دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ماجرای عروسک های شیطانی بن لادن/ چشم شیطان با چه هدفی ساخته شد؟ 

شنبه، 24 تیر 1402
کد خبر: 348454
ساعد نیوز: در ماه ژوئن بود که سیا گفت عروسک سیاه‌چهره و چشم‌سبزی از بن‌لادن ساخته و هدف اولیه آن را ترساندن بچه‌ها و خانواده‌هایشان از این تروریست سعودی عنوان کرد اما حالا خبر می‌رسد که اولین عروسک از سری موسوم به «بن‌لادن: چشم شیطان» به حراج گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در سال 2005 وقتی امریکایی ها دنبال بن لادن میگشتند، یک طرحی میریزند که دونالد لوین، از کمپانی معروف اسباب بازی سازی Hasbro براشون یه عروسک بن لادن طراحی کنه تا اونها این عروسک رو بین بچه های پاکستانی و افغانستانی پخش بکنند. این عروسک یک ویژگی که داشته وقتی در افتاب بوده و بهش افتاب میخورده صورتش شیطانی میشد.

سازمان جاسوسی آمریکا – سیا- سال 2005 (1384) طرحی را مورد بررسی قرار داد که طی آن عروسک‌های از "اسامه بن لادن،" رهبر سابق القاعده، تولید می‌شد. مقامات آمریکایی نام این طرح را "چشمهای شیطان" گذاشتند و قرار بود با فروش عروسک‌های زشت و ترسناک "بن لادن" در کشورهای جنوبی آسیا، کودکان و والدین آنها را نسبت به تهدید القاعده و سرکرده آن آگاه سازند.

طرح سازمان سیا هرگز به بهره‌برداری نرسید و فقط 3 عدد از این عروسک‌ها بوسیله شرکت مطرح G.I. Joe toys ساخته شد. 2 مدل از عروسک‌های "بن لادن" نزد شرکت سازنده باقی ماند و عروسک آخر در اختیار سیا قرار گرفت. یکی از عروسکهایی که در اختیار شرکت سازنده قرار داشت 25 ژوئن (4 تیر) به حراج گذاشته می‌شود.

این عروسک یک عبای سفید بر تن دارد و دو سر مجزای "بن لادن" برای آن دیده می‌شود. یکی از سرها چهره واقعی "بن لادن" را با موهای بلند و دستمال سر سیاه نشان می‌دهد. سر دیگر را با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی کرده‌اند. قیمت پایه برای این عروسک 5 هزار دلار تعیین شده است.

یک گروه کوچک از یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا درعملیات اول مه 2011 (11 اردیبهشت 90) "اسامه بن لادن،" بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده، را در پاکستان کشتند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 19 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ بازسازی ماکت "تخت‌جمشید" به شکل روزهای اوج و شکوه تاریخی‌اش/ حماسه‌ای که مهندس مهدی فتحی‌نژاد برای خلق آن 14 سال تلاش و تحقیق کرد
نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌
هزینه چاپ یک کتاب
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه