دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ماجرای عجیب یک «موش» که شب‌ها کلبۀ مرد ولزی را مرتب می‌کند 

جمعه، 22 دی 1402
کد خبر: 370800
ساعد نیوز: رادنی هالبروک، پستچی بازنشسته، با اینکه عکاس پرشور حیات وحش است، اما هیچوقت انتظار نداشت از موشی تصویر بردارد که در حال مرتب کردن وسایل کلبۀ اوست!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، رادنی هالبروک، پستچی بازنشسته، با اینکه عکاس پرشور حیات وحش است، اما هرگز انتظار نداشت یک صحنه‌ی شبیه داستان «موش سرآشپز» را در کلبۀ خودش ثبت کند.

او پس از اینکه متوجه شد چندین بار وسایل روی میزش در شب قبل به طرز مرموزی مرتب شده‌اند، یک دوربین دید در شب روی میز کارش نصب کرد تا اینکه فیلم موشی را گرفت که در حال برداشتن گیره‌های لباس، چوب پنبه، آجیل و پیچ و مهره است.

او از آن زمان، نام این موش خوش‌سلیقه را «موش تمیز ولزی» گذاشته است.

این مرد 75ساله اهل بیلث ولز، پویس می‌گوید که مراسم مرتب کردن دو ماه ادامه داشته است: «ابتدا متوجه شدم غذایی که برای پرندگان گذاشته بودم سر از درون کفش‌های قدیمی‌ای درآوردند که در کلبه بود.»

رادنی هالبروک 75ساله باور نمی‌کرد از موش تمیز ولزی در کلبۀ خودش فیلم گرفته است: «99 بار از 100 بار، این موش تمام طول شب در حال مرتب کردن کلبه بود. واقعاً باورنکردنی است که همه خرت و پرت‌ها را داخل جعبه می‌گذاشت. حدس می‌زنم از این کار لذت می‌برد.»

آقای هالبروک معتقد است که این موش احتمالاً از اشیاء برای پنهان کردن آجیل استفاده کرده و وجود آن وسایل به نفعش بوده است. الان اهمیتی به مرتب کردن وسایل نمی‌دهم، وسایل را بیرون جعبه می‌گذارم و تا صبح موش وسایل را سر جای خودشان می‌گذارد. فکر کنم اگر همسرم را آنجا بگذارم، او را هم مرتب کنند. اینطور که به نظر می‌رسد، حمل هیچ شیئی برای موش مشکل‌ساز نبوده، چون از او حین حمل کابل‌ها به داخل گلدان فیلم گرفتم. برای من شبیه یک آزمایش بود، من چیزهای مختلفی را به میز اضافه کردم تا ببینم آیا می‌تواند آن را بلند کند».

این اولین بار نیست که او با یک جونده «مرتب‌کننده» برخورد می‌کند. سال 2019 وقتی آقای هالبروک در بریستول زندگی می‌کرد، دوستش برای تعمیر دوربین دید در شب از او کمک گرفت. ظاهراً دوست او هم متوجه موش دیگری شده بود که کلبه‌اش را تمیز می‌کرد.

«آن ویدیو در فضای مجازی وایرال شد و مردم سراسر جهان آن را دیدند. بنابراین باورش سخت نیست که سال‌ها بعد همین اتفاق در بیلث ولز افتاده است.»

  برچسب ها: موش عجایب

7 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
6 ماه پیش

یعنی دیگه ببین چقدر وضع بدبوده که موش بینوا به تمیز کردن افتاده
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویراستاری تخصصی مقاله
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم