سن وسال خودش از تجملات و زرق و برق مراسمات‌اش گذشته تا پیوندشان مطابق میل حضرت زهرا (س) باشد در گفتگو با خبرنگار فارس اینطور می‌گوید:

فائزه کوشکباغی هستم متولد 1370 وهمسرم حمید اسکندری متولد 1364.دوسال پیش ازدواج کردیم و حالا کنارهم خوشبختیم. داستان آشنایی ما به اوایل مهر سال 97 برمی گردد.

فائزه داستان آشنایی و ازدواجش را اینگونه برای ما تعریف می‌کند:

«عصر یه روز پاییزی وقتی داشتم اینستا گردی میکردم برایم یک پیام آمد. پیام برای یک آقا بود که زیر یکی از پست هایم نوشته بود:«میتونم دایرکت مزاحمتون بشم؟» من جواب ندادم دوباره بهم پیام داد و از من خواست که اجازه بدهم چند لحظه صحبت کنیم.

بالاخره راضی شدم وآمد دایرکت. خیلی محترمانه نوشته بود «سلام قصدم مزاحمت نیست از مطالب و محتوای پیج و طلبه بودنتون خوشم اومده و دنبال یک همسر مذهبی هستم و قصد ازدواج دارم.اگرموافق باشین زیر نظر خانواده ها با هم بیشتر آشنا بشویم»

چند جمله ای هم در رابطه با شغل‌اش، خانواده اش و خودش برایم توضیح داده بود. جواب دادم و گفتم ازدواج به سبک مجازی را نمی پسندم و نمی توانم بهش اعتماد کنم. حمید دوباره شروع کرد به صحبت کردن و برایم مفصل از خودش گفت آخرش هم عکسی برایم فرستاد که راحت‌تر اعتماد کنم.

چند روزی طول کشید تا درباره پیشنهادش فکر کردم و راضی شدم زیر نظر خانواده ها باهم صحبت کنیم. اولین دیدارمان هم در بهشت زهرا بود.

دوست داشتم ازدواجم مطابق میل حضرت زهرا باشد

بعد از چندین جلسه آشنایی که با هم داشتیم حمید با مادرش برای خواستگاری به خانه ما آمد.در جلسات خواستگاری سعی می کردم تا حدی که می شود همه چیز مطابق میل حضرت زهرا(س) باشد. گرچه من هم مثل همه‌ی دخترها دلم می‌خواست در مراسماتم لباس‌های خاص و چشم‌گیر بپوشم اما این کار را نکردم. ترجیح دادم از همان اول ساده شروع کنیم تا درگیر تجملات و اسراف نشویم. البته اینطور نبود که ظاهر و آراستگی ام برایم اهمیت نداشته باشد. با لباس‌هایی که داشتم ویا از افراد درجه یک زندگی‌ام امانت می گرفتم همیشه ظاهری مرتب و آراسته داشتم.

مخالف مهریه سنگین بودم

خانواده ام اصلا با 14سکه موافق نبودند و می گفتند حداقل مهریه‌ات 59 سکه به نیت ابجد نام امام زمان باشد.اما خودم دوست داشتم مهریه ام جوری باشد که حضرت آقا خطبه عقدمان را بخوانند. حمید هم به خانواده‌ها گفته بود می‌خواهم مهریه فائزه طوری باشد که هر زمان مطالبه کرد بتوانم آن را پرداخت کنم. بلاخره به هر سختی ای که بود خانواده ها را متقاعد کردیم که مهریه سنگین خوشبختی نمی آورد و به همین 14 سکه رضایت دهند.به درخواست حمید و برای برکت زندگی مان یک سفر کربلا هم به مهریه ام اضافه شد.

سرویس عروسی‌ام را نقره برداشتم

ما خیلی سعی می کردیم که ازدواج آسانی را شروع کنیم و اصلا درگیر تجملات و چشم وهم چشمی ها نشویم. مخصوصا که همسرم از نظر مالی در آن زمان در تنگنا بود. به پیشنهاد من برای وسایلی که لازم نبود هزینه نکردیم. مثلا اتو مو،سشوار،فرمو و....را چون از دوران مجردی داشتم نخریدم.بیشترمناسبت ها هم به حمید می گفتم که کادو و هدیه نمی خواهم ویا حداقل هدیه های گران قیمت و سنگین برایم نخرد. می توانستم مثل بعضی از دخترها بگویم از هرچیزی بهترین و ایده آل ترین اش را می خواهم .آن وقت حمید مجبور می شد برای تامین خواسته های من قرض کند اما دلم نمی خواست سختی ادای قرض در زندگی مشترک مان باشد.

یشنهاد خرید سرویس نقره را خودم به حمید دادم. وقتی دیدم نگران هزینه ها است گفتم من مشکلی با خرید سرویس نقره ندارم. حمید هم چون واقعا در مضیغه مالی بود قبول کرد و گفت هر زمانی که شد برایم یک سرویس طلا می خرد. حالا تنها مشکل مان راضی کردن خانواده ها مخصوصا پدر و مادرم بود. خیلی آرام و با استرس به خانواده ام گفتم که ما نمی توانیم سرویس طلا بخریم و بودجه اش را نداریم. خب معمولا همه پدر و مادرها برای رفاه و آسایش فرزندشان دوست دارند که بچه ی شان از هرچیزی بهترین را داشته باشد. بخاطرهمین اول مخالف بودند ولی من برای خانواده ام توضیح دادم که فعلا نمی توانیم بخریم و اگر هم بخواهیم طلا بخریم باید قرض کنیم و دوست نداریم برای چیزی که ضروری نیست زیر بار قرض بریم و خداروشکر در نهایت راضی شدند.چند روز قبل از مراسم عروسی به بازاررفتیم وبعد از اینکه حسابی گشتیم یک سرویس خوب و قشنگ با قیمت مناسب پیدا کردیم و خریدیم ومن واقعا از خریدنش خیلی راضی هستم.

مراسم عقدمان خیلی ساده برگزار شد

هر روز که می گذشت و به روزعقد نزدیکتر می شدیم استرس من هم بیشتر می شد.یک روز قبل ازعقد با خواهرشوهرم و خواهرم رفتیم برای خرید لباس،همه بازار را زیر و رو کردیم تا یک لباس ساده و زیبا و در عین حال با قیمت مناسب بخریم.یک شال سفید هم خریدم. شب عقد از خدا خواستم کمک مان کند که واقعا الگوی مان درسادگی و قناعت حضرت زهرا باشد و دلمان به داشته های مان راضی باشد.

روز عقدم یک لاک صورتی خریدم و خودم زدم. حتی آرایشگاه هم نرفتم در حد مختصر و مفید، خودم آماده شدم و با وسایلی که داشتم موهایم را تزیین کردم.حتی نمی دانستم همسرم برایم دسته گل میخرد یا نه!توی دلم می گفتم خداکند یادش باشد که باید برایم دسته گل بخرد. وقتی آمد که به محضر برویم یک دسته گل با 10 شاخه گل رز برایم خریده بود.

مراسم ساده ای داشتیم، یک محضر با قیمت مناسب و فضای دنج پیدا کرده بودیم که از آنجا با هم بودن مان راشروع کنیم.خداروشکر همه چیز خوب پیش رفت ،مهمان های زیادی دعوت نکردیم و هیچ اسراف یا موارد اضافی و بیهوده ای در مراسم مان نبود.

اولین کارت عروسی را برای امام زمان گذاشتیم

زمان مجردی‌ام که کتاب خاطرات شهید طلبه مصطفی ردانی پور را می خواندم ، نوشته بود نزدیک عروسی‌اش، یک کارت نوشته و برای امام زمان به جمکران برده و از ایشان خواسته در حق‌شان پدری کنند و به عروسی بیایند.خیلی به دلم نشست و نیت کردم هرزمان ازدواج کردم من هم، اول از اهل بیت بخواهم به عروسی ام تشریف بیاورند و قدم روی چشمانم بگذارند.کارت ها راکه نوشتیم توسل کردم به حضرت زهرا و امام زمان و ازشان خواستم تنهای‌مان نگذارند. با اینکه ما برای‌شان هیچوقت بچه های خوبی نبودیم اما بزرگی کنند و به مجلس مان بیایند.

کارت عروسی مان را برای رهبر فرستادیم

به غیر از کارتی که برای امام زمان(عج) کنار گذاشتیم یک کارت هم برای رهبر نوشته بودیم از شانس خوبم که نمی‌دانستم واقعا کارت را چه جوری به دست حضرت آقا برسانم یک روز در حوزه گفتند که فردا از طرف بیت رهبری به حوزه می‌آیند و اگر نامه یا دلنوشته ای دارید برای آقا بنویسید.خوشحال شدم کارت عروسی مان را برداشتم و همراه یک نامه بردم وگفتم«مراقب باشین و برسونین به دست دلبر»

ما اعتقادمان بر این بودکه نَفس رهبری حق هست و واقعا انسان، مخلص و خاصی هستند و برای‌مان مهم بود وقتی از امام زمان (عج) دعوت می کنیم از نائب شان نیز که در غیبت امام، ولی ما هستند دعوت کنیم. هرچند می‌دانستیم که این کار صرفا از روی آرزوی خودمان است اما همین که مطمئن بودیم برای‌مان دعا می‌کنند، برای‌مان خیلی ارزشمند بود.

رهبر برای عاقبت به خیری‌مان دعا کردند

مدتی بعد از عروسی مان از طرف پست برایم یک بسته آمد. باز کردم و تا نامه بیت را دیدم واقعا دست هایم یخ زد. آنقدر خوشحال بودم که سر ازپا نمی شناختم. باورمان نمی شد که آقا جواب داده باشند.خیلی خوشحال بودیم ،همسرم باور نمی کرد و می گفت واقعا جواب دادند؟واقعا برای‌مان هدیه هم فرستادند؟

می گفت «آدم وقتی روز عید غدیر از دست یه سید هدیه میگیره چقدر خوشحال میشه چون از دست محب و شیعه امیرالمومنین هدیه گرفته اما این خیلی فرق داره چون هم سید هستن هم امام و رهبر یک کشور مسلمون هستند و دعای خیرشون،میتونه معجزه کنه تو زندگیمون و اول زندگی به ما شور و انگیزه بیشتری بده»

آقا در نامه ای که فرستاده بودند برای مان دعاکرده بودند برای خوشبختی و عاقبت بخیری مان. برایم یک چادر مشکی ، قرآن، کتاب، و چفیه به عنوان هدیه فرستاده بودند. اصلا حسی که داشتم را نمی توانم وصف کنم. حمید با قرآنی که فرستاده بودند قرآن خواند و من هم با عشق با پارچه مشکی برای خودم یک چادر دوختم. به خودم گفتم «این چادر از طرف نائب امام زمانته باید قدر بدونی و باهاش نماز بخونی و دعا کنی برای ظهور امامت.»


388 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
5 ماه پیش

دقیقامنم موافقم باشما
علی
5 ماه پیش

خوشا به حالتون که آقا نامه تون رو خوندن انشالله آقا رو بتونیم زیارت کنیم یا جواب نامه ای برامون بفرستن. تنها آرزویم دیدار با رهبرمون هست. خدا انشالله قسمتم کنه. عمرشان بی پایان آقا سایه شان همیشه بالا سرمان آقا
بازدیدکننده
5 ماه پیش

الهی خوشبخت ترین باشید ❤❤
مهدیار
5 ماه پیش

عشقتون مانا
مهدیار
5 ماه پیش

عشقتون مانا
بازدیدکننده
5 ماه پیش

بازدیدکننده
5 ماه پیش

انشاالله عاقبت به خیربشید وبچه های سالم و صالح دنیابیارید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

عالی
ناشناس
5 ماه پیش

سلام، خوشبخت بشین الهی، مطمئن باش راه خوبی روانتخاب کردی منم 4سال پیش باکمترین توقع ازدواج کردم هزینه ی کل مراسم ماازخواستگاری تاعروسی 10میلیونم نشد، ولی الان خوشبخت ترین آدمم. خداکنه آدم بخوادزندگی کنه توزندگی اعتمادبهم واحترام گذاشتن بهم خودش خوشبختی میاره
عبدالله بامدی
5 ماه پیش

انشاالله خدا عاقبت بخیر همه بچهای ایران زمین بشه
یگانه
5 ماه پیش

بسیار عالی، ان شاءالله عاقبت بخیر بشین. جانم فدای رهبرم
بازدیدکننده
5 ماه پیش

سلام،چهل وسه سال پیش من و همسرم،خیلی خیلی ساده تر از این ،زندکی مشترک رو شروع کردیم‌.پانزده سال پیش هم پسر و عروسم به همین سادگی و با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام،رفتن سر زندگی مشترک.الحمدلله رب العالمین
منتظر المهدی
5 ماه پیش

چه دلنشین بود لذت بردم خدا خیر روز افزون بهتون عطا کنه در پناه حق
بازدیدکننده
5 ماه پیش

در پناه 14 معصوم باشید خداوند حافظ و نگهدارتان باشه خودتون و عزیزانتون همیشه خوشبخت باشید امیدوارم که همین متنی که از شما منتشر شد باعث گرایش جوانان به این سبک ازدواج بشه و آجر معنوی اش نصیب شما و همسر گرامیتان بشه
پرستو
5 ماه پیش

منم سال ۹۷ تو اینستا با یه اقایی آشنا شدم خیلی هم بهم ابراز علاقه میکرد ولی متاسفانه خانواده اش اجازه ندادن با هم ازدواج کنیم کاش میدونستم چیکار کردی که خانولده اش زود اومدن خواستگاری و بردنت..
بازدیدکننده
5 ماه پیش

الهی که بحق حضرت زهرا خوشبخت زندگی کنید.
بازدیدکننده
5 ماه پیش

سلام خوشا به حالتون که از دست رهبر گلمون حضرت آقا هدیه گرفتید الهی خوشبخت بشید جانم فدای اقایم سید علی عمرشان دراز باد انشاالله
سجاد
5 ماه پیش

دوستانی ک خاطرات ازدواج رو میگن خدمتتون خواهشمندم ک برای جوونا این روز ک از همه طرف ب بد شانسی برخورد دارن درکتون رو بیشتر کنید و ازدواج و رسم قدیم خودتون رو فراموش نکنید ک زوجین با همکاری هم زندگی رو تشکیل میدادند مثل الان نیس ک جوون پسر تا بسم الله میگ بهش میگن سرویس خونه ماشین کار رسمی پول و.......
Sh
5 ماه پیش

سلام انشالله خوشبخت بشید.امیدوارم ترس به دلت نندازم ولی هنوز خیلی زوده برای اینکه بفهمی برای اینکه خوشبخت هستی یانه،هنوز ۲ساله ازدواج کردی.باز خداروشکر یه سرویس نقره خریدی،منو همسرم ده سال پیش ازدواج کردیم شوهرم فقط ۸۰۰هزارتومن پول داشت انقدر دوسش داشتم یه سدویس بدل خریدم اونموقع ۷۰هزارتومن،ولی یه حلقه ساده خرید برام۲۰۰تومن.۵ماه بعد عروسی کردیم توخونه یه عروسی ساده گرفتیم که رفتم آرایشگاه نگفتم عروسم.ده سال مستاجریم و دوتا بچه داریم به زور خرج زندگیرو میرسونیم ولی با این حال تنها دلخوشیم این بود
بازدیدکننده
5 ماه پیش

مبارکتون باشه،خوشبخت باشید ، در پناه حق برا همه ی جوان ها دعا کنید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

من فقط دارم اشک میریزم و غبطه می خورم به شما و این دل پاکتون خوشبخت باشید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری برای شما وهمه بزرگواران لطفا برای من هم دعا کنید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

سلام و عرض ادب آفرین برشما پاوه دوتا جوان ..زیر سایه امام زمان واهل بیت زندگیتون مستدام وخوشبختی وعاقبت بخیرباشید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

آفرین خیلی زیبا بود آرزوی خوشبختی برای شما و همه جوانان سرزمینمون انشاءالله
محمودی
5 ماه پیش

خوشا بسعادت شما،خیلی دل بزرگی‌میخاد که اینگونه فاطمه وار وعلی وار زندگی کنه.احسنت به جوانان مومن که ابروی دین واسلامند
عابد
5 ماه پیش

خوشبخت شین ... جانم فدای رهبر آرزویم دیدن روی ماه سیدعلی رهبر عزیزمون سایه اش مستدام
بازدیدکننده
5 ماه پیش

باسلام وتبریک انشالله زیرسایه مادرمون حضرت زهراخوشبخت وعاقبت بخیرباشیدوخوشابحالتون که تونستیدنامه ای بدست رهبربرسونیدوجواب وهدیه معنوی دریافت کنیدامامیخواستم بگم من هم به تازگی ازدواج کردم وسنم ازشماخیلی کمتربودولی من هم همینکارهاروکردم وحتی شماگفتیدکه خانواده تون روراضی کردیدامامن پدرومادرم ازاول خودشون هم ساده گرفتن ونیازی به اصرارمن نبودهرچندپیشنهادات ازطرف خودم بودسرویس طلانگرفتم مهریه ۱۴سکه بودجشن عقدساده بودوخیلی ازمواردی ک شماداشتیدرومن هم داشتم خداروشکرهمسرم خوب اماگاهی حس میکنم گذشت های
بازدیدکننده
5 ماه پیش

آرزوی خوشبختی براتون میکنم ...ما هم ازدواج ساده ای کردیم و نزدیک به بیست سال میشه و به لطف خدا خوشبختیم
مهرداد
5 ماه پیش

سلام.ازخدامیخوام که خوشبخت بشین.همه ی جوان های خوب هم ازدواج کنند و خوشبخت بشن بالطف خدا
بازدیدکننده
5 ماه پیش

من بیست سال پیش ازدواج کردم ی سرویس ساده برداشتم که کامل نبود . لباس عروس تن نکردم . حتی آرایشگاه هم نرفتم .ولیییی ماه عسل رفتیم مشهد به همراه خواهر شوهر و همسرشون اونم ی سوییت کوچیک که باهم بودیم،🥴 ولی خدا رو شکر زندگی خوبی داریم به لطف خداوند متعال
...
5 ماه پیش

عزیزم نقره که خیلی گرونه لباس عروس هم می‌تونستی قرص بگیری خیلی ها العان همین هم نمی تونن مسکن چیکار کردین دغدغه اصلی جوونا مسکنه
زهرا
5 ماه پیش

آن شا ءالله زیر سایه آقا امام زمان عج خوشبخت بشین و فرزندان زیادی برای شادی دل رهبرمون بیارین
رضا
5 ماه پیش

خوش به سعادتت که از دست آقا هدیه گرفتی .جانم فدای رهبر
امین از کرمان
5 ماه پیش

سلام عرض ادب خیلی خیلی بهتون تبریک میگم انشاالله به پای هم پیر بشین در ضمن کاش همه ی دختران این سرزمین از شما دختر خوب ساده زیست الگو بگیرند و امثال شما رو سرلوحه ی زندگی خودشون قرار دهند ❤️🙏❤️🙏
علی
5 ماه پیش

برایم دعا کنید گره ای که تو زندگیم افتاده هم باز بشه شاید نفستون حق باشه
هدیه
5 ماه پیش

انشا الله عاقبت بخیر بشین تبریک میگم برای ما جوانان دعا کنید🩵🩷
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوشبخت بشید ان شاءالله خوشا به سعادت شما منم دوست دارم آقارو برای عروسیم دعوت کنم درود بر رهبر عزیزم که دل ما جوانان رو با بلند نظری و خوش رفتاری شاد می کنن
بازدیدکننده
5 ماه پیش

سلام خوش به حالتان عاقبت بخیرشوید من که استفاده کردم ولی اشک ریختم خداوند به رهبر عزیزمان وشما عزیزان سلامتی وعمر طولانی عنایت فرماید مصطفی
محیا
5 ماه پیش

تازه ما عروسی که نگرفتیم روز عقد هم که محضر رفتیم آرایشگاه نرفتم لباس هم از خانم داداشم قرض گرفتم دسته گل هم مصنوعی ازشون قرض گرفتیم، سرویس طلاهم که بدل خریدیم ولییییی خداشاهده هیچ تاثیری در خوشبختی و آرامش زندگی نداشته. و الان بعداز ۱۴سال هرگز پشیمان نیستم از روشی که انتخاب کردم
پژمان
5 ماه پیش

چرا من گریه ام گرفت 😭 آرزوی خواهر عزیزم این بود ک دوماد براش گل بخره 🌹😔 فدای عروس و داماد بشم
فاطمه
5 ماه پیش

💖💖💖💖💐
ابوالفضل
5 ماه پیش

انشاالله که خوشبخت و عاقبت ب خیر بشن،احسنت بر اون پدر و مادر ک همچین دختری تربیت کردن،مطمئنم ک زندگی ک با این طرز فکر شروع بشه،قطعا عاقبت ب خیری داره،یاحق.
محمد
5 ماه پیش

سلام خوشبخت بشید سایه حضرت آقا از سر این مملکت کم نشود انشاالله به امید سلامتی همیشگی نایب امام عصر امام زمان
زهرا
5 ماه پیش

بهتون تبریک میگم التماس دعا دارم
بازدیدکننده
5 ماه پیش

مبارکه برای ماهم دعا کنید😭
مریم
5 ماه پیش

خوشبخت وعاقبت بخیرباشیدزیرپرچم امام زمان عج،منم همینطورکه شمامراسمتون وخریداتون روکردید انجام دادم فقط شمانقره گرفتیدمن هم حلقه ام استیله وهنوزهم میپوشمش۱۳ ساله،هم سرویس ام روتیتانیوم گرفتم
عباس
5 ماه پیش

اشتباهی نظر منفی دادم، خوشبخت بشید
خواهر شهید
5 ماه پیش

الهی خوشبخت بشین التماس دعا
مهران
5 ماه پیش

انشاالله خوش بخت بشین
شکری
5 ماه پیش

خیلی قشنگ و زیبا بود بغض کردم دوست داشتین رهبر تو عروسیتون باشه منم دوست داشتم رهبر رو ببینم دوست داشتم بیان خونمون .
معصومه
5 ماه پیش

سلام وعرض ادب و احترام خدمت شما زوج جوان . این ازدواج فرخنده رو به شما تبریک و تهنیت میگم. انشاءالله خوشبخت وعاقبتتون بخیر باشه. احسنت به شما که زندگیتون رو بدون تجملات وگناه شروع کردیدونتیجه این همه گذشت وایثار رو بزودی درزندگیتون خواهید دیدانشاءالله. التماس دعادارم
دایی
5 ماه پیش

این مال سال ۹۸ و اون موقع نقره همچین قیمتی نداشته
دوست دار وطن
5 ماه پیش

عالی بود ان شاءالله که خوش بخت باشید و زندگیتون مورد رضایت خداوند و امام زمان عج باشه
محسن
5 ماه پیش

احسنتکم انشاالله عاقبت بخیر بشین
بنده خدا
5 ماه پیش

انشاءالله به همین روال بمانید.آرزوی خوشبختی برایتان دارم.
هاشم گرجی
5 ماه پیش

سلام انشاا... خوشبخت باشین ، درود بر شما .
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوشا به سعادت شما انشالله خوشبخت بشی والگویی برای دیگه جوانان باشی چادر حضرت زهرابه سرت شده بچه های ماروهم دعا کنید خواهرم
شهبازی قصرشیرین
5 ماه پیش

عروسیتون هزار بار مبارک.🌹
بازدیدکننده
5 ماه پیش

انشا الله زیر سایه امام زمان خوشبخت بشید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

عاقبت بخیر باشید عزیزم واقعا داستان ازدواج تان اشکم را در آورد برای ما هم دعا کنید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

واقعا داستان ازدواج تان اشکم را در آورد عاقبت بخیر باشید برای ما هم دعا کنید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خیلی جالب بود🥰🥰🥰😍😍انشاالله مه عاقبت به خیر بشن
علی ایمانی مقدم
5 ماه پیش

دم شما خیلی گرم، خیلی کیف کردم، ایشالاه خوشبخت بشید و علقبت بخیر، الگوی خوبی هستین سعی کنین حفظش کنین، با اراده و تلاش به همه خواسته می سین
سیدمحمد
5 ماه پیش

ان شاءالله دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بدرقه راهتون در زندگی باشد .
بی نام
5 ماه پیش

خدا کنه بچه های منم مث شما باشن، خوش به سعادتتون حضرت آقا رودیدین🥺🥺
بی نام
5 ماه پیش

خوشبخت بشین ان شاالله، برای بچه های منم دعا کنین🙏🏻
بازدیدکننده
5 ماه پیش

سلام والا من و شوهرم همین کارها را هم که شما کردید ما نکردیم خیلی از جوان ها دیکه پس همین یه مهمون و سرویس نقره هم بر نمیان یک ماه پیش هم در خانواده پسر و دختری با سن ۲۰ و ۲۵ ساله ازدواج کردن که آنها هم ۱۴سکه مهرشان بود و اصلا هیچ مراسم و لباس و آرایشگاه و هیچی هم در کار نبود خود من هم دسته گلم فقط برای به محضر رفتن یه دسته گل با ۱۰ شاخه گل رز بود
احمد
5 ماه پیش

مشکل 90درصد مجردها هزینه های سنگین مجلس جهیزیه وسخت گرفتن خانواده هاست درصورتی که ازته دل توکل بخداداشته باشیم همه چیز جفت جور میشه
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوشبخت بشین
حسین
5 ماه پیش

سلام خشبخت بشید به حق بی بی جان همش به خدا میگم من مگه چیکار کردم که نمیشه شهید بشم؟ چرا نمیشه تو جهاد در راه خدا حاظر باشم؟ چرا های زیاد با خدا دارم؟ ولی وقتی شروع قشنگ زندگی شما و روش اینجور انسانها رو میبینم میفهمم چیکار نکردم که انقدر دلم تنگه خدا هر چی خوشی هست تو زندگیه قشنگتون قرار بده 🌺🌺🌺
محمدی
5 ماه پیش

عشق یعنی سادگی وبدون دغدقه خانم فائزه آسان گرفت چون از دنیا تمنی نداشتخواست الگو باشد دراین زمان واز فاطمه الهام گرفت رها شد از غریبه های دنیا وهیچ وپوچ های آن الست وبربکم را فهمید دنیا محل آزمایش است نه هوسها وخواهشها مگر ما چقدر دراین دنیا هستیم ما آمدیم برای آزمایش وامتحان خوشا به حال هر کس که بفهمد وبه دیگران وخودش کمک کند وچشم وگوش خدا باشد ودست خدا تا انشاء الله از این امتحان پیروز بیرون آیدوروسفید دو عالم شود من که اینقدر مثل خانم فائزه قدرتمند وبا اراده نیستم خیلی تفکر بالایی دارن وارا
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خیلی زیبا بود واقعا چقدر آرامش داره زندگی اینجوری به دور از تجملات و چشم و هم چشمی ها . کاش میشد هممون اینجور زندگی کنیم . عاقبت بخیر بشین انشاالله. خوش به سعادت کسی که زندگیش امام زمانی باشه
الهام
5 ماه پیش

خوشبخت بشید وانشآلله الگو بشید عزیزان
رضا جباری
5 ماه پیش

همه مطالب را خواندم خیلی زیبا بود نمی‌دونم چرا بی اختیار اشک می ریختم . پیوندتان مبارک.
سعید
5 ماه پیش

انشالله که مبارکه ولی فکر نمی کنی آسان گیری در امر ازدواج برای دختری سی ساله زیاد هم عجیب نیست
منوچهر
5 ماه پیش

شوهر کم نیست توقع ها بیشتر شده
رضا
5 ماه پیش

مبارک باشه .انشاءالله
حمید
5 ماه پیش

خوش به سعادتتون.به نظر من این عروس خانم و شا داماد خیلی شانس داشتن.نمیدونم چی بگم.❤️❤️❤️❤️
مریم اسماعیلی
5 ماه پیش

درود برشما انشالله که خوشبخت ترین باشید
سید
5 ماه پیش

به به چه سعادتی داشتید تبریک می گم
ابوالفضل
5 ماه پیش

خوش بحالتون
اقبال
5 ماه پیش

ان شاالله که خوشبخت شود و خیر دنیا و آخرت نصیبتان گرد
امیرعلی
5 ماه پیش

مرحبا ب شعورتون احسنت احسنت انشاالله همنشین خانم فاطمه زهرا (س) وامام زمان (عج)شوید.
Koohie
5 ماه پیش

چقدر عالی بود آرزوی سلامتی و خوشبختی برای این زوج ساده زیست دارم و امیدوارم الگوی دیگر جوانان کشورم باشند انشالله
ح
5 ماه پیش

احسن ،خوشبخت باشید
طاهره
5 ماه پیش

ان شالله خوشبخت باشین عالی بود
زینب
5 ماه پیش

ای کاش همه جوونا مخصوصا دخترا شمارو الگو قرار بدن وباسادگی ودرک همسر زندگی را شروع گنن
الی
5 ماه پیش

انشالله که خوشبخت بشید🙏🤍💙
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوشبخت بشید
اعظم
5 ماه پیش

سلام ، آقای اسکندری و خانم کوشکباغی عزیز ، داستان ازدواجتون رو خواندم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم ، انشاالله بحق حضرت زهرا (س )و فرزند عزیزشان حضرت مهدی ( عج ) خیلی خیلی خوشبخت باشید و سلامت ، پیوندتان مبارک باشه 💐🌸🌺🎉✨️💐
...
5 ماه پیش

می دونم شوهر کم ولی آنقدر هم کم نیستا فائزه جان البته من جای تو نیستم و نمی دونم و حق قضاوت ندارم امید وارم که با این آقا حمید به خوبی زندگی کنید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

آفرین برشما بانو
بازدیدکننده
5 ماه پیش

عالی بود خوشابه سعادتت دخترم زیبابود
بازدیدکننده
5 ماه پیش

😐😄😐😄
حسین
5 ماه پیش

آن شاء الله زیر سایه دعای خیر حضرت ولی عصر عج زندگی پربرکتی داشته باشین
یا مهدی ادرکنی
5 ماه پیش

إن شاء الله زیر سایه امام زمان عج خوشبخت بشید.
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوش ب سعادتتون،خوشبخت باشید تا همیشه❤
ب
5 ماه پیش

چقدر عالی مبارکتون باشه خوشبخت بشین پسر وعروس منم همین کار شما رو کردن.ساده ترین ازدواج واز رهبری هم دعوت کردن. از بیت رهبری هم براشون چفیه. دوتا فرستادن. حالا که داستان زیبای شما رو خوندم به خودم میبالم که همچین عروسی نصیب ما شده اونم همش میگه گناه نباشه. وامام زمان راضی باشن
مینا
5 ماه پیش

چقدر زیبا 😍 واقعا لذت بردم از خوندن این متن انشالله الگوی بقیه جوون‌ها باشید خوشبخت و عاقبت بخیر باشید
زهرا
5 ماه پیش

خوش بحالتون که پول خرید سرویس نقره را داشتین ما حتی بخاطر بقیه نفهمن وهمسرم را اذیت نکن حلقه ازدواجمون رو بدل خریدیم که همون مانع ازدواجمون نشه که باید طلای فلانی وفلان بخریم
نجار
5 ماه پیش

سلام خوش به سعادت تون .آفرین به این تفکر
م
5 ماه پیش

مبارکه ایشاا....خوشبخت بشن ، من اونهم ندارم نقره
بازدیدکننده
5 ماه پیش

احسنت
محمد
5 ماه پیش

إن شاء الله خوشبخت بشین،🌹🌹🌹
محمدمصطفا
5 ماه پیش

نقره چطور خریدی با این گرونی به خدا من نمیتونم همین نقره را بخرم
غلام سلمانی پور
5 ماه پیش

این زوج ازهمین حالا خوشبختند
یا زهرا
5 ماه پیش

خوشبخت بشین ان شا الله احسنت به شما خانم دختر مومن .😍برای سلامتی وظهور امام زمان دعا کنید و همچنین برای خوشبختی وسعادتمندی همه ی جوانان شیعه ومحب اهل بیت و اینکه خداوند تمام جوانان را به راه راست هدایت کند الهی آمین
بازدیدکننده
5 ماه پیش

چقد قشنگ افرین اللهی که خوشبخت و عاقبت به خیر شین
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوش به حالشون
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوشبخت وعاقبت بخیر شویید، بسیار عالی کار خوبی کردین طلا نخریدین،اصلا ارزش و اعتبار عروس و داماد خصوصا عروس له مهریه سنگین و طلا نیست، مهم دوتا عاشق واقعی به هم برسند در کنار هم با اخلاق ورفتاروکردار خوب و خوش اخلاق و با ایمان و رضای خدا زندگي کنند ،هزینه طلا را یک کلبه کوچک برای هم درست کنند الهی همه جوانان خوشبخت و عاقبت بخير شوند فتبارک الله احسن الخالقین، ،
مهدی
5 ماه پیش

چقدر زیبا امیدوارم خوشبخت وسعادتمند باشید انشالله
حسن
5 ماه پیش

انشاءا... عاقبت بخیر بشویند
اش
5 ماه پیش

سلام خوشبخت بشید ان شاءالله برای ماهم دعاکنید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خوشا به سعادتت التماس دعا
مهدیه
5 ماه پیش

چه زیبا و قشنگ
افسوس
5 ماه پیش

خوشا بحالت ان شالله که خوشبخت باشید خواهر عزیز
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس